27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הערכות: אין מנוס ליברמן שר הביטחון

כץ לא נורבגי, הצביעות של אלדד יניב, ארדן מנותק מהעובדים, השומר החדש נגד הבקעה, אמסלם נגד כל העולם

סיכום מושב חורף: ח”כ אמסלם נגד מיליון מצביעים.

סיכום מושב החורף מתחלק לשניים: הראשון,  שוב התברר כי חוץ מבן כספית אף אחד לא מתייחס לליברמן ברצינות. ליברמן הבטיח לנו שעכשיו נהייה במערכת בחירות וזה לא קרה. נכון, הקואליציה נפלה במספר הצבעות, אך אפשר לומר שזה בבחינת מכה קלה בכנף.  נתניהו וכחלון שוב הוכיחו כי אפשר להתנהל גם בממשלה של 61.  ב 2003 כחלון אמר לי, כי כאשר ירגיש שאינו יכול להשפיע יפרוש, הוא הוכיח את זה ב 2013 כאשר פרש וחזר עם מפלגה משלו. אין ספק כי כחלון נמצא בצומת משפיעה וכפי הנראה ימשיך להשפיע, כמו במושב האחרון.

החלק השני קשור דווקא להתנהלות דווקא בתוך סיעת הליכוד שהיא יכולה לפורר את הקואליציה.
השבוע, בפעם הראשונה, נזרקה לחלל האוויר האפשרות של בחירות באוקטובר הקרוב, ודווקא ע”י ח”כ מהליכוד.

ח”כ דוד ביטן אמר בערוץ 99 כי מצב שבו כל אחד בסיעה עושה מה שהוא רוצה, כמו אמסלם ונגוסה,  יביא את הקואליציה לסוף דרכה.

אם בסיעת הליכוד באים חברי כנסת וסודקים את חומות הקואליציה זאת בעייה אמיתית. ח”כ אמסלם יכול לדבר מהיום עד מחר על העשייה החברתית שלו, אבל במו ידיו הוא הורס את ממשלת הליכוד ומפנה עורף למיליון מצביעים שלא הצביעו לאמסלם אלא לליכוד, והתנהלותו חסרת האחריות יכולה להביא את הממשלה אל סוף דרכה. 

ח”כ אמסלם צריך ללמוד מח”כ אוחנה, שכחד-מיני שמר על משמעת קואליציונית בהצבעות שקשורות לקהילה שלו, אמסלם צריך להתבגר כפוליטיקאי ולהפנים שכוחנות היא לא כוח ושלהפוך את השולחן על כולם זאת לא דרך בניהול ענייני  מדינה.

בסיעת הליכוד אתמול תקף אורן חזן וטען לאפליה , כי כאשר הוא עשה בלאגן הוא קיבל עונשים מהסיעה, ומנגד אמסלם ונגוסה לא סופגים סנקציות דומות.
גורמים בסיעת הליכוד אומרים, כי הגיע הזמן שמי שלא מגיע להצביע עם  הקואליציה לא יעמוד בראש וועדות בכנסת ושצריך להפקיע את וועדות הפנים  והקליטה מידי שני חברי הכנסת הסוררים.

יש כעת שתי אפשרויות: או הרחבת הקואליציה או הליכה לבחירות.
שתי נקודות חשובות: ח”כ אמסלם מציג את עניין הפלשמורה באור גזעני, אלא שזה מופרך ע”י העובדה שאתיופים רבים מתנגדים להעלאתם. הם רואים בנגוסה כמי שפותח פתח לכניסת אלפי לא יהודים שפוגעים בעדה ובישראל.
רבים בסיעה תהו מדוע על ישראל להעלות אלפי לא יהודים ועוד בהון רב שנלקח מהשקעה בצרכים חברתיים רבים.
הרי בשנת 2010 ממשלת הליכוד מימשה הסכם להעלאת אחרוני בני הפלשמורה, מנין צצו פתאום עוד 9,000???

עלות הדרישות של נגוסה ואמסלם היא כ 3 מיליארד ₪, מטורף!!!


האם יש תיאום בין אמסלם לליברמן

יש בליכוד מי שהעלו השבוע סברה שנראית קלושה, אך כדאי להביא אותה. הרי ח”כ אמסלם חבר לליברמן במהלך להשתלט על ירושלים עם משה ליאון, הוא היה מס’ 2 של ליאון.

בימים אלה ליברמן מחתים על הצעת חוק לבנייה במעלה אדומים, זאת בתקופה שראש הממשלה נמצא במאבק מדיני קשה נגד ניסיון של אובמה לכפות על ישראל מדינה פלסטינית דרך מועצת הביטחון.
ח”כ אמסלם הוא איש מעלה אדומים.

זאת ועוד רמזים מביאים חלק מסיעת הליכוד להשערה שנראית כרגע מופרכת.

אני מזכיר שבסיום המושב הקודם הצבענו על שלושה חברי כנסת שמובילים בסיעה: דוד ביטן, אמסלם, ומיקי זוהר, ח”כים פעילים עם אופק לכנסת הבאה. עכשיו אפשר לומר, כי מהשלושה יורד מעמדו של אמסלם שפתח במלחמה כנגד כל העולם ומטרפד את פעילות הסיעה, פעילי הליכוד לא אוהבים את מי שיורה בנגמ”ש.


ממשלה חלופית בדרך?

בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן על הרחבת הממשלה, גורמים בכירים המצויים בתהליך מציגים  שתי אופציות פתוחות .
הראשונה, ישראל ביתנו, אופציה פתוחה אך פחות רצויה בשל המחיר שליברמן דורש, תפקיד שר ביטחון .
האופציה השנייה היא מפלגת העבודה, שם תפקידים כמו החוץ, הכלכלה, הם הבסיס כאשר הליכוד וגם שאר השותפות יצטרכו לשלם בתפקידים נוספים למען הרחבת הקואליציה.

הפרשייה של בוזי תעכב את יכולתו  לחבור לממשלת נתניהו ולכן אופציית ליברמן נראתה יותר קרובה כאשר התיקים שליברמן הולך לקבל הם הביטחון, קליטה, כלכלה, וועדות הפנים, רווחה, וקליטה.
בכיר בליכוד אמר, כי מי שסחט את הקואליציהישלם, תפסת מרובה לא תפסת.


החוק הנורבגי

לפעמים יש בסביבת נתניהו יועצי נזק, מי היה זה שנתן לנתניהו את העצה שהשר חיים כץ יתפטר מהכנסת בכדי שגליק ייכנס ויתמוך במתווה הגז?
היה ברור לכל דעת כי חיים לא ילך למהלך שבכל צורה יצא ממנו רע, הרי היה וחיים היה מסכים מיד היו מאשימים אותו שהתפטר למען חברו קובי מימון ולכן לא היה טעם למהלך.


פרשיות בוזי ודרעי

איני ידוע כחסיד של השניים, אך נראה לי  שבפרשיות האלה שנחשפו ע”י עמית סגל מערוץ 2 אין ספק כי הם כבר הורשעו בכיכר העיר .
איני מאלה שרוצים לראות את הדם שלהם נשפך,אך כן אני רוצה שהאמת תיבדק, לכן צריך שכל חקירה תסתיים במהירות. יש אחד שהודה שהיה שייך למושחתים  ועכשיו הוא לוחם צדק, מר אלדד יניב, אך יניב טובל ושרץ בידו. מיד עם הפרסום על דרעי רץ אץ ודרש התפטרות שלו הממשלה, אך כאשר התברר כי גם הרצוג המנהיג שלו הסתבך הוא אמר שהוא מאמין שיצא מזה נקי, הרי הרצוג אחד מסמלי השלטון ראש האופוזיציה, אך את יניב מבחן בוזגלו לא מעניין.
אין ספק כי תגובתו מראה שאין אמת בדרכו החדשה כי השקר הוא דרכו למען המטרה שלו.


ארדן ועובדי המשטרה

מתברר כי ארדן מתנהג בבוטות מול עובדי משרד המשטרה, השבוע התברר כי ניסיונות של הידברות מכיוון הועד עם ארדן לא עלו יפה.
בפניות חוזרות ונשנות של יו”ר ועד העובדים פרדי, בין ישירון ובין עקיפות, נתקלו בחומה של אטימות. במשרד המשטרה אמרו כי מעולם לא נתקלו בשר כה קר ומתנשא שעל בעיות בוערות במשרד קובע פגישה בעוד שלוש שבועות ליו”ר הועד.  כאשר פנינו ליו”ר הועד בתגובה הוא לא אישר את הנתק שהיה ואמר כי אומנם היה מועד בעוד שלוש שבועות אך השר הקדים את הפגישה ליום ראשון.


השומר החדש , איילים, ואור נגד בקעת הירדן

מתברר כי תנועות שקמו מתוך הימין שנועדו להעצים את העשייה הציונית של  שמירת קרקעות ושמירה על נכסים לאומיים יהודיים 
הן מחרימות את הישובים ביהודה ושומרון. ראש המועצה האזורית של הבקעה אמר לליכודניק שמוזר שתנועות היונקות מתקציב המדינה מאמצות את מדיניות החרם, תשובת ארגון השומר על הטענות הייתה יותר ממוזרה כאשר הם באופן פרטי  פועלים באזורי החרם.


השבוע יצאה ההודעה על גירוש ספרד

 

גירוש ספרד היה סילוקם בכפייה בשנת 1492 של יהודי ממלכות קסטיליה ואראגון אשר סירבו להתנצר. גירוש בתנאים שונים מעט הוחל חמש שנים מאוחר יותר, בשנת 1497, על יהודי פורטוגל. עוד שנה אחר כך, בשנת 1498, גורשו גם יהודי ממלכת נווארה.

הגירוש התבצע מכח צו שנחתם בידי פרדיננד השני מלך ארגון ואשתו, המלכה איזבלה הראשונה מקסטיליה, ב-31 במרץ 1492 ופורסם ב-29 באפריל. נאסרה בחוק ישיבתם של יהודים בקסטיליה ואראגון, והם הועמדו בפני הברירה להתנצר או לעזוב עד ל-31 ביולי, ז’ באב ה’רנ”ב. חלק גדול מהיהודים העדיפו להתנצר, לפחות למראית עין, ונותרו בספרד כאנוסים יחד עם מאות אלפי אחרים שהתנצרו במאה הקודמת. המגורשים עזבו את ספרד לארצות השוכנות לחופי הים התיכון אל צפון אפריקה ולאימפריה העות’מאנית, ובגלים למערב ומרכז אירופה.

הצו שיקף מדיניות קנאית של הכתר הספרדי שביקש ליצור חברה נוצרית אחידה, ללא מיעוטים דתיים. במקביל לגירוש היהודים פעלו השלטונות גם לדחיקת המוסלמים מספרד. לאחר סידרה של גירושי מוסלמים מאזור גרנדה הוציאה ממלכת קסטיליה בשנת 1502 צו מלכותי המורה למוסלמים בממלכות להתנצר או לעזוב. בעקבות הצו בחרו חלק מהמוסלמים להיוותר גם הם כאנוסים (Moriscos) והיתר גורשו. בשנת 1507 הורחב צו גירוש היהודים על כל תחום השליטה של מלכי ספרד: דרום איטליה, סיציליה וסרדיניה.

גירוש היהודים מספרד סימן את סיומו של פרק בתולדות עם ישראל. הוא הותיר רושם משמעותי בספרות, בשירה, בספרות ההלכה בדורות הבאים ובהתפתחות הקהילות היהודיות שאליהן הגיעו המגורשים מחצי האי האיברי, ומאוחר יותר גם צאצאי האנוסים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

סער: פליק פלאק לאחור

בנט זה לא אח

אריק זיו ויזר

חזרנו לכאוס

אריק זיו ויזר

גנץ אמר לא ” לחסידים השוטים”

הרויזיוניסט

דין דרעי כדין בייניש !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן