26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מיהו “סבן אותי” – יומן פוליטי – מאת:אריק זיו

את מי דפק “סבן אותי”, נתניהו מהמר על הבחירות, מדוע נפל דני בנלולו, מבחן נתניהו
נתניהו אלוף בהימורים. תוך כדי מערכת הבחירות של 2006 ביטל נתניהו את עוצמתו של מרכז הליכוד, בעיקר בקביעת רשימת חברי הכנסת. המהלך היה נכון אך ביצועו תוך כדי מערכת בחירות היה טעות מרה והמציאות הוכיחה זאת. נתניהו טען אז כי הליכוד יקבל 23 מנדטים אך בפועל המהלך הפיל את הליכוד ל – 12 מנדטים. חובה לזכור כי בעת המהלך עמד הליכוד בסקרים עם 16 -17 מנדטים.

עכשיו נתניהו מהמר על מערכת בחירות שמבטלת את השטח. מנהיג המפלגה החליט להטיל את מלוא יהבו על פרסום ואינטרנט. אני חסיד של אינטרנט אך האם לבטל את השטח למען הפרסום זה הימור או שמא מהלך נכון ? את התשובה נקבל בעוד חמישים יום.

בימים האחרונים מסופרת בדיחה במצודת זאב ולפיה חברי הכנסת והמועמדים יכולים לתפוס דיל טוב לחו”ל, לחזור בעוד חמישים יום ולראות מה תוצאת הבחירות.

נתניהו נמצא במה שקורים בשפה המקצועית “Lose lose situation” (הפסד בכל מקרה) וזאת מפני שבמידה וצדק והליכוד יחזור על ההישג של שרון 38 מנדטים הוא ימצא את עצמו עם 37 ח”כ שמחכים לו בפינה. ההתעלמות שלו מחברים ברשימה היא בעוכריו וימים יעידו על כך. 
אני מקווה שנתניהו ישכיל ויתחיל לשתף פעולה עם סער,ארדן,לימור, כ”ץ ושאר החברים.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה לנתניהו. הצלחה שלו היא הצלחה של כולנו ושל מדינת ישראל. ודאי שהוא עדיף מכל השאר.

מבחן “סבן אותי”
“סבן אותי”. זהו הכינוי של יועצו הפוליטי של נתניהו, שלום שלמה. שלום חי מלמרוח את החברים. תמיד ניתן לזהות אצל שלום מתי הוא מסבן את הסובבים.
הדבר ברור כאשר שלום אינו עונה לטלפון ונעלם ואז מתברר כי שלום שוב היכה.
נתניהו צריך לשאול את עצמו שאלות רבות באשר ליועצו הפוליטי. שכן, ברור לכל כי שלום הפיל את נתניהו מול מנהיגות יהודית.
לאחר אחת מישיבות ועדת חוקה התרברב שלום ואמר : “דפקנו את פייגלין”. הדבר קרה לאחר החלטת ועדת החוקה על 12 סימונים והצבעה על שני עולים בנפרד.
שני הסימונים הנוספים רק עזרו למנהיגות לסגור עוד שני דילים ובכך נמחק יחיאל לייטר מועמדו של נתניהו. הדבר לא הפריע ל”סבן אותי” לדפוק את מנהיגות.

מבחן בנלולו
ב – 2003 התקבלה תקנה שח”כ מכהן לא יוכל להתמודד במחוז. התקנה הייתה נכונה ל – 2003 אך אינה נכונה במבחן הזמן.
אין ספק כי לח”כ מכהן יש יתרון כאשר הוא מתמודד אך במבחן הזמן יש לשנות את המתכונת. זאת מכיוון שח”כ שכיהן קדנציה אחת וצריך לעלות לפריימריז ארצי הסיכויים שלו להיכנס קטנים לכן צריך לבצע שינויים קטנים בתקנה הקצבה של שתי קדנציות לח”כ מכהן, כך שח”כ יוכל לרוץ פעמיים באזור שלו.
כך במבחן הזמן יוכל ח”כ להבחר פעם נוספת באזור.
כאן אני מגדיר את הבעיה כמבחן בנלולו. ח”כ לשעבר דני בנלולו היה ח”כ נאמן לליכוד בשעתו הקשה, אין ספק שהיה חרוץ והיה אחד מחברי הכנסת שהוערך על ידי חברי התנועה.
דני בנלולו הצליח כמעט פעמיים להכנס לכנסת. ב – 2006 נבחר בארצי אך הליכוד קיבל רק 12 מושבים בכנסת. הפעם בנלולו קיבל כ 7700 קולות לאחר שנשמע לנתניהו וסרב לחתום עם מנהיגות יהודית דיל ונשאר בחוץ.

מבחן ירושלים
בחירות בקרב מתפקדים חושפות מצב של כוח קבוצות. מבחינתי המקום הכי קרוב למבחן היה ירושלים. בירושלים נחלקו הקבוצות מאחורי מתמודדים. באזורי קיימת קבוצה ירושלמית שמהווה בהתארגנות שלה אופוזיציה לקבוצה השלטת בסניף.
הקבוצות נחלקו בתמיכה שלהם ,קבוצת האופוזיציה מורכבת מיורם גמיש, אבי מויאל, משה איפרגן, ששי שזו,ציקו כהן.
הקבוצה השלטת מורכבת מישראל יהושע, איציק קויפמן, קלצין משה, אבי ברזני.

התמיכה נחלקה בצורה ברורה, הקבוצה השלטת הריצה את שמוליק סלבין, ומולם הקבוצה השניה תמכה בקטי שיטרית. קטי ניצחה ללא תנאי.
אך היו עוד תוצאות מעניינות : המועמדים שקיבלו תמיכה גורפת של כל הקבוצות – גדעון סער,רובי ריבלין ובני בגין שנהנו גם מהתמיכה של מנהיגות יהודית. סער קיבל 2,210 קולות, בני בגין קיבל 2,257 ורובי ריבלין היה הכוכב של ירושלים שקיבל 2,338 קולות.
הקבוצה השניה היא הקבוצה שלא נהנתה מתמיכה של מנהיגות – סילבן שלום שקיבל 960 קולות, לימור לבנת שקיבלה 842 קולות וישראל כ”ץ שקיבל 578 קולות.
המועמד הכי בולט הוא ישראל כ”ץ. לישראל הייתה מעורבות חזקה בסניף ירושלים כך שהתמיכה בו נחלקה בצורה ברורה : הקבוצה שתמכה בסלבין עמדה מאחורי ישראל כ”ץ והקבוצה שתמכה בקטי שהיו בה איפרגן וציקו התנגדו לכ”ץ.
לכן התוצאה מייצרת את מרכיבי הכוח בסניף. אומנם סלבין קיבל 1089 קולות אך יש לזכור כי סלבין נתמך ציבורית ע”י נתניהו כך שאפשר לומר שסלבין קיבל כ500 קולות מנתניהו.
בכך אני מזכיר שכאשר עלתה כתבה על סניף ירושלים והטענה שלנו הייתה שלקבוצות אין את הכוח שהייה להם בעבר, הסניף שהוזנח ע”י הנהגה הנבחרת, הוכה פעם אחר פעם, בבחירות המוניציפליות הסניף הלך מפוצל הקבוצה שתמכה בסלבין תביאה את אלישע פלג וקיבלה בקושי מנדט.
הקבוצה השנייה תמכה בניר ברקת והסוף ידוע.
וגם עכשיו קטי שיטרית שניצחה נתמכה ע”י הקבוצה שתמכה בניר ברקת.
מוגש כחומר למחשבה ליו”ר התנועה לנבחריה.

*גילוי דעת, הכותב תמך בקטי שיטרית בצורה גלויה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מנותקים נמאסתם !!!!!

אריק זיו ויזר

צחי חוזר למגרש הבית

אריק זיו ויזר

בנט זה לא אח

אריק זיו ויזר

איל ארד המנצח הגדול/ יומן פוליטי אריק זיו

אריק זיו ויזר

הבלוף הדרוזי

אריק זיו ויזר

הקואליציה הנדרשת : זה או אנחנו או הם

אלי חזן
דילוג לתוכן