23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“לקהילת עורכי הדין וללשכה תפקיד משמעותי בביצור יסודות הדמוקרטיה ושלטון החוק”

כך אמר אמש יו”ר הכנסת באירוע היובל ללשכת עורכי הדין

“קהילת עורכי הדין בישראל איננה יכולה להרשות לעצמה להתחבא בין כותלי הגילדה. דווקא היום, קהילת עורכי הדין ובראשה לשכת עורכי הדין, חייבת לראות את עצמה כשומר סף של הדמוקרטיה הישראלית.” כך אמר אמש (ד’) יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, באירוע היובל ללשכת עורכי הדין שהתקיים בתיאטרון ירושלים.
ריבלין הוסיף: “מהפכת המכללות שינתה את פניה של קהילת עורכי הדין. מאליטה מסוגרת התחומה בגבולות רחביה ורמת אביב, הפכה קהילת עורכי הדין  לאליטה מקצועית,  מגוונת וייצוגית, חוצת מגזרים ומחנות פוליטיים. היום, “מלאה הארץ משפטנים”, ואני אומר- לטובה. אין כיום מגזר שאיננו מיוצג בקהילה זו: חרדים וחילונים, ערבים ויהודים, מתנחלים ופעילי שמאל, תושבי מרכז ופריפריה: כולם חולקים  אותם כללי המשחק הדמוקרטיים; כולם מחויבים  לאותם עקרונות יסוד  החיוניים לקיומה של החברה הישראלית.”
לדבריו, “לא ייתכן,  שְקוֹלַה של קהילה איכותית זאת המונה למעלה מ- 40,000 חברים מכל קצוות החברה הישראלית, לא יישמע בעוצמה. קהילת עורכי הדין צריכה להתייצב בחזית השיח והעשייה הציבוריים: עליה לשמש קו ביצורים  בהגנה על כבודו של בית המשפט; בהגנה על כבודה של הכנסת; ובהגנה קנאית – על זכויות המיעוט והרוב.  עליה להיות שותף מרכזי,  ואפילו מוביל,  בדיון בסוגיות היסוד הבוערות שלנו כחברה יהודית ודמוקרטית; עליה לשמש מודל  לאפשרות קיומה של שונוּת , תוך שמירה על גבולות גזרה ברורים ומסוכמים.”
“רבים מדיי וטובים מדיי מבקשים היום להתפרנס מליבוי הקונפליקטים, במקום ממתן מענה להם. בכך, הם מזלזלים בעתידה של החברה בישראל, וחותרים תחת אותו בסיס הסכמי מינימאלי החיוני לקיומה של הדמוקרטיה הישראלית. כנגד אותה רטוריקה מתלהמת המאיימת לכלות כל חלקה טובה בדמוקרטיה שלנו,  על קהילת עורכי הדין לייבא את אותו הטון המתון, המכובד, השקול, מאולם המשפט – למרחב הציבורי. עליה לממש את השליחות הייחודית לה, ולהטמיע בשיח הציבורי את המחויבות העליונה לדמוקרטיה שלנו”, סיכם ריבלין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון קוטע אלכוהול

אלי חזן

“זר לא יבין עד כמה נטועה ירושלים עמוק בלבותינו”

אלי חזן

מי מתכונן לברוח

אריק זיו ויזר

דנון : “מי שרוצה יכול לעזוב”

אריק זיו ויזר

דף קשר לנבחר

אריק זיו ויזר

ריבלין : מתפללים אִתכם לשלומם של הכורים הלכודים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן