13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

בני משפחת לבנת קמו מהשבעה ונכנסו להתפלל בקבר יוסף

ראש המועצה: "התשובה לרצח – מימוש הריבונות וחזרה מלאה לקבר יוסף"

כניסה עצובה מאוד התקיימה אמש (ב) בקבר יוסף, כשבראש הנכנסים היו בני משפחת לבנת, משפחתו של הקדוש בן יוסף לבנת הי"ד, שנרצח לפני שבוע ע"י שוטרים פלשתינים במדים ביציאה ממתחם הקבר.
בני משפחת לבנת, האלמנה שירה, ההורים נועם ורבקה וחמשת אחיו ואחיותיו, הגיעו למקום לאחר שקמו מהשבעה, ולבקשתם שהו בקבר לבדם, ללא מלווים נוספים או כלי תקשורת.
האב, נעם לבנת, נכה צה"ל 100 אחוזים, נתמך בידי חברים בכניסה וביציאה מן הקבר.
המתפללים הרבים ובני המשפחה נדהמו לראות את סימני הפיח הרבים על מצבת קבר יוסף ובמתחם הקבר, עדות לשתי ההצתות של מתחם הקבר בידי האספסוף משכם ו'השוטרים הפלשתינים' מיד לאחר פיגוע הרצח וכן כמה ימים מאוחר יותר. בנוסף, בחלק התחתון של כחפת המבנה ניכרו סימני מכושים וונדליזם.
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, חבר ותיק של בני משפחת לבנת שליווה את בני המשפחה למתחם הקבר, אמר: " העובדה שהרוצחים הם שוטרי המשטרה הפלשתינית, שקיבלו את נשקם ממדינת ישראל, מחייבת את הממשלה לעשות חשבון נפש ולהבין מי הפרטנרים שלה ולמי היא שוקלת לתת מדינה.

"התשובה הראויה היחידה שהממשלה צריכה לתת לרצח היא מימוש הריבונות והשליטה בקבר יוסף, שאמור להיות בידיים ישראליות אפילו לפי הסכמי אוסלו הארורים. לא ייתכן שצה"ל -כפי שכולם יודעים- שולט בפועל בשכם מאז מבצע 'חומת מגן' ולמרות זאת המחבלים במדים בתכנים 'שוטרים פלשתינים' ימשיכו לשלוט בקבר. אילו צה"ל היה שולט במקום ולא היו מוצבים במקומם באישור שערורייתי מחבלי המשטרה הפלשתינית, הפיגוע הברברי היה נמנע", אמר.
מסיקה פנה בדרישה אל שרי הממשלה: "אני קורא לכל שרי הממשלה להצטרף ולבוא לכאן לשכם וקבר יוסף, לפעול לחזרה המלאה לקבר יוסף – המקום הכל כך קדוש הזה, אחד משלושת המקומות עליהם נאמר שאין אומות העולם יכולים לומר שגזולים הם בידינו. אין אומה בעולם שהיתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל כך לעמה להיות מבוזה כמו קבר יוסף.  אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות, לקבל החלטה רשמית ולחזור ולחדש את ההתיישבות והשהייה היהודית בקבר יוסף, בדרך קבע.
ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), שהגיע אף הוא למקום, תקף את דרגי הפיקוד במנהל האזרחי ובצה"ל "יש לחקור באופן מיידי מי הם גורמי הפיקוד שאישרו את העמדת השוטרים הפלשתינים שביצעו את הפיגו בכניסה לקבר יוסף. אין אבסורד ואיוולת גדולים מהמעשה חסר האחריות הזה. ראני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתעשת ולהורות כי במקום רוצחי המשטרה הפלשיתינית יחזור צה"ל לשלוט בקבר יוסף ולאבטח את מאות האלפים הרוצים לבוא ולפקוד את קבר יוסף, לעלות אליו ולהתפלל בו".
מאוחר יותר הגיעו גם חיים פוגל ובני משפחתו, אשר שכלו את בנם הרב אודי, כלתם רותי ושלושה מנכדיהם בטבח באיתמר לפני כחודש וחצי.
בהמשך הלילה נכנסו והתפללו עוד כאלף וחמש מאות אזרחים – דתיים, חילונים וחרדים, רבנים, מקובלים וחיילים והתפללו בקבר יוסף, במסגרת הכניסה שאורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד" ואובטחה ע"י כוחות צה"ל מחטיבת שומרון בפיקוד מח"ט שומרון אל"מ נמרוד אלוני וקצין ההגמ"ר החטיבתי רס"ן מקי סיבוני.
כזכור, לאחר שנותץ, הרס, נשרף וחולל בידי הרשות הפלשתינית לפני 10 שנים, שופץ הקבר ונבנתה המצבה מחדש במבצע הנדסי מורכב בחול המועד סוכות ע"י מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" וחיילי צה"ל והמנהל האזרחי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

" אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד "

אלי חזן

דיקסי זו לא מסעדת יוקרה בתל אביב

אלי חזן

הליברלים בליכוד בנושא התאגיד : לשנות כיוון

עינר אביב

ז'קי לוי, המשיח של הפריפריה

עובד קראוס

נאום סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, באזכרה לחללי אלטלנה.

אריק זיו ויזר

גדי בשארי עשה "מתוק בלב" לחיילים הבודדים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן