25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נותנים לחתול לשמור על החלב

מי האשם האמיתי בפרשת הולילנד, מה צריך נתניהו לעשות בלשכתו, ליברמן מראה כיצד לנהל תנועה פוליטית.

גילויי שחיתות בסוף חודש ניסן

 

זהו. מה שאנחנו הירושלמים ידענו במשך שנים רבות ולא העזנו לומר עקב החשש לתביעת דיבה מתפרץ במלוא עוזו. עוד ב – 2006 כתב אלי חזן, פובליציסט ליכודניק דאז, באתרים “ליכודניק” ו”וואלה”  שעננה של סימני שאלה מאוד קשים עולים באשר להתנהלותו של אולמרט כראש עיריית ירושלים.

 

ואולם, יש טעם לפגם בהיבט נוסף. מדוע הכול פורץ עכשיו?  ובדיוק כמו בפרשת קצב, שעליה כתב שלום ירושלמי כי כולם ידעו עליה במשך שנים, חשוב לשאול היכן היה היועץ המשפטי של העירייה? היכן הייתה המבקרת של העירייה?

שהרי, כל מי שהסתובב בירושלים ידע שמשהו לא כשר אבל היועץ המשפטי נרדם בשמירה. ומדוע מבקרת העירייה התנהגה באותה צורה ? מתברר כי הם לכאורה מהווים “ציר מקדם שחיתות”. אינני מבקש לטעון כי הם מושחתים אך ברור כי הם שייכים לתקופה בה הכוח שקיבלו היה יכול למנוע את התהליכים המושחתים.

 

כל מי שמכיר את תהליכי הניהול הציבורי יודע כי מעמד היועץ המשפטי הוא מעמד חזק. גם מעמדו של המבקר הוא חזק, אמנם פחות, אך תפקידו משמעותי.

 

אך לא בבית ספרם של היועץ המשפטי ומבקרת העירייה. הם לא שומרים על הפוליטיקאים ולכן אנו עדים להתפרצות פרשיות שחיתות. והיד עוד נטויה, לכאורה…

 

הציבור בישראל עלול לאבד את התקווה כי אם בארזי החוק נפלה אז מה יגידו הפוליטיקאים?

 

 

 

באותו עניין. הייתי מבקש לחזור לפרשה אחרת שירדה מסדר היום הציבורי. פרשת בית הסוהר המופרט. אין ספק כי גם שם היו מעשים שמעוררים סימני שאלה רבים.  איננו יודעים אם הייתה שם שחיתות אולם  כל הסיפור מריח ממש לא טוב. יש שם קווים מקבילים שעלולים להזכיר את פרשת הולילנד. אך גם כאן, ניתנת לפוליטיקאים הגנה מקיפה :   כל התהליך עבר יעוץ משפטי והסיפור של הולילנד ממחיש לנו כי ישנה התעלמות מההתנהלות הקלוקלת של היועצים המשפטיים ושל הפקידות הבכירה. לעניות דעתי האיש הראשון שצריך להיחקר הוא מי ששמנו שישמור על הציבור

 

ראש הצוות

בימים האחרונים אנו חשים בתהליך של שינוי בלשכת ראש הממשלה. נתניהו מחפש ראש צוות. אין ספק כי לשכת נתניהו מתנהלת ללא רועה. במיוחד מאז שפרש ממנה ארי הרו עקב מחלה נוצר לפחות הרושם כי המערכת לא מתפקדת.

נתניהו חייב לקחת ראש מטה שיש לו בו אמון מלא ולתת לו לעבוד. גם בחירת והחלפת הצוות צריכה להיות באחריותו. לא יעלה על הדעת שנתן אשל מושך לכיוון אחד ועוזי ארד לכיוון שני. לא יעלה על הדעת שהיועץ הפוליטי מתדרך עיתונאים מתחת לאפו של הדובר של ראש הממשלה. הלשכה נראית היום כמו לשכה שכל אחד לעצמו ולעזאזל נתניהו.

נתניהו חייב למצוא את ראש המטה שיוציא את העגלה מהבוץ.

 

ועידה

לפני מספר חודשים החל מאבק לקיום ועידה. בסביבת נתניהו היה פחד שכוחו של פיגליין יגדל ואי לכך לאחר שהייתה הסכמה לוועידה בפברואר הייתה התקפלות. או אז הועלה הרעיון ההזוי של ועידה בעוד 20 חודשים. על זה ניטש מאבק שהגיע לפתחי בתי המשפט השונים ובסופו של יום בבית המשפט העליון ניתנה האפשרות ללכת לוועידה בעוד 20 חודש, אך פתאום התברר כי לאחר מחשבה כי לא צריך 20 חודש ואפשר ללכת לוועידה בספטמבר.  אם זה כך, מדוע הסביבה הפוליטית של נתניהו הובילה אותו למאבק מיותר? הרי במידה והיה מבקש מראש ללכת לוועידה בספטמבר זה היה נגמר בבית ולא היה יוצא לפתחי  בתי המשפט .

לא היה בזה הוד והדר.

דה ליברמן

השבוע התקיימו בחירות מוניציפאליות בערד. אין ספק כי ליברמן שוב הוכיח, בניגוד למתרחש אצלנו, כיצד מנהלים תנועה. ביום שלישי נשטפה ערד בישראל ביתנו. מתברר כי ליברמן, שהריח ניצחון כבר כאשר הכריזו על מערכת הבחירות, הצמיד למועמדת שלו את כל משאבי ישראל ביתנו. מייעוץ מקצועי ועד התגייסות של כל המפלגה. כל הסגנים מהרשויות המקומיות ירדו לערד, כך היה גם עם חברי הכנסת וכך בכל קלפי וקלפי היו נציגים בכירים של המפלגה.

ככה זה שרוצים לנצח. אני נזכרתי השבוע כי כאשר ראיתי את משה אדרי, המועמד של הליכוד, במצודה לפני חודשיים ראיתי מועמד שיש לו רצון לנצח אך אין לו מפלגה מאחוריו. הרי הייתה פה מערכת אחת אז מדוע לעזאזל אי אפשר היה להשקיע ? מדוע לא הוקצו יועצי בחירות רציניים לגבות את אדרי? מדוע לא הוקצה תקציב? אני יודע שיש טענות גם להתנהלות של המועמד שבעיר שיש בה ארבעים אחוז עולים אך היה צריך ברשימה נציג עולים.

חבל שהליכוד לא מסוגל להתעלות, המערכה הבאה על ירוחם. נראה כיצד הליכוד יפשל שם.

 

שבת שלום



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מיהו “סבן אותי” – יומן פוליטי – מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

הבן של ההיסטוריון עשה היסטוריה.

אריק זיו ויזר

לא אלמן הליכוד

אריק זיו ויזר

דיברי רהב

אריק זיו ויזר

רכבת ישראל הפכה להיות רכבת המוות

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן