23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

עוד ציון דרך לקשרי החוץ ולצעירי הליכוד

ציון דרך משמעותי נוסף נרשם השבוע בצעירי הליכוד ובאגף קשרי חוץ והסברה בליכוד כאשר תמיר ורצברגר יצא ללונדון על מנת לייצג את צעירי הליכוד בכינוס נוסף של ארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים והביא באמתחתו הצלחות דיפלומטיות רבות ודרמטיות, שיכולות אף להשפיע על מעמדה המדיני של ישראל באירופה.



הועידה בלונדון התקיימה הפעם בדיוק על חג הפסח, ולאור מחירי הטיסה היקרים וקיומו של ליל הסדר היה קושי מיוחד למצוא צעירים שיהיו מוכנים להוציא סכומים גבוהים כאלו ולצאת למשלחת, אולם כאשר מדובר בתמיר ורצברגר, שכבר הוציא מכיסו סכומי עתק לטובת קשרי החוץ של הליכוד, מדובר בערכים שגוברים על כל סכום כסף או שיקול.

כך כתב ורצברגר בחשבון הפייסבוק שלו, לפני הנסיעה:

“….רצה הגורל והכינוס הפעם יתקיים בדיוק ביום שבו העם היהודי יחגוג את ליל הסדר ויציין את יציאת עמינו מעבדות לחרות, ועל כן תהיה זאת הפעם הראשונה שאעדר משולחן הסדר ולא אשהה בארץ. 

הפעילות בה אני לוקח חלק, בחודשים האחרונים, במסגרת אגף קשרי חוץ והסברה בליכוד, ביחד עם מנהל האגף, אלי חזן, וחברים טובים נוספים, היא בעיני לא פחות מדיני נפשות.  

הזכות לעמוד בחזית המאבק ההסברתי והדיפלומטי אל מול נסיונות הדה-לגיטימציה והדמוניזציה לישראל בעולם, לרכוש ידידים נוספים לישראל ולהשפיע באופן ישיר על מעמדה של ישראל בעולם ועל חוסנה גם בטווח הזמן המיידי וגם בעתיד הרחוק יותר, גוברת, לראייתי, על כל מצווה אחרת, חשובה ככל שתהיה….” 

בביקורו בכינוס הקודם בברלין, בחודש פברואר, החל ורצברגר בקידום יזמה לשיתוף פעולה בין צעירי הליכוד למפלגות ימין-מרכז ממדינות סקנדינביה. כעט ניתן לחשוף שבמהלך ביקורו בלונדון הושגו הבנות עם נציגי כל הסקנדינביות להקמת פורום ישראלי-סקנדינבי, שיהווה ערוץ תקשורת בין הצדדים ופלטפורמה לשיתופי פעולה נוספים בין הצדדים.

יזמה נוספת שהחל לקדם ורצברגר היא הקמת קואליציה איזורית עם מפלגות הימין-מרכז מקפריסין ויוון.

זוהי הועידה השלישית שתמיר ורצברגר מייצג את צעירי הליכוד בארגון הסטודנטים הדמוקרטים האירופאים, וגם יחסי החברות האישיים עם שאר הנציגים, תנאי בסיסי ביותר לקיום קשרים ברמה הפוליטית, הלכו והתהדקו מאוד, ובחודשים הקרובים חלק מהנציגים צפויים להגיע לביקורים בארץ, גם כחלק ממשלחות רשמיות וגם באופן פרטי.

בשיאה של הועידה נשא תמיר ורצברגר נאום סוחף, שהתייחס גם לאירועים הבטחוניים בארץ, וגם לאירוע שנתקלו בו כל משתתפי הועידה בלונדון, כאשר מפגינים פרו-פלסטינים קיימו פעילות סמוך למקום הועידה, וזכה לתשואות רמות ומחמאות על דבריו.

להל”ן נאומו המלא:

“יש לי הרבה מה לומר אבל אשתדל לקצר.

ראשית כל אני חייב להתייחס למה שראיתם למטה. יש דברים שחייבים להאמר.

אין לי שום בעיה עם הפגנות וחופש ביטוי להיפך, אני מאוד בעד, אבל יש לי רק בעייה אחת עם כל קבוצות וארגוני ה ‘פרי פלסטיין’ . הבעייה שלי איתם זה שהמשפט השני שלהם הוא ‘מהנהר לים פלסטין תהיה חופשית’, כלומר מנהר הירדן לים התיכון. האנשים הללו לא קוראים למדינה פלסטינית לצד המדינה שלי אלה למדינה פלסטינית במקום המדינה שלי.

נושא אחר שקשור ולא קשור לאותו עניין.

שני אירועים בטחוניים התרחשו השבוע בישראל.

בתחילת השבוע ישראל חשפה מנהרת טרור מרצועת עזה לתוך שטחה הריבוני של מדינת ישראל. המנהרה הזאת נבנתה במטרה להוביל טרוריסטים ליישובים ישראלים, לרצוח ולחטוף אזרחים חפים מפשע.

חשפנו מנהרה אחת אבל אנחנו יודעים שיש עוד.

ימים ספורים לאחר מכן מחבל מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס בירושלים ופצע 21 אנשים.

אנחנו בבריטניה ולכן אצטט את ראש הממשלה דיויד קמרון: ‘אם אתה אומר שטרור בלונדון הוא לא מוצדק אבל מחבלים מתאבדים בישראל זה נושא אחר אתה חלק מהבעיה’.

זה בדיוק המסר שאנחנו מנסים להעביר לכם במהלך שהותנו פה – ישראל ואירופה נלחמות את אותה המלחמה ובאותו צד, עם הבדל אחד – ישראל נמצאת בחזית הלחימה, ואירופה חייבת לעמוד לצד כוחותיה בחזית כי אחרת כולנו נפסיד את המלחמה הזאת.

עניין נוסף, ופחות פוליטי.

אתמול בערב העם היהודי חגג את חג הפסח, אחד החגים היהודים החשובים והגדולים ביותר.

חג הפסח מספר את סיפורם של בני ישראל שהפכו לבני חורין אחרי עבדות במצרים.

חופש זה לא רק עצמאות. חופש זה גם הכרה וקבלה מאחרים.

אני מקווה שבקרוב נוכל לקבל את אותה הכרה ולהתקבל כחברים מלאים בארגון.

תודה”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מסביר את ישראל והליכוד בהונגרית

אריק זיו ויזר

מפגש פורומים מרשים של צעירי וחברי הליכוד

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד נגד ראש הממשלה?

אריק זיו ויזר

הקבוצה הצפונית לא מפסיקה לפקוד

אריק זיו ויזר

עוז לביטן בקואליציה

אריק זיו ויזר

אנחנו כאן! תתחילו להתרגל…

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן