16.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

חוק היורדים או חוק החוזרים

הקשר בין אדם למדינתו נקבע בראש ובראשונה ע"י אזרחותו. לאזרח במדינה יש חובות וזכויות, כאשר הזכות הדמוקרטית הבסיסית ביותר היא בחירת מוסדות השלטון. הדמוקרטיות המודרניות מתמודדות עם בעיה קשה של השתתפות הולכת ופוחתת של אזרחים בתהליכי הבחירות והן עושות מאמצים כדי לאפשר למרב האזרחים להשתתף בהליך זה. וכך, מדינת ישראל מביאה קלפיות לבתי חולים, לאיזורים מרוחקים בהם נמצאים חיילים ולהבדיל אלפי הבדלות היא משגרת קלפיות לבתי סוהר בהם כלואים עבריינים, שחלקם אף הורשע בעבירות נגד עצם בטחונה וקיומה של המדינה, הכל בשם הדמוקרטיה ולמטרות לגיטימציה של השלטון.

השאלה המרכזית העולה מהויכוח הלוהט סביב מה שמכונה "חוק היורדים" עוברת דרך שאלת האזרחות והזיקה. אם המדינה רואה באזרחיה שמרכז חייהם נמצא במקום אחר, כמי שויתרו על אזרחותם, היא אמורה לשלול מהם את הדרכונים ולמנוע מהם את זכות הבחירה. אבל, אם המדינה ממשיכה לראות בהם אזרחים ומצפה מהם למלא את חוקי המדינה המתייחסים אליהם גם בחו"ל, ומצפה מהם בשעות חירום או בעיתות שלום לתרום לכלכלה, לערכי התרבות ולמדע, ראוי גם שהמדינה תבחר שלא להתנתק מהם אלא לאפשר להם להיות אזרחים ישראלים גם בחו"ל, וכתוצאה בלתי נמנעת, גם להשתתף בבחירות.

הצעת החוק שנדונה בסיעת הליכוד מדברת על ישראלים, שיצאו לחו"ל בששת השנים האחרונות בלבד, וזכות ההצבעה תוקנה להם בתנאי שביקרו בארץ למשך תקופה מצטברת של 40 יום במהלך התקופה שהיו בחו"ל, כאשר בעיני גם תקופה של עשר שנים היא תקופה נאותה. כמה אנשים כאלה יש, איש לא יודע, אך ההערכה מדברת על כ- 200 אלף איש. כעת, בישראל כאשר המדינה שובתת ביום הבחירות, הקלפי נמצאת במרחק של מאות מטרים מהבית וכאשר עשרות אלפי פעילים משדלים את האזרחים להצביע ואף מסיעים אותם לקלפי, הולכים כ- 66% להצביע. וכמה יצביעו בחו"ל כאשר כל הצבעה תהיה כרוכה בנסיעה של עשרות ומאות קילומטרים, רק כדי לעמוד בתור בנציגות הישראלית ולהצביע?

ההערכה הרווחת היא כי בין 20%-50% ינצלו את זכותם להצביע ובכך, בתסריט המקסימלי יתווספו 100 אלף מצביעים לבחירות בהם מצביעים כשלושה וחצי מיליון איש.

אך אסור לשכוח, אלה אותם אנשים שלא נמצאים בארץ עד שש שנים, לכן, דפוסי ההצבעה שלהם לא ישתנו במידה קיצונית. ועדיין, נניח כי ההצבעה תהיה מוטה במחצית לטובת המפלגות הגדולות. התוצאה תהיה שמפלגה שקיבלה 25% מהקולות, דהיינו 25 אלף קולות תקבל תוספת כללית של 12,500 קולות- פחות מחצי מנדט.

אחרי בדיקת הנתונים התמונה משתנה והשפעת בחירת הישראלים בחו"ל נראית אפילו די סבירה. ואז ישאל השואל, אם כך, מדוע זה טוב?
ובכן, זהו לא חוק היורדים אלא חוק החוזרים. המדינה משדרת בחוק זה מסר עוצמתי לאזרחיה שיצאו את גבולותיה זה לא מכבר ומתגוררים בחו"ל- אתם חלק מאיתנו. אתם זכאים להצביע כשם שכל אזרח זכאי לכך. בואו להצביע. בואו להשפיע וקישרו את עצמכם שוב עם ישראל. המדינה מביטה בעיני בניה ובנותיה ואומרת לא שכחנו אתכם, לא שכחנו את תרומתכם. גם בחו"ל אתם אזרחי ישראל ואנו מחכים לשובכם הביתה בקרוב.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פגישת ראשי רשויות מהליכוד עם יו"ר הקואליציה ושר האוצר

אריק זיו ויזר

עידן חדש לעם היהודי – נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות

אריק זיו ויזר

יעלון: "מהרסינו ומחרבנו מאיתנו יוצאים"

אלי חזן

בנק חברתי

אריק זיו ויזר

נתניהו: "נסיגה מהבקעה – טילים על תל אביב"

בוגי : "ישראל לא צריכה להוביל המערכה נגד הגרעין הצבאי האיראני"

אלי חזן
דילוג לתוכן