25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

נבחרי הליכוד סופדים לחיים חפר

חיים חפר, מגדולי משוררי ישראל וציוני בכל רמ”ח אבריו ושס”ה גידיו, הלך הערב לעולמו. לימור לבנת, משה יעלון וגדעון סער, נבחרי ליכוד, סופדים לו

השר בוגי יעלון: “יצירתו המגוונת של חיים חפר ז”ל, כמו גם חייו המרתקים, שזורים כחוט השני בחייה של מדינת ישראל טרם הקמתה וב-64 שנות קיומה. חפר נלחם למען הקמתה של מדינת ישראל ולמען העלאתם של מעפילים ארצה, וביטא ביד אמן מדויקת את קורותיו וקורותיהם של חבריו וחברותיו לוחמי הפלמ”ח. חיים חפר היה שייך לדור הנפילים של עמנו, דור תש”ח אשר בנה את המדינה, אהב אותה בכל נימי נפשו והיה גם למייצגו בתרבות הישראלית על רבדיה השונים, בפזמונים שכתב, בתוכניות ובתסריטים שחיבר ובמקאמות שפרסם. במובן זה יש ליצירותיו לא רק משמעות תרבותית חשובה מאין כמותה, אלא גם ערך היסטורי. הוא היה ברבות השנים לאחד מענקי התרבות של ישראל שהשפעתו בל תשוער, ויצירתו תלווה אותנו עוד שנים רבות. יהי זכרו ברוך”.

שר החינוך גדעון סער הביע צער על מותו של הפזמונאי חיים חפר ובהודעה שפרסם כתב: “חפר ביטא בשיריו את רוח תש”ח, את מאבקה של ישראל על עצמאותה, את גבורת לוחמיה וכן את הכמיהה לשלום”. סער הנחה את אנשי משרדו להתייחס לדמותו וליצירתו של הפזמונאי בשיעורי ספרות וחינוך בבתי הספר.

 

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה כי “פזמוניו, המלווים את ישראל לאורך כל שנותיה, הפכו לנכסי צאן ברזל של הזמר העברי. מותו הוא אבידה למוסיקה ולתרבות הישראלית”. 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הוצג תוואי הרכבת בין אשקלון לבאר שבע

אריק זיו ויזר

חוק היורדים או חוק החוזרים

אריק זיו ויזר

הממשלה אישרה הקמת 15 גרעיני משימה עירוניים

אריק זיו ויזר

כשאלקין פגש את שקד

אריק זיו ויזר

דברי שר החינוך בכנס ון ליר לחינוך גדעון סער

אריק זיו ויזר

אביעד ויסולי במכתב נגד מינוי שושני למנכ”ל משרד החינוך

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן