25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

כלוב הזכוכית של נערי האוצר

מהו חוק הצדק ,חגיגה בחקיקה,מדינה תחת מחאה, מיהו המרגיע של תל אביב, הסופר טנקר של שטייניץ, גדעון לוי וחופש השיסוי,חתונה יוונית של נתניהו, דגן המלך עירום,נתן זך מתגעגע לשואה.

 

אימי

יומן זה מוקדש לזכרה של אימי שנפטרה. כאשר אני כותב זאת אני חש געגוע לדור של פעם. לא געגוע בנאלי המציג את אותם אנשים באור לא מדויק. כמו למשל העובדה שכולם היו צדיקים. ממש לא, כי הם לא היו. אבל היה בהם משהו מיוחד אשר אני חש שהוא נעדר מאיתנו כיום. אולי הם היו יותר נחושים ודבקים במטרת ביסוס הציונות. מכל מקום, אימי נולדה בצפת. את ילדותה עברה בטבריה. זכרונות העוני והדלות של ילדותה היו מוטמעות בה עד יום מותה. תכונות המלחמה, החסד  והשלום נטמעו אצלי מאימי שהלכה לעולמה. מאז ועולם אימי הייתה הדמות הדומיננטית שהשפיעה על חיי. בשנות השישים אימי הייתה מנהלת מפעל יהלומים. הבדיחה הנפוצה בבית הייתה שהיא מנהלת את המפעל כאשר אפילו לא ידעה להסתכל על יהלום ואף על פי כן – הצליחה.

הבית והמפעל היו מעורבבים אחד בשני. כאשר העבירה את מושכות ניהול המפעל לאחי הוא יצר הפרדה בין הבית למפעל ואז אימי אמרה שהוא לא מבין שלפעמים עם שתי קציצות היא מרגיעה את הפועל. היא הייתה אם דואגת לילדיה. מעולם לא הלכה לישון עד שחזרנו מבילוי. אימי הייתה אשת חסד ללא תנאי והרבה ממעשיה היו ללא אפשרות שהיא תהנה ממעשי החסד. הבית שלנו בנתניה היה מקלט לשיקום מה שאצלנו נקרא היום נוער בסיכון. אצל אימי היה היום הרגיל שלה כאשר הייתה שומעת שילד זה או הבת של לא הולכים בדרך הישר ואז היא הייתה אוספת אותו או אותה אל ביתנו, אותי מפנה מחדרי למרפסת ומטפלת במסירות, עד לשיקום.

פעם התרסתי מולה שהחסד פוגע בה ובבני משפחתה. היא הסתכלה אלי במבטה המיוחד ואמרה לי : “כאשר תגדל ותתחיל לעשות מעשי צדקה תבין”. היום אני מבין. ללא ספק. אמנם אינני מגיע לדרגות שהיא הייתה בהן, אך אני מבין. היטב.

שר האוצר
שטייניץ הציג  בנתניה את הישגי הממשלה תוך שהוא מתמקד, מן הסתם, בהישגי האוצר. אין ספק כי הישגיו גדולים  ואני מבין לרוחו של הבכיין רוני בר און, שר האוצר לשעבר, שטען כי המדיניות שלו הייתה הבסיס להצלחה של שטייניץ. יחד עם זאת, אינני זוכר את בר און מפרגן לנתניהו שר האוצר. ומצד שני, לשטייניץ אני אומר : “תקשיב גם לאלה שלא יושבים בכלוב הזכוכית של נערי האוצר, כי מה שרואים משם זה רק מספרים, ובעם יש גם אנשים ובעיות אחרות”.
שר בממשלה אמר השבוע בפורומים סגורים: “גם אם נביא עשר הסכמי שלום ולא נטפל בבעית בועת הנדל”ן נפסיד את השלטון”.

מדינה תחת מחאה
לאחר שנתיים ומחצה של שלטון מתברר כי מחאת האינטרנט יוצאת לרחוב. פקידי האוצר האטומים אותם לא מעניין האם יפול הליכוד. יתר על כן, שר האוצר, כמו כל שר אוצר, הפך לשבוי של הפקידים. אינני מבין מדוע כאשר התרענו הסבירו לנו כי המצב טוב ויהיה פתרון. עכשיו זה ברור – המחאה נמצאת ברחוב וצריך לעצור אותה. צריך למצוא פתרונות. יש לפחות פתרון קל אחד – מכרז למשתכן. לא יקרה כלום אם ישפכו לשוק מאה אלף יחידות במחירי מכרזים למשתכן.
בדרך זאת יצננו את שוק הנדל”ן.
כבר הזכרנו כאן בעבר כי נתניהו חייב לקחת את המושכות בנושא הדיור. הרי כאשר אנו בודקים הנתונים מראים לנו ששר השיכון דואג רק לחרדים. בדקו ומצאו כי יש בניה מאסיבית רק באזורים של חרדים. שוב מתברר כי ממשלה שהיא טובה משמשת כזרוע רק לשותפים. את בועת הנדל”ן היה צריך לפוצץ כבר לפני שנה וחצי. יש רק דרך אחת כאמור : בנייה מאסיבית בצורה של מרכז למשתכן. לא אחוזים מפרוייקט, אלא בניה מסיבית נקודה.

מהצד השני חייבים לפתוח את שוק המזון לתחרות. לא יעלה על הדעת שהיצרנים הגדולים יצרו קרטל מזון ויעשקו את העם. אפילו במאבק הקוטג הורידו הקוטג והעלו במוצרים אחרים.

המרגיע של תל אביבֿ

אחרי קבלת הפנים של מירי רגב במאהל הדיור שמקודם ע”י גורמים אינטרסנטים כמו הקרן החדשה, מפלגת רק”ח וקרטל המזון, הגיע ח”כ כרמל שמאה והתקבל בכבוד. אין ספק כי לחברו ארנון גלעדי יש מהלכים טובים אצל התל אביבים. צריך לזכור כי ארנון מתריע על הנושא כבר שנים.

אם נתניהו מחפש פתרון מחוץ לקופסא יש לארנון מספר פתרונות, רק תקשיבו לו.

הסופר טנקר של שטייניץ

בחודשים האחרונים אנו רואים רוח רעננה בלשכת שר האוצר. רמי טייב מעפולה. רמי הביא ללשכה את הרוח הסחבקית הקלילה שלו. השבוע כאשר נכנס למזנון בכנסת הגדירו אותו כסופר טנקר של שטייניץ.

חוק הצדק

בתקשורת מיתגו את החוק כחוק החרם. אבל האמת היא שזה אינו חוק החרם אלא שזהו חוק שנועד למנוע חרם. חוק זה נועד לתת לאדם שניזוק מחרם את האפשרות לתבוע את יוזם החרם.
הפרט הפיקנטי ואולי המעניין, עבור הנחומים ברנעים, גדעון לוים, האמנונים אברמוביצ’ים וחבריהם הוא, שחוק החרם בבסיסו היה חוק קיצוני מאין כמוהו כאשר החותמים והמובילים היו אנשי קדימה :  דליה איציק וצחי הנגבי. אך הם בקדימה חסרי אחריות ומתוך מצוקה שאינם יכולים להפיל ממשלה בפרלמנט, הם מתנגדים אפילו לחוקים שהם הציעו.
השבוע הגיע אלי בכיר מקדימה אשר מקורב לציפי לבני. כן, יש שנשארו כאלה. הבכיר אמר לי : “דליה איציק היא בזיון כיו”ר הסיעה והאופוזיציה, היא לא מצליחה להגיע אפילו לתחתית ההצלחות שהיו לסער באופוזיציה”.
ואז הזכרתי לו שיחה שהייתה לנו ביום השבעת ממשלת נתניהו. הוא אמר לי אז : “אנחנו בעלי הניסיון נכה את הקואליציה יום יום, עד הנפילה”. הסתכל עלי אותו בכיר ואמר : “תראה, אלקין לא נותן לנו לנשום. לכן יש אצלנו תיסכול יום יומי”.


חגיגה בחקיקה

ימים של סוף מושב הינם ימים של חוקים רבים שנחקקים כי יש תועלת בהשלמת חקיקה. בתקשורת נראה כי החקיקה מיותרת וכך היא מוצגת לא מעט פעמים. ואולם, עולה השאלה האם לא שלחנו את נבחרינו לכנסת שהיא בית המחוקקים על מנת שהם יחוקקו?

ח”כ יריב לוין הגיע לשיא בחקיקה,והוא אלוף בחקיקה אנחנו בליכודניק נערוך סיכום מושב בנושא חקיקה.
חיים כ”ץ הוא יו”ר ועדת הרווחה והבריאות, הועדה שלו מחזיקה בשיא של השלמת חקיקת חוקים בקריאה שנייה ושלישית. יש הזכור כי רבות מההצעות של חיים כץ באות לתקן עוולות בתחום הרווחה והבריאות. וכמי שעוקב אחר הצעות חשובות ברור לי כי חוק שנועד לפגוע בחרם הוא חוק מוביל בתקשורת ויוזמת ועדות החקירה של ישראל ביתנו מוביל בתקשורת  ואני מבין את בני בגין ודומיו שמתנגדים לחוקים מסויימים, כי נכון שחוקים מסוימים נראים מיותרים מהבחינה הדמוקרטית אך ההתנהלות של מערכות הנשלטות ע”י בעלי אג’נדה שמאלנית, כמו מערכות המשפט והתביעה, הן המזמינות חקיקה שבאה להגן על הדמוקרטיה.

שוטרים על הכוונת

ביומן שעבר הזכרנו את השוטרים הנוקמים והדרישה להחזיר אותם לעבודה במשטרה, מול דרעי שרוצה לחזור לזירת הפשע ולהיות שר בממשלה.
כבר באותה שבת הסתבר לנו גודל העוול כאשר אחד מהשוטרים היה על הכוונת של מחסלים אז יש לנו מצד אחד את דרעי ששטיח אדום פרוש מתחת לרגליו בדרך לממשלה, וכל מובילי דעת הקהל מוחאים לו כפיים, ומנגד שוטרים אשר נלחמו על הבית, שהם נמצאים על הכוונת כל יום ויום.

גדעון לוי

גדעון לוי המקונן השבועי שוכח כי אם היו לוקחים את ביטויי השינאה שלו ומשווים אותם למה שהרב ליאור אמר אז דבריו של ליאור בטלים בשישים. הרי גדעון לוי מקונן ומגדף כל הזמן בעיתונו – “הארץ” וכן מתחת לכל פינה רעננה.
מזמן היו צריכים לזמן אותו לחקירה. הרי ברור כי חופש הביטוי וחופש השיסוי נמצא במקום אחד בבית מדרשו של גדעון לוי.

חתונה יוונית

כאשר נתניהו החליט כי בעלת הברית הבא של ישראל היא יוון הרבה עיניים התגלגלו לשמיים. יוון זאת שקורסת עכשיו כלכלית מול טורקיה החזקה שהלכה שבי אחרי ציר הרשע אירן וסוריה.
אך אין ספק כי נתניהו עשה מהלך מצויין. יוון שהייתה משענת של הפלסטינים לאורך כל השנים, אותה יוון שמפלגה השמאל רואה בדרכו של נתניהו את השביל לתיקון מצבה.
זאת יוון שמפריעה למשט ההסתה לצאת לדרך, זאת יוון שהיא בעלת הברית של ישראל.
כך יצרו ישראל ויוון ברית אסטרטגית באגן הים התיכון, ועכשיו מתברר כי גם הטורקים מנסים לחפש מוצא של כבוד מהתסבוכת של המשט הקודם.
כאשר ארדואן רואה כיצד בעלות הברית שלו – איראן וסוריה מתנהלות בגזרה הקרובה אליו כאשר סוריה מדכאת את הדרישה לרפורמה בכוח הנשק, כאשר הגבול עם טורקיה הפך להיות מקום מקלט לסורים הנרדפים ע”י אסד והפחד הגדול של ארדואן שהכורדים יתחילו מאבק נוסח סוריה.
אין ספק כי נתניהו יצר ברית חזקה וטובה.

דגן והמשט

רבות דובר על ראש המוסד המהולל שפרש לפני מספר חודשים. לדגן היו יכולות גבוהות והצלחות לא קטנות אך אין ספק כי פרשות “מבחוח” והמשט הטורקי” היו הפאשלות של דגן. נתעמק בפרשת המשט הטורקי ששם התברר כי המוסד של דגן לא היה מוכן. הרי אם היה דגן גולש ברשת הפייסבוק היה מזהה כי על הספינות יש גורמים שהולכים להילחם נגד חיילי צה”ל. יתר על כן, במידה ודגן היה מתריע כי שם בספינות מתכוננים לחטוף חיילים, היו לוחמי הקומנדו מתכוננים למצב. אבל אז, כמו בעבר, נתניהו לקח את האחריות כפי שהיה בפרשת החיסול של משעל, בפרשת מבחוח וכן, גם במשט הטורקי.
עכשיו המוסד שלא בראשות דגן אסף נתונים יותר מסודרים. לדוגמה : כאשר פעילי המשט הראו כי במשט יש כל מיני “פעילי שלום” עכשיו הראו כי במשט יש לוחמי ג’יהאד איסלאמי, ב”מטס” היו מוכנים כוחות הביטחון והוציאו ממנו את העוקץ. בחודשים שלפני המשט דיברו על 1,500 פעילים שיגיעו לעזה בעשרות ספינות. בפועל, בסופו של יום יאכטה קטנה ובודדה ניסתה נואשות למשוך איזו תשומת לב קטנטנה… אז אין ספק כי דגן אולי מהולל ע”י פורום החווה אך בפועל סוחב על גבו קופת שרצים לא קטנה  ואין ספק כי דגן כראש המוסד נכשל והכשיל את קברינטי המדינה.

נתן זך

המשורר נתן זך אמר באזכרה לרחל אבנרי כי בכוונתו לוותר על הדרכון הישראלי ולהשאיר ברשותו אך ורק את דרכונו הגרמני. אין ספק כי נתן זך הוא בבואה של אנרכיסטים אינטלגנטים, אין שונה זך מאוהדי כדורגל שצועקים סיסמאות גיזעניות במשחקים. הוא, כאוהדי הכדורגל, מוכן לשרוף את הבית.
כך זך מעדיף את דרכון המדינה הגרמנית, על הישראלית, כן הוא מתגעגע לשואה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דגן סוס טרויאני

אריק זיו ויזר

לפיד הלגיטימציה הלא מוכוונת לשחיתות”

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

סטלין בחליפה של ארמני

מלוכדים בליכוד

אריק זיו ויזר

אשת הברזל מכה שנית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן