19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“לא נחריג את זכאי משרד השיכון ואת הזוגות צעירים מהנחיות החדשות”

כך כתב המפקח על הבנקים רוני חזקיהו במכתב תשובה לח”כ כרמל שאמה

בעקבות פנייתו של ח”כ כרמל שאמה למר רוני חזקיהו המפקח על הבנקים לפני כחודשיים בבקשה להחריג את זכאי משרד השיכון והזוגות הצעירים מהנחיות החדשות. היום, יום ב’ 9.8.2010, המפקח על הבנקים שלח מכתב לח”כ שאמה בו הוא מודיע כי זכאי משרד השיכון והזוגות הצעירים  לא יוחרגו.

 

מתוך מכתבו של המפקח על הבנקים:”ראשית אציין כי שקלנו אפשריות לייזום דיפרנציאציה ביישום ההנחיה, אולם לא מצאנו לנכון לעשות זאת בשל השיקולים המפורטים להלן:עליות המחירים החריגות וסביבת הריבית הנמוכה, דוחפים את הציבור, לרבות את אוכלוסיית הזכאים, לרכוש דירות במחירים גבוהים תוך נטילת הלוואות בסכומים גבוהים. נוכח מחירי הדירות הגבוהים, רכישות אלה מבוצעות בשיעורי מימון גבוהים ביחס להכנסתם של לווים. במצב זה, התפתחויות כלכליות שונות, למשל עלייה בשיעורי הריבית או ירידה בהכנסתם הפנויה של זכאים אלה, עלולות להביא לפגיעה ביכולתם לעמוד בהחזרי ההלוואות. לכן מובן שריסון העליות במחירי הדיור הינו כורח השעה, לטובת הציבור, ובכלל זה טובות ציבור הזוגות הצעירים וזכאי משרד השיכון. על רקע זה פרסמתי את ההנחיות הדורשות, בין היתר, הקצאת רזרבה נוספות להפסדי אשראי בגין הלוואות חדשות לדיור, הניתנות בשיעורי מימון העולים על 60% משווי הנכס. גובה הרזרבה נקבע כך שהשפעתה על עליית הריבית ועל אלמנטים אחרים, תהיה מדודה ומוגבלת. באופן שיעודד קבלת החלטות זהירה מושכלת, הן ע”י הציבור והן ע”י הציבור והן ע”י המערכת הבנקאית. בנושא זה פעלנו במסגרת הכלים שברשותנו, אשר מעצם טבעם מוגבלים ואינם יכולים לתת מענה למכלול הבעיות בשוק הדיור.”

 

ח”כ שאמה:”ההחלטה נכונה בכיוון ובעוצמה מצד אחד היא תמתן את התנפחות הבועה ע”י ייקור הריבית לרוכשי הדירות ומצד שני היא מותירה את הריבית לשאר הפעילות במשק ברמה נמוכה. אך היא גורמת עול ועוול מיותר לאוכלוסיות החלשות כגון זכאי משרד השיכון ואת זאת ניתן למנוע שכן לא זו הקבוצה שמנפחת את מחירי הדיור. מצב זה בלתי נסבל ולכן אפעל באמצעות חקיקה”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תוכנית ארועים שבועית יום שני, י”ז בשבט תש”ע,1.2.2010

אריק זיו ויזר

המסמרטט – בן זאב

אריק זיו ויזר

נחתם הסכם קואליציוני – הליכוד עם ישראל ביתנו

אריק זיו ויזר

יולי אדלשטיין : פוליטיקה חדשה באמת

אלי חזן

זכות להגנת עצמית” – נאום ראש הממשלה בפתיחת מושב החורף בכנסת

אריק זיו ויזר

קדימה חורקת – אלקין יטפל

אלי חזן
דילוג לתוכן