26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הכירו את הרב אברג'ל – המועמד לרבנות הראשית

הגר"א אליהו אברג'ל, ראש אבות בתי הדין בירושלים, מתמודד למשרת הראשון לציון

 

 

הגר"א אליהו אברג'ל הודיע בימים אלו כי הוא מתמודד למשרת הראשון לציון לאור פניות ולחצים שהופעלו על הרב מצד אישי ציבור מובילים כרב שמקובל על כל הזרמים והחוגים. הרב הודיע רק לאחרונה כי הוא מתמודד וכבר הוא זוכה לתמיכה רחבה וחוצה זרמים בקרב הגוף הבוחר ביניהם:רבנים, ח"כ, ראשי ערים, ואישי ציבור מובילים.

מחד הרב מקובל על החוגים הציונים בשל פסיקותיו השונות התקדימיות ודרכו בהלכה ומאידך הוא מקובל על החוגים החרדים ומקורב אליהם. הגר"א אברג'ל, זוכה להערכה מהגר"ע יוסף, ומחזיק מכתב שקיבל מהגר"ע יוסף באשר ללימודי בנו של הגר"ע, הרב יצחק יוסף, אצל הגר"א אברג'ל וקיבל הסכמה לספריו מהרב משה פינשטיין והגר"ע עובדיה יוסף. הוא מיודד עם הרב משה שטרנבוך מרבני העדה החרדית אך רבים מתלמידיו הם מהציבור הדתי לאומי.

 

נקודות מרכזיות בקורות חייו:

 

הרב אליהו אברז'ל (יליד 1948) הוסמך לרב כבר בגיל 17 (בנערותו נחשב כעילוי וכתלמיד מחונן) ובגיל 23 כתב את הספר הראשון שלו בהלכה, כיום ראש אבות בתי הדין בירושלים, ראש ישיבת צןף דבש ורבה של שכונת בקעה. כיהן במשך כ-30 שנה כאב בית הדין באר שבע. בשנת 1980 קיבל הסמכה לדיינות מהרב מרדכי אליהו ומהרב אלקנא שפירא, בשנת 1972 הגיש עבודה סמינריונית אשר זיכתה אותו בפרס ובתעודת הצטיינות על שם מרן הרב הראשי, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג.

 

בהיותו בן עשרים נישא לרעייתו אסתר שעלתה מספר שנים קודם לכן מארצות הברית. לרב 6 ילדים . בנו ישראל הוא רב בית המעצר במגרש הרוסים ובנו אלחנן הוא רב בקווינס שבארצות הברית. הרב אברז'ל מתגורר בשכונת בקעה בירושלים (שכונה מעורבת של כל הזרמים).

 

הרב אברג'ל –מתיר העגונות:

 

במהלך כהונתו זכה לשבחים על כך שהתיר מקרים סבוכים של נשים עגונות רבות והוא נחשב למושיען,  גם במקרים בהם נשים עגונות שבעליהן ברחו למקומות נידחים על פני הגלובס, הרב אברג'ל לא ויתר ולא פעם סיכן את חייו כשנסע לג'ונגלים בהודו ובדרום אמריקה כדי להחתים בעל שברח מלתת גט. הרב רגיש מאד לנושא זה ופסקי הדין שלו בהתאם. בנושא זה פסק בין השאר כי ניתן לגבות עדות ביום שבת כדי לתת גט לאישה.

דרכו בהלכה ודוגמאות לפסקי דין:

 

הרב אברג'ל מאמץ בדרכו ההלכתית והאישית את דרך הרמב"ם ומשנתו.

פסקי הלכה של הרב מבוססים על בעיות מורכבות של אנשים שבאו אליו במהלך השנים. הרב פוסק הלכה ברוח הזמן ןבפסקיו בולטים רגישותו הרבה.

הרב אבר'גל הוציא לאור את פסיקותיו בסדרת הספרים "דברות אליהו".

 

דוגמאות לפסקי הלכה:

  • אדם שאין לו בנים, ביתו יכולה לומר עליו קדיש בעזרת נשים והציבור יכול לומר אמן.

חזונו למוסד הרבנות הראשית:

קשר לעם מענה כתובת הלכתית חברתית

מסירות ורגיושת לעם ישראל



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"המורכבות הפוליטית אינה קשורה למחויבות שלנו לכל ילד ירושלמי"

אריק זיו ויזר

חוויות מהמימונה בניחוח לאומי משהו

אלי חזן

ח"כ דנון: הזמן עובר, הפקידים מדברים והמפונים סובלים

אריק זיו ויזר

ח"כ גדעון סער מסר את תשובת הליכוד ליו"ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו ח"כ סטס מיסז'ניקוב

אריק זיו ויזר

איילת השחר, פריס, צרפת

אריק זיו ויזר

מחר בכנסת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן