11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

ח"כ חיים כץ- הבולדוזר החברתי שלא מפסיק לעבוד

מתוך: מגזין החגים של "ליכודניק"

הוא עוסק בהמון נושאים הקשורים לחיינו ואחת ממטרות העל שלו היא העלאות קצבת הזקנה. ח"כ חיים כץ לא הולך לשום מקום לפני שהוא דואג לנו לעתיד

 

בכנסת ה- 23  ח"כ חיים כץ אמון על הוועדה הכי חשובה לחיים עצמם, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. אליה הוא חזר, לאחר שכיהן בעבר בראשותה, ובתקופתו היא אף זכתה בתואר שיאנית החקיקה החברתית, הודות ל- 180 חוקים בקריאה שנייה ושלישית ומאות תקנות שהעביר כץ במסגרתה.

אל ראשות הוועדה הוא שב בתום כהונה פורייה כשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.  בהובלתו, בוצעו במשרד רפורמות מבניות להידוק הפיקוח על המשאבים והוגדלו התקציבים ששיפרו את השירות לאוכלוסיות החלשות ביותר.

תקציב המשרד כמעט והוכפל, בין היתר, ניתנה תוספת של 450 מליון ש"ח לאוכלוסיית האוטיסטים, הושקה תוכנית "יתד" בעלות של 100 מליון ש"ח להעלאת גיל הטיפול בצעירים בסיכון מ- 18 ל-  25, כעת הם מקבלים מימון ללימודים, פתרונות דיור וליווי אישי עד לעמידה עצמאית בחיים הבוגרים. נוסד פרויקט חלוקת כרטיסי מזון בסך 500 ש"ח מידי חודש למשפחות מועטות יכולת, ונפתחו מאות מרכזי מופ"ת בפריסה ארצית להפגת הבדידות ולבטחון תזונתי לאזרחים ותיקים. נרשמה תנופת בנייה של מאות מעונות יום מסובסדים להורדת יוקר המחייה למשפחות, ושופר השירות בביטוח הלאומי באמצעות פתיחת מרכזי סיוע ויעוץ בהכנה לוועדות הרפואיות בחינם, דיגיטציה ומגוון מסלולים ירוקים לצמצום הבירוקרטיה. כממונה על שירות התעסוקה, אחרי קיפאון של שנים, פעל כץ להגדלת תקציב השוברים להכשרות מקצועיות, ויזם תוכניות לסיוע לדורשי עבודה בפריפריה בכלל ובדרום בפרט.

כץ ממשיך לעבוד בלהט במטרה לקדם את רווחת אזרחי ישראל, ואם בימי שגרה האתגרים רבים, בתקופת הקורונה הם גברו.

לאחרונה, הוועדה בראשותו העבירה תיקון בעלות של מליארד ש"ח, שקובע שכל מובטל, גם אם מימש את ימי הזכאות האישיים לדמי אבטלה – יקבל סיוע. תקופת האכשרה לדמי אבטלה ירדה לחצי שנה (במקום שנה) ובוטל לגמרי הקיזוז שמבוצע בגין חמשת ימי ההמתנה לקליטה במערכת.

המענק עבור עובדים בגילאי 67+ שפוטרו או הוצאו לחל"ת הוארך – כץ קבע שהוא ינתן פר יום אבטלה בפועל ולא לפי שלישי חודש. בנוסף, הסיוע לא מוכר יותר כהכנסה ובוטל הקיזוז שנעשה למקבלי הבטחת הכנסה.

 

בתחום המוכנות הבריאותית להתמודדות עם הקורונה, כץ פועל לקיצור שעות התורנויות של המתמחים ומפקח על ההערכות לחורף, כך שיהיה מלאי מספק של חיסוני שפעת, שינתנו תחילה לאוכלוסיות המבוגרות ולאלו שבסיכון.

בימים אלו, הוקמה לראשונה ועדת משנה לטיפול בהלומי קרב, במטרה לשפר את איכות הטיפול בלוחמים שנפגעו ובבני משפחותיהם.

כמו כן, קמה ועדת משנה לבטיחות בעבודה, בכך כץ ממשיך במאבק שהוביל לבלימת הקטל באתרי הבנייה, ופועל להעביר חקיקה של עשרות תקנות שנכתבו לבקשתו כשר העבודה, במטרה למנוע מקרי מוות של פועלים באתרים ונכויות מעבודה שעולות למדינה מיליוני שקלים מידי שנה.

כץ לוחץ להשלים את המהלך ההיסטורי שהוביל להעלאת קצבאות הנכות, ובתקציב הקרוב יוצג בוועדה מתווה להשלמת הפעימה השלישית והרביעית שיעלה את גובה קצבת הנכות.

אחת המטרות העיקריות שהציב לעצמו בקדנציה הנוכחית, היא העלאת קצבת הבטחת ההכנסה בגיל זקנה. " יש מאות אלפי אזרחים שאין להם פנסיה והם חיים בחרדה קיומית, אנו מוכרחים לאפשר לאזרחי ישראל להזדקן בכבוד, הייתי רוצה שנגיע לקצבה בגובה שכר מינימום" מסר כץ.

לרווחת האזרחים הוותיקים זכאי הבטחת הכנסה, הוועדה בראשותו פעלה לתקן עוול והעבירה לאחרונה תיקון לחוק לקריאה שנייה ושלישית, שיאפשר לגמלאים קבלת קצבה רטרואקטיבית לשנה. לאחר האישור אמר כץ " ביטוח לאומי יודע לגבות חובות גם עשור אחורה, אין הגיון שלא נאפשר לאוכלוסיות החלשות ביותר, שלא מודעות לזכויותיהן, לקבל את הסיוע שהן כל כך זקוקות לו".

כשם שהרווחה ויכולת ההשתכרות של אזרחי ישראל הם לב עיסוקיו כנבחר ציבור מאז ומתמיד, כך הוא גם נשאר נאמן בעקביות לעקרון ארץ ישראל השלמה ופעול לקדמו.

יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, מכהן כראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, שמטרותיה הן חיזוק האחיזה והריבונות של מדינת ישראל בכל רחבי ארץ ישראל ובפרט בנגב, בגליל, ביהודה ושומרון ובקעת הירדן. השדולה פועלת לקידום ההתיישבות היהודית ומקדמת יוזמות חקיקה להחלת החוק הישראלי בה. " הכנו רשימה של צרכים ונוודא שכל השרים לוקחים בחשבון את ההתיישבות בתוכניות העבודה" אמר כץ בכנס יסוד השדולה.

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליברלים בליכוד בנושא התאגיד : לשנות כיוון

עינר אביב

יום המינויים בליכוד

אריק זיו ויזר

הנר המרכזי. יושב ראש הכנסת בהדלקת נר ראשון של חנוכה

אריק זיו ויזר

פרשת פינחס –"במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"( אבות נ,ה)

אלי כהן

בליכוד נלחמים בנושא ההסתה כנגד חרדים

אריק זיו ויזר

ארדן מתמודד עם הטרור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן