22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

על איזו דמוקרטיה אדוני מדבר

נרי אבנרי קובע כי הדמוקרטים האמיתיים במדינה הם הימניים : לא מאמינים? קראו את הכתוב

מישנה: הם בטוחים שהמדינה שלהם, והימין על מצביעיו ומנהיגיו- בלתי לגיטימיים. איך תיאר אמנון דנקנר את המהפך ב- 77? “הייתה תחושה שהברברים פרצו את החומות של בית המקדש“. מסתבר ששום דבר לא השתנה מאז…

טייס קרב במילואים כותב סיסמה בגנות הכיבוש הישראלי על קירות גטו ורשה בפולין. הפרובוקציה הדוחה הזו זוכה לסיקור בכל אמצעי התקשורת. הסיקור עורר את פרופסור אביעד קליינברג, שהחליט להשיא לו ולשכמותו עצה פרקטית.

קבלו ציטוט: “רוצים לשנות באמת? אל תזהמו קירות. לכו לפוליטיקה למקום שבו האנשים שאתם בזים להם קובעים את גורלנו. שם מתקבלות ההחלטות. רוצים לסיים את הכיבוש? הגיעו למקום שבו הרמת היד שלכם תוכל לסיים אותו” (ידיעות-אחרונות / 6.7.10). מורים לאזרחות דחסו את העצה הארוכה של פרופ’ קליינברג לסיסמא בת שלוש מילים: “רוצה להשפיע- תצביע”!

 

אלא שהוכח, שהמסר הזה בעיני שוחרי הדמוקרטיה מהשמאל איננו עקרוני. הוא סלקטיבי. רוצה לומר, שבמקרה של ניצחון הימין בבחירות, המצביעים המנצחים מתבקשים לעלות לטריבונה ולראות במימוש האידיאולוגיה של המפסידים מהשמאל. מנקודת מבטם, הבחירות הינן פרסונאליות, לא אידיאולוגיות.

 

יש לזה שתי סיבות מחוברות, ושתיהן תקועות עמוק בתודעת האליטה השמאלנית:

א)- המדינה שלנו.

ב)- הימין על מנהיגיו ומצביעיו, איננו לגיטימי.

 

למה? מפני שאת מנהיגות הימין בחר האספסוף. תגידו להם שיש בין מצביעי הליכוד הרבה אקדמאים, והם ישיבו שתואר אקדמי לא מבטל את השיוך לאספסוף.

 

התבוסה הצורבת של השמאל בראשות עמרם מצנע ב- 2003, לא מנעה את תוכנית העקירה שהתחייב עליה לפני הבחירות. להיפך. הידיים המטונפות של הרודן המושחת, ביצעו עבור האליטה השמאלנית את המלאכה. זה חיזק אצלם את התחושה שהם גם צודקים וגם צדיקים, שהרי כתוב: “זכו צדיקים שנעשתה מלאכתם בידי אחרים”. האם הפיגוע שעשה שרון בדמוקרטיה קומם מישהו מהאליטה השמאלנית? …להיפך.

דקה אחרי שנתניהו התמקם בפעם השנייה בלשכת ראש הממשלה, התחיל הלחץ. השמאל המובס רוצה לראות עוד ועוד עקירות. ואם לא עקירות, הקפאת בנייה בהתנחלויות. הבוחר הישראלי אמר את דברו בקלפי? יש לנו את הבוחר האמריקאי. אנחנו רוצים לראות את הפריץ חוסיין אובמה מועך את המנהיג של הדמוקרטיה הישראלית.

 

התחושה החזקה לפיה “המדינה שלנו” ומצביעי הימין הם ג’אנק, אינה חדשה. היא התחילה לפני קום המדינה. הסזון ואלטלנה היו שני שיאים. כשדודו טופז כינה ב- 84 את מצביעי הליכוד  כ”שין-גימלים” ותיקי דיין כינתה אותם “אספסוף” (ב-99), הקהל הריע. הרבה שנים קודם, במהלך תקופת הבחירות ב- 81, ביטא הסופר א.ב. יהושע את סלידתו מהחיזור אחרי האספסוף.

 

 

 

 

למרות השחיתות, למרות הכישלונות הכלכליים, למרות המחדל ביום כיפורים (73) ולמרות 29 שנות שלטון רצופות, אני חוזר: 29 שנות שלטון רצופות, בסל הערכים הדמוקרטיים של כלבי השמירה בישראל, אין דבר כזה “חילופי שלטון”.

שימו לב איך ביטא אמנון דנקנר את התחושה של מהפך 77: “מי העלה על דעתו שבגין יהיה ראש ממשלה? זה נראה כמו סיוט“. אתם הבנתם את זה? חילופי שלטון בדמוקרטיה שלהם = סיוט. ומי הם האזרחים שהעלו את בגין? “הייתה תחושה שהברברים פרצו את החומות של בית המקדש“.

 

 

 

 

לסיכום, פרופסור קליינברג. לפני שאתה מייעץ ליונתן שפירא ללכת לפוליטיקה, תטיף לחבריך לכבד את רצון הבוחרים. כללי המשחק, זה לא משחק…

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בן כספית על מסלול התפוגגות

אלי חזן

הקניבלים חזרו הביתה רעבים / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

עמוס עוז, חייל מקלדת בשירות הטרור

אריק זיו ויזר

למה הם נעלבים? / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אילו אני ראש ממשלה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

מה הבעיה, משקרים

אלי חזן
דילוג לתוכן