20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

מהלך אלרון ע”פ פלדמן

בפוסט שפרסם לאחרונה הביע עו”ד אביגדור פלדמן תמיכה במועמדותו של השופט יוסף אלרון לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. הפוסט מפרט את הסערה סביב השופט אלרון ואת התגובות שהיא עוררה בקרב משפטנים ופרשנים. המחבר חולק את נקודת המבט שלו על העניין ודן בתכונות שהופכות שופט טוב.

 

הפוסט נפתח בכך שהכותב מספר על נסיעתו ברכבת מחיפה לתל אביב, במהלכה קיבל הודעות רבות על סערה המתבשלת בקהילה המשפטית. הסערה התמקדה סביב השופט אלרון, המפקח על לשכת הנפט, האחראי על הוצאת המעיים מעזים מקריבות כדי למנוע ריחות לא נעימים. נפוצו שמועות שהשופט אלרון מכר את המעיים האלה למסעדות אשכנזיות. אלא שמאוחר יותר התברר כי הסיבה האמיתית לסערה הייתה הודעתו של השופט אלרון כי בכוונתו להתמודד על תפקיד נשיא בית המשפט העליון.

 

הודעה זו עוררה גל של ביקורת והאשמות בחתירה תחת הרשות השופטת. משפטנים ופרופסורים הביעו חשש משחיקה אפשרית של שיטת הוותק שקבעה באופן מסורתי את בחירת נשיא בית המשפט. המחבר מטיל ספק בזכות הוותק כקריטריון לבחירת שופט טוב, תוך שימוש באנלוגיה הומוריסטית מ”מפעל הכפתורים הסודי” שלו. הוא טוען כי הוותק אינו מבטיח בהכרח את התכונות הדרושות לשופט, ומביא דוגמאות של שופטים בעלי התנהגות ועמדות מפוקפקות.

 

המחבר ממשיך ומתאר את התהליך הנוכחי של מינוי שופטי בית המשפט העליון כתהליך אלוהי, שבו מעורבים המלאך גבריאל והמלאך מטטרון, שבוחרים כביכול את השופטים ואת נשיא בית המשפט. לעומת זאת, החלטתו של השופט אלרון לרוץ לנשיאות נתפסת כהופכת את התהליך לאנושי ומלא תשוקה יותר, דבר שנתקל בהתנגדות מצד אלה הסבורים כי שופטים צריכים להיות כמו מלאכים, נטולי פגמים ואינסטינקטים אנושיים. המחבר מבקר בסרקזם את הבירוקרטיה סביב הרשות השופטת ואת צבירת הכוח על ידי הביורוקרטים.

 

בהסתמך על השקפתו של דאנקן קנדי המנוח, המחבר מציע קריטריון אחר לבחירת שופטים: יכולתם לעמוד בשער ולקבל כדורי עונשין. מבחן מטאפורי זה כולל תכונות כגון זריזות, ציפייה ותגובה מהירה, שלדעת המחבר חיוניות לשיפוט טוב.

 

המחבר מזכיר בקצרה את יחסיו האישיים עם השופט אלרון, תוך הדגשת אופיו האכפתי ודאגתו לזולת. הוא נזכר בתקופה שבה השופט אלרון פנה אליו בזמן שהיה מאושפז, הפגין דאגה אמיתית והציע לו סיוע. המחבר מציע כי פעולות אלה ממחישות את אופיו של השופט אלרון ומפריכות את הטענות לפיהן הוא מתמקד אך ורק בשיקולים מהותיים.

 

הפוסט מסתיים באזכור הנשיאה נאור ז”ל, שהייתה ידועה בקוצר רוחה ובטווח הקשב הקצר שלה במהלך הדיונים בבית המשפט. המחברת סבורה כי השופט אלרון לא למד ממנה או מהשופט שלמה לוין, שהפגין גם הוא חוסר סבלנות בבית המשפט אך באופן אירוני עומד בראש המכון לחינוך שופטים. המחבר רומז כי גישתו של השופט אלרון לשפיטה שונה מזו של אנשים אלה.

 

לסיכום, הפוסט של עו”ד אביגדור פלדמן תומך במועמדותו של השופט יוסף אלרון לנשיאות בית המשפט העליון. הוא דן במחלוקת סביב הודעת השופט אלרון ובתגובות שהיא עוררה. המחבר חולק את נקודת מבטו על התכונות שהופכות שופט טוב ומבקר את תהליך הבחירה המסורתי מבוסס הוותק. הפוסט גם מדגיש את אופיו האכפתי של השופט אלרון ומפריך את הטענות בדבר מניעים חומרניים. ככלל, המחבר מציג את השופט אלרון כמועמד המביא פרספקטיבה רעננה לרשות השופטת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

המלבין של מכבי תל אביב, אריה עמית – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מאות בוגרי בית”ר עלו לתל-חי

אריק זיו ויזר

פרס ירושלים הוענק לגרשון מסיקה

אלי חזן

בני משפחת לבנת קמו מהשבעה ונכנסו להתפלל בקבר יוסף

והפעם בשומרון : יעל דן

אריק זיו ויזר

מערכה לחוק שליט יוצא לדרך

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן