23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לא מורשת בגין ולא צדיקים בסדום

אריק זיו שואל את שי חייק מי באמת חובר לשמאל?

ראשית, אקדים ואומר כי אני שמח על שום הויכוח שעלה באתר “ליכודניק” לגבי גובה תמלוגי הגז. האתר שלנו הוא בהחלט הבמה לויכוחים אידיאולוגיים שכה חסרים בתנועה.

נוקט שי חייק, יועץ התקשורת של ועדת הכלכלה, בגישה פופוליסטית, ומאשים אותי שחברתי לשמאל בדרישה להלאמת שדות הגז אותם קיבלו טייקונים כמו יצחק תשובה על מנת לחפש משאבי טבע. אמר חייק את מה שאמר ברוח דברי יו”ר ועדת הכלכלה ולא יכולתי לעמוד מלכת. חשתי כי אני חייב להגיב משום שמדובר בנושא שהוא בנפשנו.

אני בעד תחרות חופשית במשק, באמת בכל ליבי. שנות הסובייט הכלכלי של מפא”י חלפו עברו להם הודות למקיימי מורשת בגין. ואולם, אני מתנגד לקפיטליזם חזירי. ממש כך. זהו התיאור האותנטי ביותר למצב הקיים עם הטייקונים ומשאבי הטבע שלנו.  שהרי, בעלי ההון קיבלו משאבי מדינה במחיר זול תוך שפקידי ממשלה מסדרים להם חוזים והטבות מפליגות ותוך שהם משתמשים במשאבים שלנו למען תועלתם האישית. חשוב לי להבהיר : אינני בא בטענות לתשובה ודומיו. הם משולים לילד שמחלקים לו סוכריה והוא בא ולוקח.

מכירת החיסול של משאבי הטבע שלנו מתקיימת כבר תקופה ארוכה ובו בזמן יושב  אופיר אקוניס ומגלגל עיניים לשמיים ואומר שהוא לא מתנגד להעלאת התמלוגים אך במידתיות. הוא מוסיף בלשונו החלקלקה ואומר כי אי אפשר לבצע העלאה רטרואקטיבית אלא רק העלאה  העתיד. אקוניס לא מבהיר כי הזיכיונות כבר חולקו לטייקונים מזמן ולכן החלטה ולפיה מדינת ישראל לא תקבל נתח מתמלוגי הגז היא גורפת ומשרתת אך ורק את הטייקונים.

כולם מכירים את משל הצדיקים בסדום. אברהם מתחנן לאל שלא ישמיד את סדום ושואל אותו האם ישמיד צדיק עם רשע. סדום, שכל אנשיה חטאו לא הוציאה צדיק אחד ואברהם החל את המשא ומתן עם האל כאשר הוא שואלו אם יש שם 50 צדיקים. האל אומר לו אם תמצא 50 אני לא אשמיד אבל כמובן שאברהם לא מצא 50. הוא נאלץ לרדת עד 0 ומשעה שהבין שאין צדיק בסדום העיר נחרבה. אני מבקש לעשות השאלה של המשל ולשאול את אופיר ותומכיו :

האם המדינה תקבל
100 אחוז תמלוגים ? לא !
90   אחוז תמלוגים ? לא !
80   אחוז תמלוגים ? לא !
70   אחוז תמלוגים ? לא !
60   אחוז תמלוגים ? לא !
50   אחוז תמלוגים ? לא !
40   אחוז תמלוגים ? לא !
30   אחוז תמלוגים ? לא !
26   אחוז תמלוגים ? לא !
23   אחוז תמלוגים ? לא !

לא. כל הויכוח הוא על תמלוגים של עד 20 אחוז למדינה. האם לא מגיע לכל עם ישראל ליהנות מאוצרות הטבע של המדינה? האם אתם מעדיפים שאדם בודד יקבל את כל התמלוגים? האם זה לא מייצג את החזירות הקפיטליסטית?
 

בגין היטיב עם העם, אקוניס ממשיך את דרכו / שי חייק

 

 

האם אתם מאמינים שמנחם בגין, המנהיג הצנוע הזה, היה רואה באופיר ממשיכו? האם החזירות הייתה דרכו של בגין? אתם יכולים להאשים אותי בחבירה לשמאל, אתם יכולים להאשים אותי בכל דבר. העובדות מדברות בעד עצמן והן כתובות על הקיר באותיות קידוש לבנה. גם לעם מגיע ליהנות מאוצרות הטבע של המדינה. כולם יודעים אך לא אומרים כי הסיבה שהטייקונים זכו במכרזים לחיפוש גז נבעו מיחסי קרבה והתנהגות מקצועית שלומיאלית של האחראים. הם השתמשו בכסף שלי, של אופיר ושלכם על מנת למצוא גז ועכשיו שיעניקו לעם ויטיבו עימו.

אני חושב שאופיר הולך שולל על ידי אנשי הגז ואני סבור כי  לו היה אופיר יוצא מהבועה בה הוא נמצא הרי שהיה מסתכל על הדברים אחרת.

אבקש את תגובת אופיר ישירות למקרה הבא :
חברת הגז  האמריקאית לא מתכוננת להעסיק  את הישראלים כעובדים על אסדת הקידוח. אפילו חברת המסוקים הישראלית שהייתה אמורה להטיס את העובדים לאסדת הקידוח לא מועסקת יותר. החברה האמריקאית החליטה כי תביא חברה מחו”ל. אצל השכנה שלנו מדרום חויבו המעסיקים להעסיק עובדים מקומיים. נו, אז המצרים יכולים והישראלים לא?

החברה האמריקאית וטייקוני הגז רוצים ליהנות מהתמלוגים מבלי שמדינת ישראל תוכל לתגמל את האזרחים משלמי המס בישראל.

אופיר מגלגל עיניים ומאשים את מי שמתנגד לדרכו בכך שהוא חובר לשמאל. מי שבעצמו הלך לכנס של הסכם ז’נבה ונתן לגיטימציה להסכם מאשים אחרים בחבירה לשמאל. אז נו אופיר, מי חבר לשמאל?
אז מה הסיסטם אופיר ? הסכם ז’נבה זה ימין  או שמאל.
אני שהוזמנתי סירבתי לתת להם לגיטימיות אך לך לא הייתה בעיה.

 

 

ברור שתאמר שבאת להביע את דעתך הימנית מול אנשי ז’נבה, אך אתה רק נתת הכשר להסכם. הרי הם מתהדרים בזה שח”כ אופיר אקוניס מהליכוד הופיע איתם. אין לי ספק כי דעתך לא שווה לדעתם של ביילין ושו”ת ואני בטוח כי כאשר אתה עומד מול המראה גם אז אתה לא שלם עם המהלך שאתה מוביל. אני מאמין שהולכת שולל על ידי גורמים אינטרסנטים. הרי ברור לך שהתמלוגים שיגיעו מהגז לא ילכו לקרן החדשה,כפי שגורמים ניסו להציג זאת אלא הכסף ילך לקופת האוצר ומשם מנהיגים כמוך יוכלו לנווט לדרך החברתית של מנחם בגין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בן גוריון ושכונת האולפנה

אלי חזן

המאזן של נתניהו : ירושה מול התמודדות

אריק זיו ויזר

השלום העוצמתי

חיים פוזן

לפעול בנחישות נגד פורעי החוק ביצהר

אלי חזן

מי המנהיג אשר לו מייחל השמאל

אלי חזן

הטרור המשתנה ודרכי ההתמודדות עמו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן