20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

נשיא יוון ליו”ר הכנסת: “ישראל היא דמוקרטיה אמיתית”

נשיא יוון היה אורחה הרשמי של הכנסת, והתלוו אליו שרים ממשלת יוון ושגרירי המדינות.

“ישראל השכילה לכונן דמוקרטיה אמיתית. יוון לא היתה שורדת את הקונפליקטים הפנימיים שישראל מתמודדת עמם בהצלחה גדולה.” כך אמר היום (ב’) נשיא יוון, ד”ר קארולוס פאפאוליאס (Dr. Karolos Papoulias‏), ליושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שאירח אותו בלשכתו.

 

נשיא יוון הוסיף: “ביוון אנו מנסים לפעול באמצעות שתי מפלגות, ואילו בישראל, יש לא רק ויכוחים וסכסוכים אלא גם רב-גוניות פוליטית יוצאת דופן. כוחה של הדמוקרטיה הוא בכך שכולם מסוגלים לפעול אלו לצד אלו, וגם לקבל את דעת האחר. אין ספק שהצלחתם באופן מרשים בכינונה ובביסוסה של הדמוקרטיה”, אמר נשיא יוון והוסיף: “הפלסטינים והישראלים חיים בבית משותף, וגם אם יש לעיתים סכסוכים נפיצים, שני הצדדים מבינים שהם חולקים בית משותף אחד”.

ריבלין הביע הערכה לנשיא יוון ולפעלו כ”דמוקרט חסר פשרות מבטן ומלידה”, והביע הערכה לאורח וליוון על מעורבותה במניעת המשט העוין לישראל. הוא הסביר לבן- שיחו את מורכבותה של הדמוקרטיה הישראלית במדינה יהודית ודמוקרטית גם יחד, והוסיף כי הוא “גאה בכך שהכנסת מארחת את נשיאה של המדינה שהנחילה לעולם המודרני את השיטה הדמוקרטית, בה נבחרים לשלטון נציגי הריבון”.
בנושא המדיני, ביקש ריבלין להעביר מסר לאבו-מאזן: “אם העם שלו ירצה שלום – יכון כאן שלום, ובלבד שלא תהיה זו אשליה אלא שלום אמיתי”, אמר. יו”ר הכנסת הודיע לנשיא יוון, כי בימים  הקרובים תעביר הכנסת הזמנה רשמית ליו”ר הפרלמנט היווני לבקר בישראל ובכנסת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא ספד לאורי אורבך

אריק זיו ויזר

אושרו ביום אחד שלוש הצעות חוק של ח”כ יריב לוין בקריאה טרומית

יו”ר הכנסת בקריאה לערביי ישראל: לא להיגרר לפרובוקציה

אריק זיו ויזר

הצעת חוק חדשה תחזיר את האחריות על תאגידי המים והביוב לרשויות המקומיות

אריק זיו ויזר

אלקין לשרי השבעיה “: לא להקפאה “

אריק זיו ויזר

סוף טוב: בליכוד מברכים את ההחלטה לפסול את זועבי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן