29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

קרא: “עזה שייכת למצריים”

סגן השר אויב קרא בראיון ליומן ערןץ 7 קורא להכריז על סיפוח עזה למצרים קרא מתנגד להמשך ההקפאה. ומוכן לשלם את המחיר באם ידרש

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, ח”כ  איוב קרא, מכריז ביומן ערוץ 7 כי “לא אשתתף בממשלה שתמשיך את ההקפאה”. הדברים באים עקב  התמונות מוושינגטון של נתניהו ואובמה. קרא  אינו מתרשם ככל הנראה מהבטחות נתניהו ולפיהם הבנייה ביו”ש תימשך לאחר תום תקופת ההקפאה.  ביומן ערוץ 7 קרא אומר  כי כפי שהיה בעבר, עת ויתר על כהונה כדי שלא לבגוד בעמדותיו נגד ההתנתקות גם כעת “אני מוכן לוותר על כסאי כדי להביא מסר שהמשך ההקפאה זה מזוכיזם והזיות”.

חבר הכנסת קרא מדגיש בדבריו כי אם היו הדברים מובילים לכיוון של שלום ניתן היה להבין אותם, אך כאשר ברור שלא זה הכיוון ומדובר במהלך שרק יעודד טרור יש להבהיר את הדברים בצורה גלויה וברורה. “חשוב לומר את הדברים כדי שהעולם ידע שאנחנו לא מריונטה. יש לנו עצמאות מחשבתית ומדינית”.

עוד מוסיף ואומר קרא כי הוא חש תסכול כאשר מדברים על תקווה לפרטנר שיוכל לקבל לידיו אחריות מדינית חוקתית וממסדית על השטח. “אני לא רואה שיש בצד השני מישהו שמוכן לקבל אחריות כזו. אבו מאזן מתבצר במקום שלו ברמאללה ולא שולט על עזה”, הוא מזכיר ומציין בנוסף כי אינו מקבל את הטיעון הדמוגרפי שכן טיעון זה, אם יתקבל עלול להיות רלוונטי גם למקומות אחרים ברחבי הארץ בהם קיים ריבוי ערבי טבעי.

כיוון שכך סבור קרא כי הפתרון היחיד הוא שלטון מצרי על רצועת עזה. “הדבר הנכון הוא להכריז שעזה שייכת למצרים. מדברים איתנו על החזרת המצב למה שהיה ב-67′, אז חשוב שנזכור שאז לא היה עם פלשתיני ועזה הייתה שייכת למצרים ויו”ש לירדן. הדבר הנכון הוא שיתוף פעולה ירדני ישראלי מצרי, כי אין מנהיגות ברש”פ. אין מי שיקבל מדינה לשליטה. אנחנו משחקים בנדמה לי. הבאנו לכאן פושעים בהסכם אוסלו ומאז אנחנו הולכים מדחי אל דחי. צריך לשים את הדברים על השולחן. צריך למצוא דרך לרגיעה. שלטון מצרי בעזה יביא לציון גואל. במזרח התיכון צריך להתנהג כמו במזרח התיכון”.

לדברי קרא מדובר בכיוון הריאלי והנכון שאותו יש לקדם ולהכריז עליו גם אם לאוזניים מסוימות הוא לא ייערב, והוא עצמו מוכן לשלם את המחיר על אמירה שכזו, “גם אם ירצו לפטר אותי…”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

העבודה שוב זוחלת – ח”כ גדעון סער

אריק זיו ויזר

“הדרך הנכונה והמנהיגות הנכונה זה הליכוד ונתניהו”

אריק זיו ויזר

הנכנעת וגם ירשת?/מאת: סבר פלוצקר ממון, ידיעות אחרונות

אריק זיו ויזר

היום לפני 65 שנה – הפריצה לכלא עכו

אלי חזן

“האומה” – הבמה למחשבה לאומית, ראה אור גיליון 179

אריק זיו ויזר

כלכליסט – אקוניס צריך ללכת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן