21 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
בארץ

ממשל טראמפ: ריבונות ישראל על ירושלים תוכר בסעיף הלידה בדרכון האמריקאי

למען הסר ספק וכדי לחדד את מדיניות ממשל טראמפ באשר לסוגיית הריבונות בירושלים, פורסם לאחרונה ב-POLITICO, כי הנשיא אישר מהלך בו אזרחים אמריקאים אשר נולדו בירושלים יוכלו להוסיף בסעיף הלידה בדרכון האישי: “ירושלים, ישראל”. זאת, בשונה מן המצב ששרר עד עכשיו שבו לא הכירה ארה”ב בירושלים כשטח ישראלי וזאת לאור הרגיושת הטמונה בהגדרה שכזאת, וזאת לאור התנגדות שהביעו בנושא בעולם הערבי.

כעת ממשל טראמפ שם סוף למצב ההזוי הזה, בו ילידי ירושלים לא הוכרו כמי שנולדו בישראל. מהלך זה מצטרף לשורת צעדים משמעותיים מבחינה אסטרטגית שאותם מוביל ממשל טראמפ במהלך ארבע שנות כהונתו: העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, הכרה רשמית בירושלים כבירתה של מדינת ישראל, הכרה ברמת הגולן והנה רק אתמול פרסמנו כאן ב”ליכודניק”, על חתימת הסכם שיתוף הפעולה בין ישראל לארה”ב בשטחי יהודה ושומרון ורמת הגולן.

מהלכים אלה נרקמו הודות ליחסים החמים והטובים שמקיימים נשיא ארה”ב דונאלד טראמפ וראש הממשלה נתניהו. מערכת היחסים ביניהם מקבלת משמעות גדולה נוספת כאשר מביאים בחשבון את ההתקרבות ביחסים שבין ארה”ב לישראל בהקשר הערבי-מזה”תי: אין ספק שהתמיכה והליווי האמריקניים את חתימת “הסכמי אברהם| הם תולדה של יחסים אישיים קרובים וחמים בין נתניהו לטראמפ. לא למותר לציין, את מערכת היחסים הקרירה עד-כדי בלתי-קיימת בין נתניהו לנשיא הקודם אובאמה.

גם אם לא היה ברור הדבר קודם לכן, ממשל טראמפ הוא מהממשלים האמריקאים הפרו-ישראליים ביותר שידעה מערכת המדינות ארה”ב-ישראל, והדבר קשור בטבורו ביכולת של שני מנהיגי המדינות לראות עין-בעין תחומי ליבה שהם הבסיס למערכת יחסים הדוקה המכירה באינטרסים של שני הצדדים ומסדירה את ההגעה על המטרה בצורה המיטבית: WIN-WIN ולא רק טובתו של צד אחד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לראשונה : הפרלמנט האירופי קורא לשחרור האזרחים הישראלים והחזרת גופות החיילים מעזה

אריק זיו

לדעת להסביר את הליכוד עם אלי חזן

אריק זיו

דין ביבי, לעומת דין לכולם

עובד קראוס

״תמו ימי רבין״ – בשמאל עוברים מביזוי סמלי מדינה לביזוי הזכרון הקולקטיבי

דניאל נחמיה

כך מסיתים בתיכון חדש נגד ראש הממשלה

נדב עמרמי

הזמנה להשקה של פורום “אהבת ישראל”

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן