23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

נסראללה והמרגלים הישראליים

תמונת מצב עדכנית על הנעשה בלבנון

“ישראל  אחראית באופן ישיר לחיסול רפיק אל חרירי  ….”

כך האשים הערב (שני) מזכ”ל החיזבאללה חסן נסראללה בנאומו את ישראל באחריות ישירה לחיסול רפיק אל חרירי ראש ממשלת לבנון (יו”ר מוסתקבל)בפברואר. לדבריו, ישראל רצתה להביא ליציאת הכוחות הסורים מלבנון כפי שארע לאחר הרצח (מהפכת הארזים )ולשם כך ביצעה אותו בצעד לשינוי המצב הפוליטי …בלבנון . כמו כן, טען כי ישראל ניסתה להזהיר את חרירי מספר פעמים מחיסול בידי חיזבאללה . במהלך נאומו הציג סרטון על אזרח לבנוני ששמו אחמד נסראללה, שנעצר בשנת 1996 באשמת ריגול למען ישראל. בסרטון נראה אותו אזרח מאשר שאסף מידע רגיש עבור ישראל על בכירי חיזבאללה , ביניהם עימאד מורנייה שחוסל בדמשק – סוריה . כמו כן הודה שגרם לחרירי ואנשיו להאמין שחיזבאללה מתכנן לחסלו.נאום זה שתוכנן היטב הוא חלק מהלוחמה הפסיכולוגית שמנהל נסראללה כנגד ישראל .

הדברים נאמרו בשעה שבלבנון נמשכת הסערה נוכח  מעצרו של קצין המודיעין הבכיר בדרגת אל”מ פאי’ז כארם -(62) Brigadier General Fayez Karam. מעצרו התרחש בשבוע שעבר , ביום רביעי בלילה. האיש היה מקורב מאוד לגנרל מישל עאוון והיה ממקימי “המפלגה הלאומית פטריוטית החופשית ” בלבנון ביחד עם עאוון עימו היה בגלות בצרפת לאחר שצבא סוריה הפציץ את מפקדותיו של עוון ב- 1990. כארם חזר ללבנון לאחר נסיגת הכוחות הסוריים בשנת 2005 והיה בן ברית של חיזבאללה – הוא מואשם בריגול לטובת ישראל לה מסר מידע מודיעיני רגיש במשך שנים .

כארם (נוצרי מארוני )קצין מודיעין בכיר -היה בוגר האקדמיה הצבאית בהצטיינות בשנת 1972 ומילא אחר מספר תפקידי מפתח כולל פיקוד על יחידות מודיעין וגיוס סוכנים . יש לציין כי מאז אפריל 2009 נעצרו יותר מ- 70 אנשי ביטחון וקצינים מצבא לבנון בחשד לריגול ושיתוף פעולה עם ישראל . קשריו עם חיזבאללה הוכחשו בראיון בתחנת ניו טיוי – NEW T.V ע”י נציג “המפלגה הפטריוטית החופשית “בפרלמנט הלבנוני נביל ניקולאס (של הגנרל מישל עאוון . )

חיזבאללה ממשיכים לדרוש בכלי התקשורת למצות עימו את הדין ועם כל החשודים הנוספים נוכח גל המעצרים המתמשך בלבנון .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האמנם ההתיישבות ביו”ש אשמה בכל?

אלי חזן

שינוי שיטת הממשל: לעבור לשיטה הרובנית

אלי חזן

חייבים ערך מוסף

עומר אריכא

פרשת בשלח : המיצר שבמצרים, הביטחון שבהרגל

אלי כהן

הצ’ופר שיחסל את כולנו למסתנני דרום תל אביב

אריק זיו ויזר

יחסי אובמה – נתניהו, עכשיו מהזווית האמריקאית

אלי חזן
דילוג לתוכן