34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

הוצג תוואי הרכבת בין אשקלון לבאר שבע

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אתמול יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, בטקס הצגת תוואי הרכבת בין אשקלון לבאר שבע.

אורכה של מסילת הרכבת מאשקלון לבאר שבע הוא כ- 60 ק”מ. הפרויקט הוכרז על ידי הממשלה כפרויקט לאומי בעלות של למעלה מ- 2 מיליארד שקלים. תוכנית הקמת המסילה כוללת הצבת תחנות בשדרות, נתיבות ואופקים, 4 הפרדות מפלסיות לאורך הקו ו-18 גשרי רכבת. על פי התכנית יוקם גם מסוף מטענים בנתיבות אשר יעודד מעבר מפעלים לאזור וצפוי ליצור מקומות עבודה חדשים.

 

קו הרכבת צפוי להתחיל לפעול במהלך שנת 2013 בין אשקלון לנתיבות, וכשנתיים לאחר מכן בין נתיבות לבאר שבע. זמן הנסיעה בין אשקלון לבאר שבע  יתקצר לכ- 45 דקות בלבד. הצפי לנסיעות בקו לשנת 2015: 157 אלף נסיעות.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין במהלך האירוע שאנחנו בתוך מהפכת תחבורה שתחבר בין כל חלקי הארץ: “באישור הפרויקט הזה, שאנו עומדים על תוואי הביצוע שלו, ובהשקעה בתכנית נתיבי ישראל, אנחנו מחברים את כל המדינה: את המרכז לגליל ולנגב, ואת כל חלקי הנגב. אנחנו גם מאפשרים כניסה של יזמים לאזור, מבצעים מהפכה בקרקעות ובתכנון, מניחים תשתיות למנועי צמיחה המהווים פיתוח חברתי וכלכלי עצום. המרכיב להשגת שלום וביטחון הוא עוצמתה הכלכלית של ישראל. כל אחד מכם שעוסק בפרויקט הזה תורם לחוסן הלאומי של ישראל”.

 

שר התחבורה ישראל כץ ציין שהממשלה מניחה את התשתיות והאזרחים כבר יודעים איך לתרגם זאת להצלחה מעשית בכל התחומים: “ההשקעה בתשתיות תהפוך את המקום הנהדר הזה לאטרקטיבי יותר. אני יכול להבטיח שכמו שתהיה רכבת לנתיבות, תהיה גם רכבת לאילת, בזכות הרוח הגבית של ראש הממשלה”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בליכוד מגיבים לקדימה בנושא נסיעות נתניהו

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין קורא לסדר את ה”גרדיאן”

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה לא נכנע ללחץ האמריקאי

אריק זיו ויזר

אורח הקהילה היהודית בקזחסטאן : השר משה (בוגי) יעלון

אריק זיו ויזר

כנסת של פחדנים

אריק זיו ויזר

שטייניץ, הבול והמזכ”ל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן