19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בן גוריון ושכונת האולפנה

 

יותר מ-80% מקרקעות החקלאיות של תושבי כפר קרע הועברו לישובים במועצה האזורית מנשה. על בקשות של הערבים מבן-גוריון לקבל את הקרקעות, ענה עוזרו של בן-גוריון לענייני קרקעות.

 

 

יותר מ-80% מקרקעות החקלאיות של תושבי כפר קרע הועברו לישובים במועצה האזורית מנשה. על בקשות של הערבים מבן-גוריון לקבל את הקרקעות, ענה עוזרו של בן-גוריון לענייני קרקעות:

“נוסף לזה יש להביא בחשבון שבמשך הזמן נוצרו בשטח עובדות מוגמרות ששוב אין לשנותן. החזרת קרקעות, אשר נחשבו כאדמות נטושות ולכן השתמשו בהן לצרכי התישבות, אינה באה בחשבון כלל וכלל בלי לסבך את המצב בסביבה, שהנו מסובך גם בלאו הכי; המצב באזור המשולש כולו הוא כזה שלרגל מחסור בקרקע לאומית או מדינית ההתישבות שלנו היא עדיין דלילה שם. כן לא הצלחנו עד כה להיאחז בנקודות משלט שחשובות מאוד מבחינת הבטחון. לא ייתכן, על כן, שהמעט שנעשה מכבר יצומצם או יוגבל מפאת הצורך להחזיר את הקרקע לבעליהם הקודמים בתוקף זה שעל פי הסכם שביתת הנשק עם הממלכה הירדנית סופח הכפר על תושביו למדינת ישראל.”

כמובן שהאדמות הללו נשארו במועצה האזורית מנשה ולמי התעניין גם תשלום על הקרקע הערבים לא קיבלו ולא יקבלו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“הקוסם”

אלי ורד חזן

מסע בין חלומות

אריק זיו ויזר

סמי ג’ומאייל : לבנון זקוקה להגנה מפני כוחו של חיזבאללה !

אריק זיו ויזר

ניסיון לייצר הסברה מזן אחר- הקוסם מארץ ישראל

אלי חזן

נשלם מיסים יפים

אלי חזן

צו השעה – הכשרות מקצועיות

אבי נחמני
דילוג לתוכן