40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

הבן של ההיסטוריון עשה היסטוריה.


נתניהו באמת ליגה אחרת, השלום והחיסונים , המפסידים ומרוויחים מהמהלך של סער.

כולם מדברים על שלום עשרות שנים ויש את נתניהו שעושה שלום. בשבילו זה פשוט כמו לאכול ארוחת בוקר. פתאום הכל נראה טבעי וקל. כאשר דליה רבין, הבת של, מנכסת את תהליך השלום לאבא שלה, זה בדיוק כמו לנכס את התהליך למשה רבנו. ללא ספק, נתניהו הטביע את חותמו בהיסטוריה של האומה הישראלית : הבן של ההיסטוריון עשה היסטוריה.
מאז שנות ה – 90 קיימים נסיונות להפוך את נתניהו לאחד שלא יודע להחליט. אך האמת היא שנתניהו מאמץ פרקטיקה המוכיחה את עצמה פעם הוכיח פעם אחר פעם ולפיה הוא יודע להחליט נכון לאחר שהוא גורר את ההחלטה עד הדקה ה – 90 ואז לוקח החלטה שהיא הכי פחות גרועה לעם.


רק כן ביבי
אחת הטענות השגורות בפוליטיקה הישראלית היא שגוש “רק לא ביבי” הולך וגדל. אלא שכאשר מביטים במציאות אז מבינים שהיא לא כצעקתה,. יש גם כאלה מהמחנה הנגדי המתפכחים לנוכח המציאות שהם רואים לפני עיניהם.


להלן רשימת מצאי :  
הפיכת הסכמי שלום עם מדינות ערב לנורמה – אל תשכחו את הלגלוג על תפיסותיו בהקשר הזה. נתניהו הפך את פרגידמת השלום והותיר חותם היסטורי. 
ישראל תהיה מהמדינות הראשונות להתחסן – אל תשכחו את הלגלוג של אנשים כמו בנט ולפיד:  בכל כלי התקשורת הסבירו איך נתניהו הימר ונכשל בבחירת הסגירה עם מודרנה ולא עם פייזר. אחרי כשבוע התברר כי מדינת ישראל סגרה עם פייזר על החיסון, באדיבותו של שר הבריאות אדלשטיין, ונתניהו אף הודיע כי עוד לפני סוף השנה יגיעו החיסונים למדינה.
ואז שוב האופוזיציה בקקופוניה : מר”צ, לפיד ובנט הסבירו כי אין שום אפשרות שהחיסונים יגיעו לפני יולי 2021. הגדיל לעשות לפיד שקרא לנתניהו שקרן. השבוע נתניהו הוכיח כי מילה שלו זאת מילה : הבטיח וקיים.
לפיד ובנט יצאו מביכים.

סער
גדעון סער עשה הגשים את הציפיה שזמן כה רבה עמדה אל מולו  : הוא הלך בדרכם של שמואל תמיר, דן מרידור, רוני מילוא, משה כחלון , דוד לוי, ליברמן ובנט.  כולם רצו להחליף את המנהיג ולכן פרשו / הופרשו מהליכוד – תנועת החרות .

כל אלה אומנם זכו להיבחר לכנסת אך מעולם מי שפרש לא הצליח להנהיג את העם. להוציא את הסיפור של שרון אשר פרש כראש ממשלה מהליכוד עם שליש חברי הסיעה והוקמה קדימה ששרדה בשלטון רק קדנציה אחת.


סער יודע זאת בוודאות אך מניתוחו הבין כי בתוך הליכוד מעמדו נשחק. מנגד, ראה את בנט מככב בסקרים והבין כי הוא חייב לעשות מעשה. פה מגיע השילוב של מפלגה קיימת : דרך ארץ של חבריו ח”כ האוזר והשר הנדל. לשניים אין באמת כוח פוליטי ולא יכלו להביא מנדט בלעדיו. 
המפסידים הישירים הם : גנץ, בנט, לפיד וליברמן.


בליל יום רביעי היו מרוויחים מהמהלך של סער. 
אז כבר הזכרנו את הצמד הנדל והאוזר,  מה שמעניין שהשנים שיש להם תדמית של נקיון כפיים לא הודיעו על פרישה מהקואליציה, אבל נניח לזה.
מיכל שיר ושרן השכל ח”כ בליכוד שברור שביום שיוכרז על בחירות הן יעלו על כרכרת סער לעוד קדנציה.

השם המפתיע הוא איילת שקד שבשנה האחרונה הפכה להיות מנסיכה במחנה הלאומי לסרח עודף של בנט. שקד הייתה הדמות המובילה בימין. פופולרית עד כדי שהיא הובילה את ימינה אבל איילת וויתרה לבנט על הבכורה. מאז כוכבו דרך והוא כבר לא מוכן שאיילת תאפיל על דרכו וחלק מהתוכנית שלו היא להביא לתוך מפלגתו נשים חזקות כדי להחליש את בת בריתו. עכשיו לאיילת יש ביד אלטרנטיבה – גדעון סער !
השרים ישראל כץ, יולי אדלשטיין וח”כ ניר ברקת הם אולי המרוויחים העיקריים : מתמודד קשה עזב את זירת הליכוד והשאיר להם את שדה ההתמודדות על הנהגת הליכוד.
יש טענה כי נתניהו הוביל את סער למהלך הזה רק כל מי שטוען זאת זה שטויות.
סער יצר אווירה שהוא בנה את נתניהו. האם זה נכון? אולי בקטנה. בתקופת שרון הוא היה קרוב אליו יותר  מאשר לנתניהו, אך לא פרש עם שרון כי האמונה של סער שרק מהליכוד אפשר להיות ראש ממשלה.
נתניהו שבדרכו תמיד דאג לקדם צעירים עשה זאת כאשר חזר להנהיג את הליכוד וכבר לאחר הבחירות של 2006 מינה את סער כיו”ר הסיעה בכנסת –  תפקיד עם הרבה כוח כאשר אתה יושב באופוזיציה, ועם הניצחון בבחירות נתניהו מינה את סער לתפקיד הבכיר שהיה לליכוד : שר החינוך. זאת כאשר הקפיץ אותו מעל סילבן, לימור וישראל כץ. כל אלה היו בכירים ממנו ונתניהו קידם את סער.
וזאת הקדנציה שבה גם נזרעו זרעי השנאה בין השניים : בקדנציה הזאת היה לצמד האוזר וסער הזדמנות לשת”פ מתחת לאף של נתניהו כאשר האוזר מכהן כמזכיר הממשלה לאחר שסער הביאו לתפקיד.
לקראת הבחירות של 2013 נתניהו מינה את סער לעמוד בראש מערכת הבחירות. סער אז לקח את המינוי ופשוט השתמש במערכת הבחירות להקים לעצמו מחנה. מי שלא היה איתו פשוט לא קיבל תפקידי וכך הסתובבו בכנסים להקת מעודדות שהיו מקבלות את סער בשירה : “הנה בא ראש הממשלה הבא”.
בכנס שהיה באשדוד צולם סער נכנס לאולם בשירה היינה בא ראש הממשלה הבא : מי שהביא את הסרטון לבלפור היה בין היתר בוגי יעלון.
צריך להזכיר כי עד עשרה ימים לפני יום הבחירות היה נראה כי הליכוד הולך להפסיד את הבחירות, כי הליכוד לא התרומם. בזמן הזה נתניהו נכנס לעובי הקורה והצליח לשנות את המגמה.
כאשר התחיל המשא ומתן על הקמת ממשלה סער כבר לא היה בצוות המשא ומתן. סער דרש אז את תיק החוץ ונתניהו השאיר אותו עם תיק הפנים. הוא הבין כי הוא לא יקירו של נתניהו וב – 2014 הודיע על פרישה מהחיים הפוליטים לצורך הפסקה.
ב 2019 לאחר שחזר ונבחר לכנסת התמודד מול נתניהו ונכשל. הוא לא מונה לשר. למקורביו טען נתניהו בצדק כי סער היה אחד מאלה שהוא נתן בו אמון וסער פשוט איבד את אמונו.
מניתוח והערכה של המצב נראה האם סער עשה מעשה נכון או ששוב סער המוכשר יכשל  כפי שנכשל ב – 2013. ? ימים יגידו. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שי קינן כמשל

אריק זיו ויזר

הקוסם הפך ללוליין – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הדחלילים ועמידרור בלשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

הארץ עיתון לגזענים

אריק זיו ויזר

המריחה הגדולה של השופט גרוס

אריק זיו ויזר

נטע זר בליכוד !

אלי חזן
דילוג לתוכן