24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

על פי רוח יו”ר הכנסת : חדר ישיבות הממשלה בכנסת ייקרא על שם יצחק שמיר ז”ל

שנה לפטירתו של יצחק שמיר ז”ל. יו”ר הכנסת החליט להנציח את את זכרם של יושבי הראש מהעבר. שמיר היה יו”ר בממשלת בגין הראשונה. המעגל נסגר

 

 

חדר ישיבות הממשלה בכנסת ייקרא על שם יו”ר הכנסת ורה”מ לשעבר יצחק שמיר ז”ל

 

יו”ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין הורה, עם כניסתו לתפקיד, לחדש את הנצחת זכרם בכנסת של יושבי הראש בעבר. “חשוב להנציח את שמם ופועלם של האנשים שהפכו את הכנסת למה שהיא כיום”

ביום שלישי הקרוב (ב’ באב, 9.7)  יתקיים בשעה 14:45 בכנסת טקס הנצחה לזכרו של יו”ר הכנסת וראש הממשלה יצחק שמיר ז”ל, במלאת שנה לפטירתו. לאחר הטקס, בשעה 15:30, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, יוסר הלוט מעל לוח ההנצחה בכניסה לחדר ישיבות הממשלה שייקרא מעתה על שמו של שמיר ז”ל. בשעה 16:30 תתקיים ישיבת מליאה מיוחדת של הכנסת לציון יום השנה לפטירתו של יצחק שמיר, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יושב-ראש הכנסת חה”כ יולי יואל אדלשטיין, ראשת האופוזיציה חה”כ שלי יחימוביץ, שרים, ח”כים, ח”כלים, בני משפחה ומוקירי זכרו.

עם כניסתו לתפקיד הנחה יו”ר הכנסת לחדש את הנצחת יושבי ראש הכנסת שהלכו לעולמם, לאחר שגילה שרק חלקם הונצחו במשכן. הנצחת יושבי הראש היא חלק מתוכנית העבודה של אגף טקסים ואירועים בכנסת, כשהכוונה היא להמשיך ולהנציח את כל יושבי הראש שנפטרו במקומות שונים ברחבי המשכן. מעתה ואילך, תשתמש הכנסת בשם חדר הממשלה ע”ש יצחק שמיר, גם בכל פרסומיה, בהזמנות לאירועים, בהודעות לעיתונות וכד’.
יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: “אני רואה חשיבות רבה לתת כבוד לאותם אנשים שיש להם חלק חשוב בבניית הכנסת כמוסד מרכזי בהוויה הציבורית הישראלית. חשוב להנציח את שמם ואת פועלם של האנשים שהפכו את הכנסת למה שהיא היום”.
על יצחק שמיר אמר יולי אדלשטיין: “יצחק שמיר היה ראש ממשלה ויושב ראש כנסת מוערך והוא מסוג המנהיגים שהטביעו חותם ממשי על ההיסטוריה של ישראל. כך, עוד לפני הקמת המדינה בתקופת המחתרות וודאי לאורך שנים רבות, כשמילא, תמיד ביושר ובמנהיגות נחושה, שלל תפקידים מרכזיים בהנהגת המדינה”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“לפתוח בחקירה נגד מפלגת קדימה והעומדת בראשה”

אריק זיו ויזר

התלונה הקומית של חנין זועבי

אריק זיו ויזר

ח”כ מירי רגב, בביקור אתמול במפעל “ויטה – פרי גליל”:

אריק זיו ויזר

ההפקרות ממשיכה : ח”כים ערבים תוקפים את ישראל

אריק זיו ויזר

מז’בוטינסקי ועד בגין: ח”כ שרן השכל בראיון מיוחד

Gilad Trugbild

סגן יו”ר הכנסת דנון התגייס לטובת ההסברה הישראלית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן