32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

פרס ירושלים הוענק לגרשון מסיקה

פרס ירושלים, המקבילה של המחנה הלאומי ל"פרס ישראל" הוענק במעמד שרי החינוך והתחבורה לגרשון מסיקה על מהפכת הבנייה והקליטה בשומרון, על הנהגת מאבק עיקש ועל מהפכת ההסברה ביו"ש בהובלתו. 

"כנס ירושלים" מתקיים השנה היום ומחר במלון "דן" בירושלים. "כנס ירושלים" הוא המקבילה  של המחנה הלאומי ל"כנס הרצליה" ומתקיימים במהלכו   פאנלים בהשתתפות שרים וחברי כנסת, רבנים, כלכלנים, אנשי אקדמיה ובכירי המשק. במהלך הכנס מחולק כל שנה "פרס ירושלים"  – הפרס הנחשב והיוקרתי ביותר במחנה הלאומי במדינת ישראל, המקבילה הלאומית ל"פרס ישראל".

בשיאו של "כנס ירושלים" היום, הוענק "פרס ירושלים" לראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה על פועלו למהפכת בנייה וקליטה בשומרון, על הנהגת מאבק ללא מורא על ארץ ישראל ועל השינוי האסטרטגי שיצר בתחום ההסברה של יהודה ושומרון, בסיורים ובפרויקטים רבים לקירוב עם ישראל להתיישבות ולארץ ישראל.

הפרס היוקרתי ניתן במעמד שר החינוך גדעון סער, שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר  העיתון "בשבע" דוד סעדה.

קודם להענקת הפרס שיתף שר החינוך גדעון סער את מאות משתתפי הטקס, בהם אישי ציבור רבים ובכירי המשק הישראלי, בהצטיינות המועצה האזורית שומרון בתחום החינוך, דר שהביא להחלטה על הענקת  פרס החינוך הארצי למועצה. שר החינוך הדגיש כ המועצה האזורית שומרון היתה המועצה בעלת הניקוד הגבוה ביותר מכל חמשת הרשויות שזכו בפרס החינוך השנה.

בנימוקי הענקת הפרס נרשם בין השאר:

"עו"ד גרשון מסיקה הוא כיום המייצג האוטנטי ביותר של תנופת ההתיישבות ביהודה ושומרון.

גרשון מסיקה חולל בארבעת השנים מאז החל לעמוד בראש המועצה האזורית שומרון מהפכה בשדה ההתיישבות.

מסיקה חולל תנופת בנייה בישובי השומרון, כשאין ישוב  בו לא נבנית שכונה או מספר שכונות,  תוך מציאת פתרונות יצירתיים ומאבק עיקש לאפשר את הבנייה.  למרות האתגרים והמכשלות  המדיניות והפוליטיות, מוביל כיום השומרון בתנופת בניה שלא נראתה שנים רבות, ואולי מעולם.

מסיקה הכניס את הישובים לאווירה של קליטה וגידול כמשימה לאומית ראשונה במעלה, דבר שגרם לכך שהמועצה האזורית שומרון מובילה במקום הראשון בקצב הגידול בכל הארץ זו השנה השניה.

לצד תנופת הבניה  והקליטה בהובלתו, לא נרתע מסיקה ממאבק עיקש מול גזירות ופגיעה בהתיישבות. כך קרע בפומבי, באקט ציבורי שיזכר לשנים, את צו ההקפאה לבניה בשומרון ועמד   בראש מאבק נחוש כנגדה ולמניעת הארכתה.

במקביל, פועל גרשון מסיקה, שנולד וגדל באשדוד, ללא לאות ליצירת חיבורים וחיזוק הקשר האמיץ שבין ההתיישבות בשומרון לעם ישראל ועומד בראש חזית ההסברה של יהודה ושמרון.

תחת שרביטו יזמה המועצה האזורית שומרון את פרוייקט הסיורים למעצבי דעת הקהל, עיתונאים, אישי תרבות וחברי כנסת, שהפך בשנים האחרונות לפרוייקט הדגל של ההסברה בהתיישבות. כמו כן יזם פרויקטים נוספים להבאת מאות אלפי אזרחים לביקורים בשטח ולהיכרות בלתי אמצעים עם הישובים והמתיישבים.

על כל זאת ועוד, נמצא עו"ד גרשון מסירה ראוי לקבלת "פרס ירושלים".

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כשברקו וזוהר עושים צדק עם מיעוט הנאמן לישראל

מערכת ליכודניק

תג מחיר של קרטל המזון

אריק זיו ויזר

ברקו ממשיכה עבור הלוחמים : הקימה שדולה עבור נכי צה"ל

אריק זיו

חייבים לחזק את ראש הממשלה!

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין המריא לבריסל : ייקח חלק בטקס יום השואה הבינ"ל בפרלמנט האירופאי

אריק זיו ויזר

מפגש הצדעה ללוחמי יס"מ ירושלים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן