20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

האיחוד האירופי ליו”ר הכנסת: לא מקבלים את הדה-לגיטימציה כלפי ישראל

“לכולנו זיקה הדוקה ויחס חם לישראל. אני משוכנע שתנאי מקדים לכל הסדר שלום באזור הוא ההכרה והלגיטימיות בזכותה של ישראל להתקיים כאן כמדינה יהודית. כל ניסיון של דה-לגיטימציה כלפיכם איננו מקובל עלינו”. כך אמר היום (ג’, 16/2) בסטיאן בלדר, ראש משלחת הפרלמנט האירופי למארחיו, יו”ר הכנסת ראובן ריבלין, וח”כ נחמן שי, ראש משלחת הכנסת לפרלמנט האירופי. חברי הפרלמנט האירופי התארחו היום בכנסת לסדרת מפגשים, ובלדר ציין כי הללו חשובים מאד לחברי הפרלמנט האירופי, המבקשים לשמוע באופן בלתי אמצעי על הפעילות הפרלמנטרית ועל העמדות והלכי הרוח בישראל.

ריבלין אמר לאורחיו מהאיחוד האירופי, כי ישראל שואפת להסדר של שלום, וכך רוב ככל הציבור בארץ; אולם באותה מידה קיימת התנגדות למהלכים שמתברר כי הם משיגים את ההיפך והופכים את החזון לאשליה, ואת הסיכוי – לסיוט. ריבלין הוסיף, כי דו”ח גולדסטון מקשה על מאבקן של כל הדמוקרטיות בטרור העולמי. לדבריו, המפתח לפתרון הסכסוך באזור טמון בהבנה, כי לא נגזר על היהודים והערבים לחיות כאן יחד אלא שנועדנו לחיות יחד, למרות הקשיים והאתגרים.

 

בפני משלחת הפרלמנט האיחוד האירופי הרצה שגריר ישראל באו”ם לשעבר, ד”ר דורי גולד (כיום נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה),  בנושא דו”ח גולדסטון והשלכותיו. המשלחת קיימה רב-שיח עם חברי כנסת מכל קצות הקשת, בהם הח”כים נחמן שי, רחל אדטו, דניאל בן  סימון, חאמד עמר, אחמד טיבי וחנא סוויד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי מצדיעה ללוחמי האצ”ל ולוותיקי הארגון

אריק זיו ויזר

המירוץ של דליה איציק לנשיאות החל

אלי חזן

בעוד 45 יום : שאמה יו”ר ועדת הכלכלה

אריק זיו ויזר

ריבלין פתח את שנה”ל בהר חומה: ילדים רוצים להיות חברי כנסת

אריק זיו ויזר

ה”ח של ח”כ משה כחלון על הסדרת נושא ההלוואות החוץ בנקאיות

אריק זיו ויזר

ריבלין ביקש מיו”ר הפרלמנט הגאורגי לדחות את ביקורו בישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן