21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

לחמשת המ”מים של ז’בוטינסקי תוסיף מ’ אחד – מאיפה ?

ד”ר גבי אביטל הוא אחד האנשים הדעתניים, הרהוטים והנון-קונפורמיסטים הבולטים בליכוד. הוא גם נבחר לפני מספר שבועות ליו”ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי. אלי חזן ראיין אותו בדיוק בימים הסוערים של הפגנות יוקר המחייה והדיור ולא התפלא לשמוע כי אביטל נשאר עקבי יותר מתמיד. בייחוד כאשר מדובר על ההתתחממות הגלובאלית. בראיון גם נתגלה כי הוא מסתייג מאוד מחלק מהחלטותיו בענייני סביבה של השר להגנת הסביבה גלעד ארדן והוא מנמק מדוע.

במהלך הראיון עם ד”ר גבי אביטל עולה, שוב, עניין המחאה כנגד הממשלה. אביטל כמעט מתרתח כנגד מארגני המחאה הפוסט ציוניים ומדגיש כי “הם לא ילמדו אותנו מה זאת מצוקה. הם בוודאי לא ילמדו אותנו מהי מדיניות חברתית משום שהתנועה הכי חברתית כיום בפוליטיקה הישראלית היא הליכוד ואני מוכן לבחון זאת מבחינה אמפירית”.

 

שהרי, אי אפשר להתעלם מהביוגרפיה המרשימה של אביטל שנולד ב – 1959 במרוקו, עלה ארצה שנתיים לאחר מכן ולמרות שמשפחתו בת 13 נפשות חיה בצניעות רבה – שבר כל תקרת זכוכית אפשרית כאשר סיים את לימודי הדוקטורט שלו בהנדסת אווירונאוטיקה ובלט בתחומים בהם עסק. בדרך הספיק להיות מורה ומרצה מוערך, היה מעורב בפרוייקט טיל ה”חץ” ואף זכה במספר פרסים. אביטל הוא פובליציסט פורה שפרסם ומפרסם מאמריו בכלי תקשורת שונים כמו מעריב, ישראל היום וערוץ 7, פרסם שלושה ספרים ועוד שניים בדרך. לאנשי הליכוד הוא מוכר בעיקר כמי שהתמודד לכנסת מטעם מחוז השפלה, כחבר במסדר ז’בוטינסקי, כחבר הנהלת ביטאון “האומה” וכמי שכיהן כמדען הראשי במשרד החינוך לתקופה קצרה עד שנאלץ לסיים את תפקידו עקב הדעות העקביות בהן הוא מחזיק לגבי תיאוריית התחממות כדור הארץ, תורת האבולוציה, התרמית הדמוגרפית ואף תפיסת הצורך בשעון קיץ לזמן רב. בין לבין הוא גם הוביל ברחובות את המטה שהתנגד לתוכנית ההינתקות של ראש הממשלה דאז אריאל שרון.

 

ד”ר גבי אביטל, מה שלומך בימים טרופים אלו ?

“ברוך השם. הימים לא טרופים, מישהו שכח מה היה לפני שנתיים ויותר. ממשלה עם חצי קדנציה ושתי מלחמות. אינתיפאדות ופיגועים, שלום אכזר, צפיפות ועוני, חמש מלחמות עד שהליכוד עלה לשלטון, והיום??

חזרתי לעבודתי המקצועית ההנדסית בתחום האווירודינמיקה וחקר ביצועים וגם נבחרתי לפני כחודש ליו”ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי. מאחורינו 500 חברים רשומים ואנו רוצים להכפיל את מספרם עד סוף השנה. אין לי טענות”.

 

תשמע, אני עוקב אחרי התפיסה העקבית שלך בנושא תיאוריות ההתחממות הגלובאלית במשך שנים רבות ואני תוהה : אנו אמנם יושבים עכשיו במזגן אבל בחוץ לבה. חום אימים של 35 עד 40 מעלות לאורך תקופה ארוכה כאשר פעם כבר בספטמבר היה חורף. פעם היינו יושבים בסוכה והיה גשם זלעפות, היום חום לוהט. מה זאת אם לא התחממות גלובאלית?

“זה מזכיר לי קצת נוסטלגיות. ‘חום אימים’? אלי, שכחת שלפני שנה היה יותר חם בהרבה, אפילו החזאים דיברו על חודש יוני הקר מזה 25 שנים. חורף מעולם לא היה בספטמבר. כמות המשקעים לא משתנה כמעט והמחסור במים נובע מצריכת יתר ומאי-חפירה של בארות והתפלת מי-ים. לשאלתך, קודם כל הויכוח הוא לא לגבי החום עצמו אלא לגבי העלייה של המעלות. שהרי בין 35 ל – 40 מעלות כמו שאתה ציינת יש פער עצום. שים לב, ההסכמה הכמעט גורפת היא שבמאה ועשרים השנים האחרונות עלו הטמפרטורות הממוצעות בשבע עשיריות המעלה! אתה מבין? שש אלפיות המעלה לשנה. הויכוח הוא האם האדם אשם בכך. היום לא חם וכשאתה אומר חם זה יחסית למשהו. אתה מציין פה עניין סובייקטיבי. הרגשה. זיכרון שלך או של מישהו שאתה מכיר. מי שמודד את הטמפרטורה לא אמור להיות מושפע מהשפעה אנושית אלא אמור להיות רציונאלי, למשל מדחום מפלסטיק. ואולם, מסתבר כי מי שאסף את מדידות הטמפרטורה ברחבי העולם עיבד, איבד וזייף את המדידות. הרצאה שלמה אוכל להעביר לך להראות לא בנפנפי ידיים כפי שהירוקים עושים, אלא עם פיזיקה, עם מתמטיקה ועם גרפים וממצאים, שמתרחשת גניבה מדעית מהחמורות בהיסטוריה. אתה מוזמן לשמוע את נשיא צ’כיה בהרצאתו בפני אוסטרלים ירוקים. בשבוע שעבר התפרסם מחקר בנאס”א והתייחס אליו גם ה’ניו יורק טיימס’. הוא קבע שמאז 1999 ועד היום הטמפרטורה הגלובאלית הממוצעת לא עולה”.

 

גבי מראה לי גרף מטעם נאס”א. אכן כך. מי שעוקב אחרי מדידות לווינים כמוני למשל, לא צריך את מחקר נאס”א. זה גרף שגם תלמיד עממי יבין אותו.

 

אני לא מבין, אנחנו משחקים בנדמה לי?

“חד משמעית כן. שבוע לפני שאובמה קיבל את פרס נובל, באוקטובר 2009 פחות או יותר, פרסמתי מאמר ב-YNET וכתבתי כי אין התחממות גלובאלית, כמעט כל הטוקבקים הגיבו בבוז כנגדי כמובן. חבר קרוב התקשר אלי ואמר לי: כנס לאינטרנט ותראה מה כתוב ב – BBC, CNN וה’ניו יורק טיימס’. שלושה ערוצי תקשורת חשובים שהם בעלי אוריינטציה ירוקה, הווה אומר בעד הירוקים, כותבים באותיות קידוש לבנה, כאשר הם לא יודעים שאובמה עומד לקבל נובל – “איפה ההתחממות הגלובאלית שהבטחתם?” זה לא אני אלא שלושה ערוצי תקשורת שנתנו רוח גבית לאל גור והתיאוריות שלו. מתברר כי ראש מכון האקלים באוניברסיטת מזרח אנגליה ד”ר פיל ג’ונס, החל מ – 1993, החל לקבל כסף חיצוני נוסף למכון הממשלתי אותו הוא מנהל – המכון לחקר האקלים, אחד משלושה בעולם שרשאים לחקור בעניין ומהווים סמכות בלעדית. לו יש הסמכות לקבל נתונים, לעבד אותם ולפרסם אותם. על כל פנים, באותו שבוע הוצאו 3000 מסמכים מתיבת הדואר של ד”ר פיל ג’ונס. זה הפך להיות פרשה שקוראים לה “אקלים גייט” (Climategate) ושם יש התכתבויות ודו שיח בין גורמים בעלי עניין של אינטרס כלכלי איך לשנות את הגרפים והנתונים כדי שיתאימו לאג’נדה ולפיה הטמפרטורה עולה. באחד המיילים נכתב: “תשמיט את הירידה!” כלומר תעלים את העובדה שהטמפרטורות מסרבות לעלות. וזה דו שיח בין מה שנקרא ‘בכירי מדעני האקלים’. מדוע ? כי פיל ג’ונס מקבל כסף עבור העניין. פרופסור נתן פלדור מהאוניברסיטה העברית טען כי כל המחקר נשען על כרעי תרנגולת. נגנבו מסמכים ושונו נתונים כל זה כדי להראות שהכדור מתחמם. בשנת 2005 אמר פיל ג’ונס : “מה אתם רוצים, שאני אלך לקהילה המדעית לומר להם שהכדור מתקרר? הרי אני לא אשאר חי.” לאחר מכן הוקמה ועדת חקירה בבריטניה והאדון ג’ונס העיד בשבועה וכך אמר :”אנחנו שיבשנו נתונים ועשינו מניפולציות על מנת להראות שהכדור מתחמם והוא איננו מתחמם”. ג’ונס סיפר לאחר מכן כי חשב להתאבד. ומי יודע על זה בישראל? וזה היה בדיוק ביום בו עיתון ‘הארץ’ השתלח עלי יחד עם כל עדת הפרופסורים הגמורים (פרופסורים גמורים הוא מונח שטבע ש”י עגנון בשפתו הנקייה. (אידיוטים גמורים..)) ואנשי הרוח העלובים.

 

בוא ננסה להבהיר את העניין.

“שים לב, השאלה מי מנצל מצב מסוים ויוצר מצג שווא לשם איזו מטרה? כשאתה אומר התחממות השאלה היא התחממות ביחס למה? מי גורם לה? השאלה היא האם יש מתאם בין מעשה ידי אדם להתחממות גלובאלית? והאם באמת קיים קשר בין עליית הפחמן הדו-חמצני לבין עליית הטמפרטורה. מה לעשות, אבל אין מתאם כזה. תסתכל מאות שנים אחורה, אלפי שנים אחורה ואין מתאם כזה. יתרה מזאת, בימינו אנו ממש, בשתיים עשרה השנים האחרונות ממשיכה פליטת הפחמן הדו חמצני לעלות אך הטמפרטורה הממוצעת ממאנת לעלות וזאת בניגוד ל’מודלים מיוחדים’ שחזו בשנת 2000 את מה שאמור היה להיות היום. וכפי שאמרתי פעם: ‘לא דובים ולא קרח’…”

 

ב – 2003 מתו מאות מבוגרים מאירופה מגל חום, ב – 2004 למדתי באוסטריה ואני זוכר שזה מה שהעסיק את הסביבה בה למדתי. לפני מספר ימים נסתיים גל חום ענקי בארצות הברית. אנו שומעים השכם והערב על גלי חום סביב העולם. איך אתה מסביר את זה ?

“בתחילת שנות השבעים מתו 400 אלף אנשים בבנגלה-דש עקב ציקלון, על מה זה מצביע? האם הסופה ביפן קשורה ‘להתחממות’? אתה יודע שלא, אבל כמה ירוקים הזדרזו למצוא קשר בין השניים. מה שאתה מתאר נקרא חריגות אך הן חריגות באופן יחסי. בוא נלך רגע לסרט של אל גור. יש שם 8 דיברות ואני אדבר על שתיים מהן. דיבר ראשון אומר שעקב התחממות כדור הארץ יפשירו הקרחונים בגרינלנד ותהיינה הצפות מפחידות. אל-גור קבע כי פני הים יעלו בשישה מטרים במאה שנים. הגרפים שלנו מפריכים את זה. הנתונים שלנו והגרפים מראים כי הם עלו בקצב קבוע של 3 מ”מ לשנה שזה 18 ס”מ במאה שנים. איפה בדיוק ה – 600 ס”מ שלו? שאלו אותו ביולי 2009, למה אתה מגזים ? הוא השיב כי זו הדרך היחידה שלו לשכנע אנשים.

 

נושא שני הוא סופות טייפונים וציקלונים. הגרפים מפתיעים, אתה רואה במו עיניך. לשיטתם יש יותר סופות, יותר צונאמי. הגרף שאני מראה לך לא מראה שום עלייה. העניין הוא שהיום יותר מתעדים ויותר מצלמים ולכן יש לך הרושם הזה. למרות התיעוד של כל פיפס ועדיין המספר לא עלה אלא אפילו ירד”.

 

מדבריך אני מסיק שהירוקים החליפו את האדומים? או שבעצם האדום הוא הירוק החדש? אותן מניפולציות ואותם עיוותים?

“הירוקים רוצים שליטה גלובאלית. הירוקים הם החלופה של האדומים. הם רוצים שליטה על ממשלות ועל מקורות כסף וכוח. הם לא מתכחשים לכך זוהי תפיסת העולם המוצהרת שלהם”.

 

האם בעצם אנו עדים להיווצרותו של אינטרנציונל ירוק ?

“שים לב, מתי עלה קרנם של הירוקים ? מתי שירדה קרנם של האדומים. שנה-שנתיים לאחר נפילת ברית המועצות. נוצר וואקום שהירוקים מילאו אותו. שים לב שארגון IPCC של האו”ם, ארגון ירוק לכל דבר ועניין, הציג נתונים שבמזג האוויר לפני אלף שנה הטמפרטורה הייתה הרבה יותר גבוהה מהיום, וזה היה בתחילת הדרך הירוקה. ב – 2001 הם לקחו את הגרף הזה, עיבדו אותו ויצרו גרף המראה שהטמפרטורות הגבוהות ביותר הם היום. זה נקרא ה”הוקי סטיק”, אחד הדברים המפורסמים ביותר בויכוח על האקלים משום שזה עיוות ידוע ובארץ לא רוצים להתייחס לזה. יותר מכך, נוצר מצב שהשר לאיכות הסביבה גלעד ארדן לא רוצה להתייחס לזה והוא מישר קו עם הירוקים בצורה חד משמעית. הוא שבוי בתוכם והם גורמים נזק”.

 

מה הבעיה עם השר גלעד ארדן, אני שם לב שהוא מאוד פופולארי בציבור. 

“אני חולק על ארדן מאוד. צריך להבין שכל גזירה ירוקה עולה כסף רב ממשלם המיסים. זה מכביד על המשק, על האזרח, על כולם, חוץ ממי שמתפרנס טוב מזה. אתמול היו הפסקות חשמל יזומות בשל פיצוץ הגז ממצרים ואז אנו אמורים לעבור למזוט ולסולר והדבר יוביל לעלית מחירים. ארדן מתנגד להקמת תחנת כוח פחמית בצמוד לתחנה הקיימת באשקלון. וזאת כמובן בטענה שהיא תזהם, זה נכון חלקית מאוד, ושהיא תפלוט גזי חממה שגורמים לעליית הטמפרטורה הגלובלית. אבל הוכחנו שזה בלוף! הדבר יתקע את כולם. בגלל זה המחירים עולים. אני מעביר ביקורת מאוד חריפה מפני שהוא שבוי בידיהם של הירוקים. האג’נדה הירוקה גורמת לכך שבכל ועדה לתכנון ולבנייה ישנם עיכובים אין סופיים בשל התנגדות ירוקה כדי להציל איזה פרפר או צרצר, משביתים כל דבר. אפשר לבנות תחנת כוח פחמית שכמעט לא תזהם ותחסוך גם גז, גם מזוט וגם סולר אבל כאשר נכנעים לירוקים יקבלו עליית מחירים. לא רציתם פחם וגז קיבלתם גם מזוט וגם סולר – גם מזהם וגם יקר. מחירי החשמל יעלו בגלל שאין חלופה. הוא עושה נזק עצום למדינה והוא לא קולט את זה. ישראל התחייבה הצהרתית בקופנהאגן כאשר הנשיא פרס אמר שישראל תוריד גזי חממה אבל זו לא הצהרה מחייבת ומלבד זאת שום דבר לא באמת מתחמם. ארדן רוצה להיות צדיק יותר מהאפיפיור ואומר “התחייבנו” אבל הוא טועה. הירוקים שולטים שלטון טרוריסטי. אפילו אובמה אמר לפני שבועיים שנמאס לו מה”ביו דלק”. ועוד דבר. בעולם המערבי מתחילים להבין ש’אנרגיה נקייה’ היא בור ללא תחתית של כסף של האזרח (מיסוי גבוה) ושתועלת מפוקפקת מאוד. דמיין לעצמך כמה מאלה שממלאים גגות בזכוכיות היו עושים זאת ללא תמיכה ממשלתית?”

 

אנחנו יושבים בתוך המזגן אבל בחוץ עומדים ומפגינים נגד המחאה ובכנסת גופא פעילי המחאה מנסים לשכנע החכ”ים להאריך את מושב הכנסת. לגבי כך נדמה זה לא מזיז והוא בטוח מה מקור העניין ומה המטרה. “אני שמח שהשמאל מזיע. אם השמאל מזיע משמע אני קיים”.

 

המחאה הזאת מוצדקת?

“ממש לא. תומס אליוט כתב את המחזה “רצח בקתדרלה” על רציחתו של הכומר תומאס בקט והוא כותב שם בין השאר כי : הבגידה הנתעבת ביותר היא לעשות מעשה נכון מסיבה כוזבת. אז בהקשר הזה הסיבה היא כוזבת והמעשה לא נכון משום שמי שמלונן על קוטג’ ועל דירה באמצע תל אביב זה איננו מעשה נכון, קל וחומר המקורות שלו. הקרן החדשה, הירוקים והאדומים. כל הארגונים שהיו בעד הכנסה בלתי מבוקרת של מהגרי עבודה ונגד החזרת ילדים לא חוקיים, אלה שלוקחים את פרנסתם של שוכרי הדירות מדרום תל-אביב, ובעצם הביאו לכאן עבדים חדשים, הם הצורחים על מחנק וצפיפות? הרשימה ארוכה והמובילה היא כמובן, הקרן לישראל חדשה. זה שמה וכך היא נוהגת. המקור הוא רע. נכון, המחירים של חלק מהמוצרים כאן הם גבוהים ויש כאן עיוותים מרגיזים ומקוממים אך מי מנע את התרופה? נציגי המפגינים עצמם – האדומים והירוקים. הם התנגדו להורדות המיסים של נתניהו, להפרטת הנמלים ולשאר מעשים שיטיבו עם העם. אז הם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם לאחר שחזרו לסיסמאות מרקס-לנין-סטלין. לא ילמדו אותנו מה זאת מחאה. כדאי מאוד לבדוק מי גרם לכך שעשרים משפחות באמת שולטות על הכלכלה. זו אינה כלכלה חופשית. מי שבא ממצוקה אמיתית של שנות השבעים ונשכב למען הארץ הזאת לאורכה ולרוחבה לא אמור להתלונן. הם לא יטיפו לי. הם מחאת שמנת שבאה מתוך שנאה לעם היהודי. שים לב לאן מופנים חיציהם – למתנחלים ולחרדים. יהושע סובול קורא לזה “ישראליות חדשה”. מה זה? כל מחזותיו וכתבותיו על גבול האוטו אנטישמיות, הוא ילמדנו מצוקה מהי? הם רוצים חינוך חינם. אין מצב כזה. מה שבא בחינם גם היחס אליו בהתאם. ראית פעם מישהו שיושב בקורס פסיכומטרי על חשבונו שיפסיד חצי דקה מהשיעור? הם מבקשים דברים שהם ייצטרכו לממן בעצמם. בבריטניה ‘חגגו’ חינוך חינם במשך עשרים שנה. היום הם משלמים בריבית. 9000 לירות שטרלניג לשנה. לחמשת המ”מים של ז’בוטינסקי תוסיף מ’ אחד – מאיפה ?”.

 

מדוע לדעתך אם כן המחאה פרצה עכשיו ?

“שים לב מה קרה בשנתיים האחרונות: אין טרור, אין פיגועים, מצב יציב, נתניהו וממשלתו בעלי הישגים מבניים, כמעט כל שר בממשלה יכול להתפאר בהישגים שנקראים ‘חברתיים’, אבל שופרות התעמולה לא נמצאים בצד הנכון. גם במדיניות החוץ וגם בפנים. השמאל בתסכול כי מחנה מרכז ימין שולט והוא שולט טוב. השמאל גרם פה לשתי מלחמות בשנים האחרונות ולא הימין. השוק החופשי והיצירתיות היהודית הם המפתח לניצחון. מאוד פשוט. והאמת גם מתסכל לעיתים. אני נזכר בדבריו של מילטון פרידמן המפורסם: “מעטים הם האנשים אשר הפיקו תועלת רבה כל כך מהיוזמה החופשית ומהקפיטליזם התחרותי כמו היהודים, ומעטים האנשים אשר התנגדו בצורה כה עקבית לקפיטליזם ופעלו כה רבות כדי לערער את יסודותיו האידיאולוגיים כמו היהודים”.

 

אז אתה מבקר את המוחים?

“מי שמתוך השמנת מתלונן על הקצפת הוא לא בצד שלי. יחד עם זאת, לאלו שקשה לחיות כאן יש פתרונות שהממשלה ניסתה להביא אבל מנעו אותם. ראשי המוחים הם אלו שמנעו אותם ופירטתי מקודם איך. הרי הם מנעו אותם והם מבקשים למנוע אותם גם היום. ובכלל, שים לב שמאז שסילבן שלום היה שר אוצר והחל עם רפורמות חשובות, עבור דרך נתניהו ועד היום למרות שהעולם במגמת ירידה כלכלית, ואנו קשורים לעולם, הרי שישראל במגמת עלייה וזה מצוין”.

 

היית מתעלם מהמחאה ?

“לא הייתי קורא לזה כך. הייתי ממשיך את המדיניות שלי ככל שניתן ומנסה לנמק אותה ולהסביר אותה. אל תשכח שהממשלה הזו עובדת בתנאי לחץ חיצוניים חסרי תקדים, וזאת למרות הבטחות הסרק שאם רק נבצע את ההתנתקות מצבנו יזהיר כמו החמה. ולמרות הכל, הצמיחה כן מגיעה אל היישוב גם בנגב וגם בגליל. אל תשכח כי הפרסום של מעשי הממשלה לוקה בחסר. אין אף אחד שמספר את האמת על מעשי הממשלה כמו שצריך”.

 

שר האוצר שטייניץ הוא קורבן בעיניך ?

“הדבר חמור ומרגיז. להצלחה אבות רבים וגם אמהות ולכישלון אחד בלבד. ולא בטוח שיש כישלון. האם צריך הוכחה מסבר פלוצקר או מירב ארלוזורוב על שקר ‘מצבו העגום של מעמד הביניים’? אינני מתחמק מכך שקיימים קשיים רבים בהם נתקל האזרח בחיי היום-יום. אלא שהמחאה הנוכחית היא דרישת חצופה להמחאה. מהפכה הם דורשים ולפתע שכחו שהדמוקרטיה היציבה היא זו שהם מתים להחריבה. לפני 11 שנים בדיוק, שבתתי רעב 10 ימים רצופים מול הכנסת במחאה על מה שהוסכם בקמפ-דויד. זו מחאת לוקסוס של שְבֵעִים אשר מטשטשת ומזיקה מאוד לפתרונות האמת הנדרשים כאן. מרכז הכובד של האוכלוסייה מוכרח לעבור מן המרכז החוצה וגם ליהודה ושומרון כמובן. ויש לזכור את החשוב מכל: המאבק הוא אידיאולוגי מוחלט.הסוציאליזם הנחשק כל-כך היום אינו אלא אבן ריחיים על צוואריה של המדינה. מאהלי המחאות רוצים המחאות צבועות באדום וירוק. השמאל הקיצון רוצה את כל השרים הנוכחיים הביתה. הם לא מבחינים בין ‘חברתיים’ לבין ‘קפיטליסטיים’. ולכן, וטוב שכך, יש לחזור אל המקורות, מה אנחנו בארץ הזו, מהי הדרך הנכונה לצדק אמיתי ולחלוקה הוגנת יותר של משאבים, ולא מה שאתה חושב: שים לב כמה כסף מקבלות התזמורות הפילהרמוניות לעומת מקהלות זמר ותזמורות אנדלוסיות. מכללות צבועות באדום שולטות על תקציבים, ואלו הם קצה המזלג, בוא נשאיר משהו להמשך..”.

 

אין ספק שדבריו של ד”ר אביטל נחרצים ונוקבים אך גם אין ספק שהוא גורם לחידוד הדיון ומי שירצה יוכל לשמוע את הרצאותיו ולקבל נתונים הרבה יותר משמעותיים על המתרחש. תוך כדי הראיון אני מגיע לתובנה מאוד מסוימת: למרות שתמיד הימין נאשם בסתימת פיות הרי שהשתקתו של אביטל והשתקתם של מתנגדי תיאוריית ההתחממות הגלובלית מראה כי בכל הנושא של חופש הביטוי יש לכולנו עוד הרבה מה ללמוד. לשמחתנו האינטרנט מאפשר לאלו שמושתקים ומודרים להשמיע את קולם ודרך המדיום הזה אנו יכולים להסיק מסקנות ולחדד תפיסות שהעלינו סימן שאלה ל(גבי)הם.

 

למעוניינים אפשר לומר שד”ר אביטל מעביר הרצאות מרתקות בנושא בלוף ההתחממות ומי שרוצה להאזין או לשמוע ניתן לפנות דרך האמצעים הבאים :

 

 

[email protected] 

 0505-654084

 

 

תגובת המשרד להגנת הסביבה לראיון :

“מאוד מצער לראות חוסר הבנה כל כך עמוק בכל החשיבות של הגנת הסביבה גם בנושא של ההתחממות הגלובאלית ושינויי האקלים. יש למעלה מ – 2500 מדענים ובתוכם המדען הראשי של השר להגנת הסביבה שהינו אדם מאמין שומר מצוות ותושב יהודה ושומרון אשר לתפיסתם ולתפיסתו, לאחר המעקב של המתרחש במדינת ישראל, ההתחממות הגלובאלית מתרחשת לנגד עינינו וביתר שאת במדינת ישראל שבה הירידה במשקעים גבוהה אפילו יותר מבשאר מדינות העולם. ואולם, הדבר המפתיע ביותר, אשר בו היינו ממליצים לד”ר אביטל את לחדד את ידיעותיו משום שהוא כנראה התבלבל, הוא שאין שום קשר בין מה עושים כדי למנוע התחממות גלובאלית לבין הנזקים האדירים, גם הבריאותיים וגם החברתיים, של זיהומים כמו זיהום אוויר, זיהום קרקע וזיהום מקורות מים משום שלגבי המפגעים הללו אין מחלוקת ברפואה שזה גורם למחלות לב ריאה וסרטן ולכן להיאבק נגד הזיהומים הללו ולדרוש מהתעשיינים ומבעלי ההון, במסגרת העיקרון של “המזהם – ישלם” שהם אלה שיישאו בנטל ולא הציבור על מנת לנקות קרקעות מזוהמות או לצמצם את זיהומי האוויר, בטח באזורי פריפריה והיכן שנמצאות השכבות החלשות – אין דבר יותר חברתי מזה. לפיכך, אנו ממליצים לד”ר גבי אביטל להתמקד בנושאים בהם הוא יותר מבין”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברכות לאייל דותן

אלי חזן

הליכודניקים החדשים : “משרד החינוך עשה מחטף”

אלי חזן

איוב קרא במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת קניה בביקור רשמי בקניה

אלי חזן

יריב לוין והטוקבקיסטים

אריק זיו ויזר

מירי רגב, האישה הראשונה של ישראל

אריק זיו ויזר

החידה השבועית של ליכודניק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן