22 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

מורשת הצללים של השמאל

רצח כשלעצמו הוא מעשה זוועתי ונתעב, ורצח ראש ממשלה הוא זוועתי ונתעב אלפי מונים, אך שימוש ברצח ראש ממשלה אחד כדי לפלג ולהסית שנאה נגד ראש ממשלה אחר זו רמת תיעוב בלתי ניתנת להגדרה, ובעיקר כאשר המסיתים הם ילדיו ונכדיו של ראש הממשלה הנרצח, ואחריהם מצטרפת מקהלת השנאה שמסרבת להתייחס לעובדות ומפיצה שקרים מכוערים, כדי להסית נגד ראש ממשלה מכהן.

לראש הממשלה יצחק רבין ז”ל היו מעלות רבות שלא באות ע”י ביטוי בכל קרנבל המורשת שמציגים לנו כבר 25 שנים, בזמן שכל המורשת המיוחסת לרבין במהלך כל השנים האלה, לא רק שאינה קשורה לרבין היא נועדה לצרכי תעמולה אישיים ומפלגתיים של הטוענים לכס, תעמולה להצדיק מהלכים שהתבררו כבר מהתחלה שאינם עמידים, וגם להשתיק מתנגדי המהלכים מימין.

חשוב לזכור ולהזכיר, לרבין לא הייתה שום נגיעה למו”מ שהתנהל מול אש”ף, לא היה רצונו ולא היה על דעתו ויותר מזה המו”מ הוסתר ממנו עד שהבשיל והגיע לשלב האל חזור, ובמובנים רבים נכפה עליו משותפיו למפלגה שמעון פרס ז”ל ויוסי ביילין, ואלה לא הדברים שלי אלא דברים שאמרו מבשלי ההסכם משני הצדדים.

לרבין הייתה מורשת קרב ענפה, מר ביטחון קראו לו שהקפיד לשמור לעצמו את תיק הביטחון לצד תיק ראש הממשלה, שבכלל לא מוזכרת בטכסים ובתיעודים שמתייחסים למורשתו, השמאל ניכס לעצמו את תהליכי השלום למרות שלא הביאו שלום אמת בכל תקופות כהונתם, ואם נבחן את הישגי השלום הרי שיתברר שהראשון שחתר וקיים מו”מ לשלום והביא שלום היה ראש ממשלת הליכוד מנחם בגן, והראשון שחתר לשלום וניהל מהלך מתמשך שנפרס על פני שנים רבות, והצליח להביא הסכמי שלום עם מספר מדינות במפרץ, מבלי לשלם תמורתו בשטחי מולדת הוא ראש ממשלת הליכוד בנימין נתניהו.

הגינות שאלנו ? היא לא נמצאת בישראל לא מצד התקשורת ולא מצד הפוליטיקאים, אלימות אמרנו? היא מיוחסת לימין ונפוצה בצורה מפחידה בשורות השמאל, עובדות שאלנו? זה מושג שמרבים להתעלם ממנו דווקא מי שאמורים לדבוק בו, לזכור את רבין האיש והמצביא והלוחם והישראלי האידיאלי זה חשוב, לזכור את התעמולה שנבנתה סביב הרצח של רבין ולדקלם אותה, זה השקר הגדול ביותר שאי פעם הצליחו להחדיר לתודעה של דורות שלמים.

רצח רבין היה המעשה המתועב ביותר שעשה רוצח ראש הממשלה, שלושת הכדורים בגב סימלו מבחינתי רצח משולש, בראשון הוא חיסל את הערכים החשובים ביותר במדינת ישראל, בשני הוא ביטל את הלגיטימיות של כל הנמנים על מחנה הימין וחובשי הכיפות, ובשלישי הוא פילג את העם בתוספת צידוק למהלכים מרחיקי לכת שהעביר השמאל, תוך כדי דיכוי לחופש הביטוי והייצוג של מחנה הימין בכללותו.

כן, שלושת הכדורים יותר מאשר רצחו ראש ממשלה הם פגעו קשות בחצי עם ובלגיטימיות של עמדותיו ודעותיו, השתיק חצי עם בזמן שהחצי השני מטמיע מורשת שקרית בדורות החדשים, ומדכא כל התנגדות עם האצבע המאשימה שלא ידע הימין להתמודד איתה ולעיתים רבות אף נכנע לה, הגמגום שהתחיל ביום הרצח ובימים אחריו תרם לא מעט לדיכוי הזה ולאצבע המאשימה שעד היום מושטת כלפינו, אפילו שהשקר התברר בכל זאת ממשיכים להפיץ את החצי המאשים של הסרט, ומתעלמים מהחצי השני שמזכה מאשמה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כ”ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן

הכנה מנטאלית לחורבן

אלי חזן

וושיניגטון בידיינו!

אריק זיו ויזר

קפיטליזם אמריקאי – לא מה שחשבתם

אריק זיו ויזר

קורבנות של שנתיים ותק

אריק זיו ויזר

הוא נולד לכך

דביר זיו
דילוג לתוכן