22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו המבוגר האחראי ?

הועידה לא הצביעה התוצאה אין שינויים בחוקה,מי יחליף את שפר, למה נתניהו בחר בדרמר, שלי בעקבות ביבי, סער עייף, לאון מריונטה חדשה של החרדים

מי חשב שנתניהו יהפוך בקדנציה הזאת למבוגר ולאחראי ?

בממשלה הקודמת היו מסביב לנתניהו מספר גורמים שהיו  ממתנים : אהוד ברק, דן מרידור, בני בגין. מתברר כי יש חיים אחרי עידן ברק. וכך נראה כי הצוות “נתניהו בוגי” מצליח ליצור אמון בציבור כאשר נראה כי נתניהו מצליח ליצור גשר בממשלתו. 
חבל שכל זה הולך ומתמסמס כאשר נתניהו לא תומך במינוי הרב סתיו רק בגלל שבנט תומך בו. אין ספק כי הרב סתיו הוא המועמד הנכון לעת הזאת אך נתניהו טועה כמו שהוא טועה בירושלים כאשר הוא נותן לחבורת עסקנים  לנהל קומבינה עם דרעי וליברמן כאשר הם מביאים מועמד שמגיע על כידוני החרדים. נתניהו צריך לבלום את המהלך שעלול לקחת את ירושלים אחורה לשנים שתרבות הולילנד תשלוט בספרא.

נתניהו כמבוגר האחראי חייב לקבוע עכשיו מסמרות : הליכוד תומך בראש העיר ניר ברקת והליכוד תומך ברב סתיו.


 

משרד ראש הממשלה מתרוקן

גיל שפר יעזוב באוקטובר. אין ספק כי שפר היה אחד מהגורמים המשפיעים על ראש הממשלה מאז שנתן אשל עזב. היועץ המדיני של נתניהו, רון דרמר, עובר לתפקיד השגריר בוושינגטון, זאת לאחר שנתניהו הצליח להוריד את הווטו של אובמה, בכך נחסם המינוי של ארדן.

יש הטוענים כי נתניהו סומך על דרמר יותר מארדן, ויש הטוענים כי נתניהו לא רוצה תזוזות בממשלתו בעת הזאת. ברשימת הליכוד יש רבים הרוצים להיכנס לתפקיד השר שהתפנה. גילה גמליאל מסתובבת עם ההבטחה של נתניהו שהיא תתפוס את כיסא המיניסטר כשיתפנה, אך על הכיסא הזה יש עוד קופצים. נתחיל בדני דנון : לא רק שהוא נמצא במקום החמישי בפריימריז, אלא שנבחר להוביל את מרכז הליכוד ולא נראה כי יוותר. משם נגלוש לסגן שר החוץ אלקין שנבחר גם הוא במקום גבוה בבחירות המקדימות ורואה את עצמו השר הבא.

וכך, גם יו”ר הקואליציה יריב לוין, וכן מגיעה גם סגנית השר ציפי חוטובלי שרואה את עצמה כמי שצריכה להיות השרה הבאה. היא הרי נבחרה להיות האישה הראשונה. אל לנו לשכוח את צחי הנגבי שאמנם מפגין אצילות כאשר אינו יוצר רעש אך אין ספק כי הוא רואה את עצמו כמי שהכי מתאים להיות שר ליד נתניהו.

חיים כץ, מי שראה את עצמו כשר התמ”ת – הכלכלה, גם הוא ירצה את כיסא המיניסטר, אז למה נתניהו צריך להזיז את ארדן הממורמר לתפקיד שיצור לו בעיה בסיעה שלו?

המועמדים לכניסה לתפקידים בלשכת נתניהו הם ארי הרו שעומד כפי הנראה להיכנס לנעליו של גיל שפר, הוזכר גם השם של יואב הורביץ אך להבנתי יואב הורביץ לא יכנס לנעלים של ראש הצוות אלא לתפקיד אחר, שיתפנה בקרוב.


 

שלי במתווה נתניהו

עכשיו ברור כי שלי יחימוביץ הולכת במתווה נתניהו כאשר היא מקדימה את הבחירות המקדימות במפלגת העבודה. שלי מבינה כי המתווה של לבני לדחות בחירות מקדימות היה טעות ולכן אינה מוכנה ליפול כמו ציפי והיא הולכת לבחירות מקדימות. יש גורמים שטוענים כי לאחר שתיבחר היא תיכנס לממשלת נתניהו כציר לקידום הקו המדיני , נראה כי מיד אחרי הבחירות המוניציפאליות הולך להיות מעניין.


 

גדעון סער עייף

בשבעות האחרונים מתרבות הידיעות שגדעון סער מדבר על פרישה. רבים ממקורביו שומעים את המנטרה הקבועה שלו כי אינו מוצא בפוליטיקה את יעודו. “רק אם אני במסלול לראשות הממשלה”. ואמנם עד למערכת הבחירות האחרונות היה נראה כי הוא במסלול מהיר לתפקיד המיוחל. סער גמר קדנציה מוצלחת כשר החינוך, הצליח להיות למעלה בצמרת כאשר בבחירות המקדימות לקח את המקום הראשון, מהמקום הראשון החליק לתפקיד שממנו עמדת הכוח רק מתחזקת – יו”ר מטה הבחירות, אך כאן נקטע מסלול ההישגים של הפוליטיקאי המצליח. מתברר כי כאשר חטא ההיבריס מתגבר גם אנשים חכמים נופלים. על מערכת הבחירות לא אוסיף אך אין ספק כי אם סער היה יכול למחוק את השלב הזה מהביוגרפיה האישית שלו היא הייתה נעלמת, בתוך התקופה הזאת סער החל ברמה האישית בזוגיות חדשה.

עכשיו הוא שר הפנים וכאשר הוא רואה כיצד מעמדו נשחק הוא חוזר למנטרה הישנה שלו כי אם המסלול למעלה נעצר הוא יפרוש מהפוליטיקה, לסער יש מספר מסלולים : לחזור למשרד עורכי הדין, המסלול השני שהזכרנו כבר הוא מסלול בית המשפט, למסלול הראשון יש יתרון תמיד יוכל לחזור לטעימה מהשררה כאשר ראש ממשלה יקרא לו כאשר יצטרך אותו, סער יהפוך להיות גלגל חמישי לפוליטיקה הישראלית.


 

הועידה שלא התכנסה

כל הזרקורים היו לכיוון הליכוד אך לקונה קטנה שלחה את אביעד ויסולי להתנגד לקיום ההצבעה. וכך, אחר הצהריים התברר כי אין הצבעה ומרגע שיצאה ההודעה החלה נטישה של גני התערוכה. מרגע שנתניהו הבין כי האולם לא יהיה מלא הודיע כי לא יגיע וכך גם נהגו שרי הליכוד.
בהחלטה שהתקבלה יש מוקש שעלול להיות חרב פיפיות. הרי מרגע שנפתחה הועידה אחרי החלטת השופט יש לסגור אותה תוך שלושה חודשים וכל הועידה לא הולכת להחליט עד הבחירות המוניציפליות. כך היא תיסגר ללא קבלת החלטות וכאשר יעברו שלושת החודשים יתברר הכי אי אפשר לבצע שינויים בחוקה וכך כל מי שבנה על העברת הכוח למרכז יגלה כי אין סיכוי להעביר.

 


משה לאון
עכשיו ברור עסקני הסניף בירושלים מכרו את העיר עבור נזיד עדשים. משה לאון, הרכש החדש של ברית העסקנים ביחד עם אריה דרעי וליברמן, מביא את ירושלים למערכת בחירות שבה חרדים משתלטים על העיר כי לאון יבחר על ידי כידוני החרדים ויהפוך להיות המריונטה של פורוש.
כך, סניף הליכוד בירושלים יהפוך להיות הגורם שיהיה אחראי על החזרת ההגמוניה של החרדים בירושלים, מה שברור הוא כי החרדים אינם הכוס תה של הנהגת הסניף הירושלמי אך הם הנתיב הברור להחזרת ימי אולמרט העליזים. מה שמדהים הוא שעסקני הסניף הירושלמי חיפשו במשך השנתיים האחרונות מועמדים להחליף את ניר ברקת, אך דמויות מתוך הליכוד שהיו מקובלות על הציבור פשוט לא היו מוכנים להפוך לבובה שתשב בלשכה בספרא ויאלצו לומר אמן לכל מה שיוכתב ע”י העסקנים והחרדים. בצר להם הלכו לחפש מועמדים לא ירושלמים, ואז מצאו את משה לאון שבכלל גר בגבעתיים. מה שמדהים הוא שהסניף הכי גדול לא מסוגל להעמיד מועמד מטעמו לראשות העיר. ניר ברקת שאמנם לא חבר ליכוד הוא ליכודניק בנשמתו ונאמן לירושלים.

 

השבוע הולכת להתכנס מועצת הסניף להחלטות. ההצעה היא ללכת עם ליברמן ברשימה משותפת. נקווה שאולי ישכילו לבוא לדרוש מליברמן גם שייתן לליכוד משהו בתמורה אם הוא מקבל את האיש שלו כראש העיר בערים האחרות שבהם רצה להריץ מועמד כמו בטבריה ונצרת עילית הוא יתמוך במועמדים של הליכוד הרי לא יעלה על הדעת שליברמן רק ירוויח מהליכוד ואנחנו נוותר.

מה שמעניין הוא שעד עכשיו על מה הולכים להצביע אין פרסום. נקווה שהעסקנים, לפחות אם נותנים ללאון – לאיש של ליברמן – את המקום הראשון, אז עד המקום החמישי יהיה של אלה שיבחרו בסניף. חברי מועצת הסניף חייבים לעמוד על המצב שהם יהיו השלד של הרשימה, אולי יכנסו עוד מועמדים שלא תושבי העיר, צריך להיות ברור הליכוד חייב להיות המוביל ולא מובל ע”י גורמי חוץ.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו לוחץ או לחיץ

אריק זיו ויזר

דודי ויסמן מחפש חרם-יומן פוליטי -מאת אריק זיו

אריק זיו ויזר

האוזר ממשיך אין מחליף

אריק זיו ויזר

התחיה שנולדה בהפגנת הענק

אריק זיו ויזר

הערכות: אין מנוס ליברמן שר הביטחון

אריק זיו ויזר

תודה ניקי היילי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן