40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מז’בוטינסקי ועד בגין: ח”כ שרן השכל בראיון מיוחד

זוכרים שחברת החשמל השביתה את שירותיה בזמן הכי קריטי כשהוצפו בתים שלמים? ח”כ השכל מתכוונת לשים סוף לתופעה הזו

 

את חברת הכנסת שרן השכל כבר כולם למדו להכיר. בשבוע הקרוב תגיש השכל את אחד החוקים הכי חשובים שהועלו בתקופה האחרונה. אך לא בזה תמה פעילותה של חברת הכנסת שלא נחה לרגע. בראיון מיוחד, השכל ענתה לשאלותינו

 

• מהם התחומים העיקריים ונושאי החקיקה עליהם את שמה דגש בתקופה הקרובה? 


הפעילות שלי בכנסת מוקדשת לשלושה תחומים עיקריים, שלשתם חשובים בעיני באותה מידה: הראשון הוא התחום הכלכלי. אני רואה בפועלי המשך ישיר לדרכו של מנחם בגין, מנהיג הליכוד. לא הרבה זוכרים, אבל בגין היה זה שב-1977 הכניס את ישראל לעידן של כלכלה חופשית ושוק פתוח לעולם, הוא הנהיג ליברליזציה, איפשר יבוא נרחב של מוצרים ויצר תחרות, הפחית מסים ויצר הזדמנויות כלכליות עבור עסקים קטנים – ליברל כלכלי אמיתי. החסם הבולט ביותר לקיומה של כלכלה חופשית הם המונופולים  – החולה הרעה של הכלכלה בישראל. מדובר בקבוצות קטנות ששולטות על שוק המזון, על הסחורות היומיומיות שכולנו צורכים, על תחום הטלפון, על הטלויזיה, ובעיקר על השירותים החיוניים שלנו. לשם כך, נדרשת חקיקה משמעותית למיגור התופעה. בימים אלה הגשתי הצעת חוק, שמטפלת באופן שבו וועדי עובדים במונופולים הציבוריים מנצלים את כוחם לרעה, וארחיב על כך בהמשך.

נושא נוסף וחשוב לא פחות הוא המאבק על דמותה של ישראל בזירה הבינלאומית. בשנים האחרונות אנו עדים למסע החרמה נגד ישראל ברחוב האירופאי, במוסדות אקדמיה בעולם ובתקשורת הבינלאומית. גופים אנטי-ישראליים מסיתים נגדנו ובכך תורמים לתחושה שפגיעה ביהודים היא לגיטימית. לצערי, התקשורת הבינלאומית מחבקת רבים מהגופים האלו ומראה תמונה מעוותת, רחוקה מהמציאות, של מדינת ישראל. כחברה בוועדת החוץ והביטחון אני מבינה היטב עד כמה המצב המדיני והביטחוני שלנו מורכב. אני לא מפחדת מעימותים עם אנשים שחושבים הפוך ממני, להיפך – חשוב להתעמת איתם בויכוח ענייני ועל בסיס העובדות. לכן התחייבתי להגיע לכל מקום ולכל פורום כדי להסביר את ישראל – בעברית, אנגלית וצרפתית. אני נפגשת עם עיתונאים זרים ומנהיגי ציבור מחו”ל, ולפעמים הם המומים כשאני חושפת בפניהם את המצב האמיתי. הם עצמם מבינים שיש הרבה צביעות כלפינו בעולם, בעיקר באירופה.

וכמובן, נושא איכות הסביבה – תחום שבו אני עוסקת שנים. אני מאמינה שהביטחון האישי של כולנו, בריאותנו ועתיד ילדינו תלויים בשמירת הסביבה ובעלי החיים. צריך לאמץ גישה מתקדמת בנושא ולזכור שאנחנו כבר במאה ה-21. אני פועלת להקמת מערך מתנדבים ברשות הטבע והגנים שיחזק את הארגון הממשלתי, העליתי הצעת חוק להסדרת ההסגר לכלבים בלתי מחוסנים ואני פועלת נגד זיהום חופי הים. אני גם מגבשת תוכנית פעולה נגד הרשות הפלסטינית, שמזרימה שפכים אל הנחלים ומקורות המים שלנו ומזהמת אותם. מדובר בטרור סביבתי, שיש לטפל בו בנחישות.

SHAREN_LIKUDNIKq

• השבוע העלית הצעת חוק לבוררות חובה בסכסוכי עבודה. מדוע לדעתך זה נחוץ כעת יותר מבעבר?


את רעיון הבוררות הציע ז’בוטינסקי כבר לפני 90 שנה, הוא ראה בזה חלק מהחוזה הבלתי כתוב בין המדינה לבין האזרחים: האזרח משלם מסים, והמדינה חייבת לספק לו שירותים חיוניים. וכאן נדרש תיקון היסטורי שימנע מחדלים כמו זה שסיפקה לנו חברת החשמל בתחילת החורף. השביתה הפתאומית שבה נקט ועד עובדי חברת החשמל, בשיאו של מזג אוויר קיצוני, היא ניצול לרעה של היותם אלו שיושבים עם היד על השאלטר. כולנו ראינו מה קרה: סערה שנמשכה פחות משעתיים החשיכה שליש מהמדינה למשך 3 ימים, ובמקומות מסויימים אפילו יותר. נסה לדמיין את הסבל של אימהות עם ילדים, של קשישים, של חולים שהחשמל חיוני לתפקוד שלהם, מדובר בעשרות אלפי משפחות. נסה לאמוד את הנזק שנגרם לכלכלה הישראלית כתוצאה של מפעלים שהושבתו, עסקים שנאלצו לשלוח את העובדים הביתה ולסגור את שעריהם, כמה פעילות כלכלית אבדה וכמה הוצאות זה גרם לעסקים. בוררות שתחייב גם את העובדים – וחשוב יותר – את המדינה, היא תמריץ לפתרון בעיות לפני שמגיעים לשביתה. זה גם מחזק את העובדים, כי שביתה שתהייה לה לגיטימציה מהבוררות, תזכה לתמיכה ציבורית וגם לעמדה אוהדת בבית הדין לעבודה בהמשך הדרך. מה שמעניין אותי זה הדאגה לחיי אדם ולביטחונם, והדאגה להמשך פעילות כלכלית תקינה של המשק. אלה שני תנאים בסיסיים לתפקודה של המדינה ולקיומה, זה בדיוק המקום בו האינטרס של רווחת הפרט נפגש עם האינטרס הציבורי הכללי. אני מאמינה שהיום בשלו התנאים לשינוי.

 

 

 

• נושא העצמת נשים קרוב לליבן של נציגותינו בכנסת, מה נעשה בליכוד בתחום המגדר?

  

העצמת הנשים תופסת עם השנים מקום מרכזי בישראל כולה, והליכוד מוביל בתהליך הזה. דוגמה בולטת לכך היא מספר הנשים בכנסת הנוכחית בכלל – שיא כל הזמנים, וברשימת הליכוד בפרט. יש היום יותר מודעות לנושא השויון המגדרי, אבל יותר מכך, יש הכרה ביכולת של נשים לתרום מכוחן לכל מערכות החיים והשלטון. דוגמה נוספת היא פורום נשות הליכוד. היום, יותר מתמיד, ברור כי נשות הליכוד הן חלק בלתי נפרד מהתנועה. השנה, באופן רשמי, חנכנו את מטה הנשים בליכוד במצודת זאב, ובו צעירות לצד ותיקות פועלות לחיזוק השטח ולחיזוק נושא המגדר בתנועה. נשות הליכוד עובדות יד ביד עם השרה לשויון חברתי, גילה גמליאל, שפועלת להרחבת התקציב שמוקצה לקידום מגדרי במערכת הבריאות, בתחום המוניציפאלי ובכל תחום אחר. אני קוראת לכל נשות הליכוד באשר הן להצטרף לעשייה נשית ולשינויים שיטיבו על אזרחי ישראל.

 

 

 

• נראה שאת משקיעה הרבה אנרגיה בקשר עם הציבור, איך יש לך זמן?


זה מאד פשוט: הציבור הוא זה שבחר בי, ולו אני חייבת דין וחשבון. איש ציבור שלא מוסר דין וחשבון לאלה שבחרו בו לייצג אותם מועל בתפקידו ובשליחותו. אז אני מוצאת את הזמן לכך, גם אם זה לפעמים קשה ולחוץ, כי זה חלק בלתי נפרד מהתפקיד שלי. אני מרבה בסיורים בכל רחבי ארץ ישראל, אני נפגשת עם חיילים, עם אזרחים, עם ראשי רשויות, אני מדווחת בפייסבוק על הפעילות שלי ומשתדלת לענות ככל האפשר לשאלות שמופנות אלי. אני גם קוראת לאנשים להתפקד לתנועה כדי להיות יותר מעורבים, כדי שדעתם תישמע וכדי תהייה להם יכולת לבחור באופן אישי את נציגיהם בכנסת. מעורבות פוליטית של האזרחים היא הבסיס להמשך קיומנו כחברה דמוקרטית.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם הקפאת הבנייה תמשך??

אריק זיו ויזר

כץ נגד שאמה, שאמה נגד כץ – סיבוב שני

אריק זיו ויזר

הדרך למשילות עוברת דרך ניקוי אורוות בכנסת

נתנאל רבינו

ריבלין: “אהבתו של גנדי לארץ היה בלתי תלויה בדבר”

אריק זיו ויזר

כבר לא אח

אלי חזן

תומכים בטרור? חוטובלי מציעה : צאו בחוץ!

אלי חזן
דילוג לתוכן