33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

דנון קוטע אלכוהול

יו”ר השדולה לבריאות הילד, ח”כ דני דנון, העביר היום (ב’) בכנסת, תקנות מהחוק שלו למניעת פרסום אלכוהול: “חוק איסור פרסום אלכוהול יציל חיי אדם ויעצור את מגפת שתיית האלכוהול בקרב בני נוער- מרגע אישור התקנות באופן סופי החוק ייכנס לתוקף תוך 30 יום, אמר דנון והוסיף: “כאשר אחד מכל חמישה ילדים בכיתה ה’ שותים אלכוהול, מדובר במגיפה שדורשת טיפול שורש מיידי”.

 

כיום בישראל, תופעת שתיית האלכוהול בקרב בני נוער נפוצה מאד, לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, כ-60% מבני הנוער בישראל שותים אלכוהול. בנוסף, ישראל נמצאת במקום השני באירופה באחוזי שתיית האלכוהול בקרב ילדים בני 11, 19% מילדי מדינת ישראל בני 11 שותים אלכוהולבדיון נכחו חברי הכנסת, כרמל שאמה, יצחק ועקנין, עמיר פרץ, רוברט אילטוב, יוליה שמאלוב, מנכ”ל משרד הבריאות, נציגי המשקאות ועוד.

במסגרת החוק, יאסרו כל הפרסומות של משקאות אלכוהוליים  בשלטי החוצות ואוטובוסים באופן גורף. הפרסומות בשאר המדיות יוגבלו בצורה משמעותית כך שיפנו לקהל המבוגר בלבד. בנוסף, יאסרו פרסומות באמצעות דמויות לחיקוי, אייקוני ספורט ודוגמניות. על פי התקנות שאושרו היום בוועדת הכלכלה, משקה משכר חזק יישא את האזהרה:  “צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות” והאזהרה תהייה בולטת לעין. ח”כ דנון אמר על אישור החוק: “כתבות בעיתון על ילדים בני 12 שהגיעו לביה”ח בגלל אלכוהול יהיו נחלת העבר”.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין פתח את תערוכת ציורי ילדי גוש קטיף בכנסת: “תזכורת כואבת לטראומה שטרם התרפאה”

אריק זיו ויזר

רוני צוברי מנהיג העוזרים החדש

אריק זיו ויזר

נורית קורן – עם הפנים לאזרח

אריק זיו ויזר

האם ח”כים מקדימה בדרך לליכוד ?

אלי חזן

אושר לקריאה ראשונה: חמש שנות מאסר לתוקף עובד סוציאלי המטפל באדם בסכנה

אלי חזן

“אתם עתידנו. ישראל זקוקה לרוח ההצטיינות שלכם”

דילוג לתוכן