23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס: “תכנון לטווח ארוך יהווה מענה ראוי לאתגרי הזיקנה העומדים לפנינו”

סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס נשאה דברים אמש בפני מאות חוקרים ואנשי מקצוע בתחום הזיקנה. המפגש נערך בתל אביב במסגרת הכינוס ה-18 לגרנטולוגיה בנושא “הזדקנות במאה ה-21”.

סגנית השר לענייני גמלאים, ד”ר לאה נס אמרה בכינוס כי “מדינת ישראל עומדת בפני אתגר חברתי גלובלי- אתגר הזיקנה. השיפור הטכנולוגי וההתקדמות המדעית הביאו לאריכות ימים, ואנו עומדים בפני עידן חברתי חדש, בו אחוז האזרחים הוותיקים גדול יותר ומשמעותי יותר. אולם, השירותים והמערכות שקיימות היום בישראל תואמות לדור אחר של זקנים ויש להתאימן לכך“.
 
ד”ר לאה נס התייחסה למענה לכך וציינה כי “המשרד לענייני גמלאים כבר החל בקידום תכנית אב. צרכי הקשישים בעיר אחת לא תואמים את מה שנדרש בעיר אחרת. לכן כבסיס לתכנית זו אנו עובדים על כתיבת משימות ויעדים בתחום הזיקנה בכל רשות ורשות בהתאם לצרכים המיוחדים לה. בדרך זו נוכל להבין את מצבם של האזרחים הותיקים בישראל, ההשלכות והאספקטים השונים של האתגרים הגדולים בתחום זה. כך נוביל מהלך מסודר ומחושב בכל מערכות הממשל, ולא נהיה מובלים בגל השינוי החברתי והשלכותיו“.
 
ד”ר לאה נס הוסיפה כי “שני תנאים נדרשים להצלחת תכנית זו: נדרש כאן מחקר מעמיק ומקיף של גורמים רבים, ובהם כלכליים, חברתיים ופסיכולוגיים. כמו כן, נדרשת התגייסות מצד המערכות כולן, הן בשיתוף במידע והן ברתימת עובדי אותן מערכות לעמידה במשימה זו. ככל שמדינת ישראל תתגייס לטובת העניין מוקדם יותר נוכל להיערך ולהתמודד באופן מתוכנן ומושכל, ומגוון האפשרויות שיעמוד לרשותנו יגדל משמעותית. תכנון לטווח ארוך במקום מתן מענה לבעיות פרטניות בהווה ישפיע באופן מוצלח יותר על אתגרי הזיקנה בעתיד“.
 
המשרד לענייני גמלאים מלווה ומטפל בכל תחום הנוגע לחייו של האזרחים הוותיקים בישראל: בריאות, רווחה, דיור, תעסוקה, חינוך ותרבות הפנאי. פעילות זו נעשית הן בשיתוף עם משרדי הממשלה השונים בהתאם לתחומי סמכותם והן במסגרת פרויקטים ותחומי אחריות של המשרד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אדלשטיין מכווין את דרך המחאה

אריק זיו ויזר

שר החינוך ולע”מ מבהירים לכתבים הזרים את הדרוש הבהרה

אריק זיו ויזר

אדלשטיין נלחם כנגד מכת ברק

אלי חזן

“סער : 400,000 בני נוער ביקרו בירושלים”

אריק זיו ויזר

בוגי : מצג השווא של החמאס משדר חולשה

שר האוצר שטייניץ בכנס קרן המטבע הבינלאומי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן