25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

מנכ”ל “ליכוד אנגלוס”: ההצעות לביטול הפריימריס “מביכות”

טוען שההצעות נוגדות את הדמוקרטיה, ערכי הרצל, ז’בוטינסקי ובגין

מנכ”ל “ליכוד אנגלוס”, קבוצה המייצגת מאות רבות של דוברי אנגלית מחברי מפלגת הליכוד, ביקר בחריפות את ההצעות לביטול הבחירות המקדימות לרשימת הח”כים של הליכוד.  זאת בכנס בו השתתפו 130 איש לזכרו של מנחם בגין שקיימה הקבוצה ביום ראשון בשבוע שעבר.

 

דניאל טאובר, מנכ”ל “ליכוד אנגלוס”, אמר ש”מביך” ו”ראוי ללעג” שבכלל תיתכן הצעה כזאת במפלגה דמוקרטית.  עם זאת, הוא הביע חשש לנזק העלול לצאת מההצעה, כאשר יותר מדי אנשים במפלגה “מגינים עליה, מוכנים לשתף פעולה איתה או מפחדים להתנגד אליה”.

 

“ברוך ה’ שרה”מ אמר שהוא לא ייתן לדבר הזה לקרות” – כך טאובר – “אבל לא ראוי שיהיה צורך לזה”.

 

טאובר, שנבחר לאחרונה למרכז הליכוד וזכה במקום השישי בירושלים, אמר שהמצב בשנים 1996–2006, אז קבע מרכז הליכוד את רשימת הח”כים, שיקף את הדברים הרעים ביותר בדמוקרטיה הישראלית והיה “בלתי מוסרי בעליל”.

 

טאובר התייחס למחויבותם של בגין וז’בוטינסקי לדמוקרטיה ולזכויות הפרט.  הוא דן גם בנאום של ז’בוטינסקי בשנת 1929 בפני הקונגרס הציוני העולמי, בו ז’בוטינסקי שיבח את הרצל על שהעניק ליהודים המושפלים תחושת גאווה כשנתן להם זכות להצביע בקונגרס הציוני.

 

בניגוד להישגו של הרצל ולמחויבותו של ז’בוטינסקי לפרט, “ההצעות לביטול הפריימריס שואפות לעשות בדיוק את ההפך, כך טאובר.  “במקום לחזק את הפרט, הן שואפות להפכו ל’פראייר'”.

 

“המפלגה אמרה לך שיש לך זכות להצביע, לקחה את כספך, הכריחה אותך לחכות שנה וחצי לממש את זכויותיך כחבר וברגע שחכית לו – ההזדמנות היחידה במערכת הפוליטית בארץ לבחור דווקא בן-אדם מסויים – לקחה לך את זה.”

 

בעוד טאובר לא הזכיר במפורש את שמו של ח”כ מיכאל איתן, מועמד לנשיא הוועידה שהציע להעביר את סמכות קביעת רשימת הח”כים לגוף ביניים חדש המורכב ממספר אלפי אנשים, טאובר קבע שלא מתאים שנציג העם יצא נגד זכויותיו.

 

“מה שהכי מביך לדעתי, שאחת ההצעות הוצעה על ידי חבר כנסת”, אמר טאובר.  “במקום לייצג אנשים, הוא מנסה להגביל את יכולתם לקבל יצוג.”

 

נאם בכנס, שהתקיים ב-1 באפריל, גם הדיפלומט בדימוס יורם אטינגר, שהיה מועמד לכנסת ב-2002, אז קבע מרכז הליכוד את רשימת המועמדים.

 

בסמוך לכנס, ב-22 במרץ, טאובר ארגן משלחת של דוברי אנגלית מחברי מרכז הליכוד, שנפגשו עם מספר ח”כים, ובכללם איתן וח”כ דני דנון, ועודדו את השניים להתנגד להצעות להגבלת השפעת חברי הליכוד בקביעת מועמדי המפלגה לכנסת.

 

###

 

“ליכוד אנגלוס” הינו ארגון שבו חברים דוברי אנגלית שמזדהים עם מטרות תנועת הליכוד. הארגון, בו פעילים אזרחים ישראלים פשוטים, מחויב לרעיון שלדוברי אנגלית, הבאים מדמוקרטיות מתקדמות, יש תפקיד מיוחד במדינה ובליכוד, ונותן להם קול כלפי תנועת הליכוד וכלפי ממשלת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מכתבו של גרטל למשה כחלון

אריק זיו ויזר

היסטוריה בתנועת הליכוד – הליכוד יפעל למניעת אפליה על רקע נטייה מינית

אלי חזן

רשימת המועמדים בסניף הדר יוסף ת”א

אריק זיו ויזר

האתיופי נזרק,הרוסי נכנס/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף חצור הגלילית

אריק זיו ויזר

גדי אריאלי הרחיק את יגאל עמדי/אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן