21 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

לומר, לעשות – להשפיע: שר החינוך גלנט כותב לליכודניק

מתוך: מגזין החגים של “ליכודניק”
______________________

אין לאיש ציבור מבחן חשוב יותר מאשר היכולת לקיים את הבטחותיו. התפישה הזאת מלווה אותי גם כשר החינוך, במימוש השליחות החשובה מכל: עיצוב דור העתיד שלנו

שר החינוך, יואב גלנט

המבחן המשמעותי ביותר לאיש ציבור בעיניי היא היכולת להפוך הבטחה לעובדה בשטח. לומר – ולעשות. כאשר החלטתי להיכנס לזירה הציבורית בתום 35 שנים כלוחם וכמפקד בצה”ל, קבעתי לעצמי יעד חשוב: לומר רק מה שאני מתכוון אליו – ולהתכוון למה שאני אומר.

גם בחודשים הספורים שאני מכהן כשר החינוך, ניצבת התפישה הזאת אל מול עיניי: לקיים את שאני מבטיח. כנגד כל הספקנים, הבטחתי ששנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, בכל מוסדות החינוך, וכך היה. שנת הלימודים נפתחה ללא שביתות, ובתמיכתם של כלל השותפים.

הבטחתי לעשות כל שביכולתי כדי למנוע את סגירת תוכניותהחינוך המשלים בשנה הקרובה – וקיימתי: כמיליארד שקל שהוקצו להמשך פעילות החינוך המשלים מנעו את סגירתו.

הבטחתי שהתוכנית “לומדים בביטחון”, המאפשרת לנו לקיים שיגרת לימודים לצד הנגיף, תמומש באמצעות המשאבים הדרושים – וגייסנו 4.2 מיליארד שקל למימושה.

להבטיח – ולממש

הבטחתי למגן את מוסדות החינוך ולציידם בפריטי ההיגיינההנדרשים, וקיימתי: 300 מיליון שקל גויסו לצורך זה, והתקציב יועבר בימים אלה לרשויות המקומיות.

ואלו לא ההבטחות היחידות שמימשתי במשרד החינוך. מצטרפת אליהם ההתחייבות שלי לגייס 13 אלף מורים ועוזרי הוראה כדי לאפשר את הפיצול בכיתות בתי הספר היסודיים – שמומשה אף היא, ולצדה הבטחה נוספת שמומשה – להפעיל את מערכת החינוך על פי המתווה בכל הגילאים, לפיו כל התלמידים יגיעו לפחות יומיים בשבוע למוסדות החינוך. הנתונים מעידים כי כ-90 אחוזים מהתלמידים בכיתות ה’ ומעלה לומדים מעל שלושה ימים בשבוע בבתי הספר.

הבטחתי שנרכוש 150,000 מחשבים ו-64,000 טלפוניםסלולריים לילדים אשר יד הוריהם אינה משגת, מחציתם עד סוף ינואר 2021. וגם כאן, יש מעשים בשטח: תקציב בסך 450 מיליון שקל אושר בימים אלה ממש לטובת רכישת אמצעי הקצה. עד סוף ינואר 2021, כמובטח, לפחות מחציתמהמחשבים ומהטלפונים יגיעו לילדים.

בהתאם להבטחה אחרת שלי, לתקשב ולשדרג תקשובית3,500 בתי ספר בכל רחבי הארץ, נסיים עד ינואר הקרוב את תקשובם של לפחות מחצית מבתי הספר הללו.

גם הבטחות נוספות שלי, הנוגעות למתווה פדגוגי מותאם וייחודי ולגיבושו של תוכן פדגוגי חדשני לשיפור הלמידה מרחוק – קורמות עור וגידים בימים אלו.

ברוח הזאת אני ממשיך למלא את שליחותי במשרד החינוך. שליחות המבוססת על ההבנה כי המשימה שהוטלה עלינו היא החשובה מכל: להשפיע על האופן שבו דור העתיד של ישראל יתחנך, יתעצב וירכוש דעת.

לצד המאבק בנגיף – פעמי שלום

כשר בממשלה, החבר בקבינט הביטחוני-מדיני, עסקתי בחודשים האחרונים גם בסוגיות אחרות, ובמיוחד בנושא הביטחון עליו אני אמון ואותו אני מכיר היטב. זאת העת לעבוד יחד למען האזרחים. לי אין ספק: הממשלה אשר כוננו חייבת לתפקד למען האזרחים באופן מיטבי. אני מקווה כי אישור התוספת התקציבית לשנת 2020 יאפשר המשך פעולה סדירה בשנה זו.

משבר הקורונה בעיצומו, השלכותיו ניכרות, אבל צריך לזכור את הנתונים ולבחון אותם גם בהשוואה לנעשה סביבנו: שיעור התמותה בישראל מהמחלה הוא מהנמוכים בעולם. היקף הפגיעה הכלכלית בישראל – כחצי מבמדינות אירופה.

ראש הממשלה ממשיך להוביל מאמץ רציף להרחבת הסיוע הכלכלי לאזרחים, בהמשך לסדרת הפעולות שכבר נקטנו: מענק כספי לכל אזרח, פטור מארנונה לעסקים, הארכת דמי אבטלה וחל״ת לשנה, מענקים לחיילים משוחררים, לעולים, לבתי עסק ועוד.

כאשר נאבקתי על פתיחתה המלאה של מערכת החינוך ב-1 בספטמבר, עשיתי זאת גם בשל ההשלכות הכלכליות לכך. מערכת החינוך היא בעיניי בסיס הביטחון הלאומי של מדינת ישראל והמנוע הראשי למשק. בכל שבוע שהיא אינה פועלת, נפגע המשק הישראלי בהיקף של כ-2 מיליארד שקל – ואת הפגיעה הזאת רציתי למנוע.

מערכת החינוך היא עוגן של יציבות בעבור כל תלמיד ובעבור משפחתו. בלעדיה לא יכולים ההורים לצאת לעבודתם – והפגיעה במשפחה מיידית ומשמעותית.
ולצד המאבק בנגיף – פעמי שלום. איחוד האמירויות תחתום עמנו בקרוב על הסכם, אשר מנפץ אחת ולתמיד את תפישת השמאל של “שטחים תמורת שלום”. המשוואה החדשה שטבעו ראש הממשלה והליכוד מתבססת על תפיסה חדשה – ״שלום תמורת שלום״, שלום המושג מעמדה של כוח. זהו תקדים חשוב וחיוני לחיינו כאן.

חבריי לתנועה ולדרך – שנה חדשה ניצבת בפתח, וזאת ההזדמנות להיזכר במילות שירה המוכר כל-כך של נעמי שמר: “…לבנו ענה בתפילה נושנה, שיפה ושונה תהא השנה אשר מתחילה לה היום…”. אכן, עינינו נשואות אל עבר שנה טובה יותר ומבטיחה יותר, מבטיחה – ומקיימת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“יש לנו גם הזכות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו”

אלי חזן

אין מקום לפתוח בחקירה פלילית

אריק זיו ויזר

הוגשה תלונה במשטרה על זיופים בבחירות בליכוד

אלי חזן

מזל טוב ליו”ר הקואליציה זאב אלקין לרגל הולדת בנו

אלי חזן

דנג שיאופינג : המנהיג שיש כל כך הרבה ללמוד ממנו

אלי ורד חזן

בין החלת ריבונות למדינה פלסטינית

מנדי ספדי
דילוג לתוכן