21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מו”מ בתבונה

ד”ר אביגדור הדר פותח לנו צהר בעקבות הסכם הביטחון עם האמריקאים

 

 

“או”ם שמום” מונח שטבע בין גוריון כשר הביטחון

מו”מ חפוז להמשך שיתוף פעולה עתידי בין ישראל לארה”ב בתחומים שונים ובפרט בביטחוני משול למטבע הלשון של בן גוריון בתיקון קטן “מו”מ שמום”.

ככל שישראל לוחצת ליצור קביעת מועדים למענקים וגובהם, כך השלטון המרכזי בראשותו של אובמה מתמהמהת ועוצרת.

מו”מ, ככול שיהיה דחוף יש לנהל שלא בחיפזון ובפרט מול שלטון מרכזי אשר אינו בדיוק פרו ישראלי ולמרות, המרוץ לנשיאות המתקרב לשיאו בנובמבר 2016.

עמדת הקונגרס מעת קום מדינת ישראל מהווה גורם משמעותי חיובי לקשר עם ארה”ב, ניתן לקשר זאת לקיום יחס לקרבה היסטורית של ערכים תרבותיים כבר מתחילת המאה השבע עשרה, על כן, אין לדחוק בצרכים – כל ההשקעות של ארה”ב בישראל עד היום מלוות באינטרס ברור של ברית אשר רואה בישראל אי של יציבות המשרתת את ארה”ב.

לפי שיטת הממשל האמריקאי הקונגרס שולט בתקציבים, תמיכתו הגורפת להוסיף 600 מיליון דולר לצרכי פיתוח טכנולוגי ומוצרי חימוש לישראל מסייעת לתעשיות הביטחוניות של ארה”ב ובתחומי מחקר נוספים, הניסיון וההצלחות המוכחות מדמה את ישראל למעצמת על.

לישראל אהדה רבה ביותר בקרב שני בתי הקונגרס ואף בציבור האמריקאי, אין ישראל מדינה נצרכת כמדינות ערב רבות המשוועות לסיוע כספי ובטחוני, ניתן לזקוף מעמד זה על יחסי הגומלין בין ארה”ב וישראל בצרכים המשותפים לשתי המדינות.

הרווח של ארה”ב בהשקעה בישראל תשואתה גבוה לאין שיעור לעומת השקעות ארה”ב בעולם ובמיליארדים רבים של דולרים, השקעה זו אינה סיוע חוץ כמוגדר כי אם השקעה הנושאת בחובה רווח לשני הצדדים מאחר וישראל היא שדה מחקר ייחודי ומהימן.

המצע הרפובליקני מדגיש תמיכה גורפת בישראל וכפי שפורסם, הנו משמיט כל אזכור לפתרון של שתי מדינות ותובע, הפסקת מימון אמריקאי להסכם המסגרת של האו״ם על שינוי אקלים — שהרפובליקאים ממילא מתנגדים לו — על בסיס חוק האוסר העברת כספים לארגונים המסונפים לאו״ם המעניקים חברות לפלסטינים במעמד של מדינה.

 

וכאמור לעיל – מו”מ חפוז עשוי ליצור ההפך מהרצוי וכרציונל אישי של אובמה לתקוע טריז ולהקשות במזיד ומכך מו”מ שאינו מניב תוצאות מקוות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השבוע : פרשת דברים

עינר אביב

קשה לבנות קל להרוס

אלי חזן

עסקת החליפין הרעיונית הקשורה בברזל

אלי חזן

סמים קלים – בעד ונגד

אלי חזן

פרטנר אמיתי לא נוטש.

אריק זיו ויזר

ביבס.מנהיג.אמיתי

מתוך פוסט של מורן עג'מי
דילוג לתוכן