24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לפיד הלגיטימציה הלא מוכוונת לשחיתות”

בברזילי קמה “הפרדת דת ומדינה”, גם לא לאובמה עובר,האם עסקני הליכוד מקבלים אתנן מביילין.

 

 

מדי כמה שנים מפציעה “התקווה הלבנה” של הפוליטיקה הישראלית. כך היה למשל יגאל ידין מתנועת ד”ש. כך כזכור היה אמנון ליפקין שחק ממפלגת המרכז. המשותף לכולם : הם התאדו בשמי הפוליטיקה הישראלית. מכנה משותף נוסף לכולם הוא רדיפתם אחר הצדק והיושרה האישית שלהם.

באותו קונטקסט – לפני מספר שבועות הפציע בשמי הפוליטיקה הישראלית “התקווה הלבנה החדשה” תקווה אשר מהווה מועמדת ריאלית להנהגת המדינה. שמה של הדמות :  יאיר לפיד.

תופעת יאיר לפיד מעניינת. אפילו מרתקת. לראשונה מזה שנים אם אי פעם היה דבר כזה, דמות מוכרת, בלעז, סלב, מועמד ריאלי לראשות הממשלה או למשרת שר בכיר.

כבר הזכרנו את התופעה בעבר ואולם אחרי שפרשת הולילנד עלתה על סדר היום אני מוכרח לשאול : מדוע עמיתיו לתקשורת לא שואלים את לפיד ג’וניור שאלות מוסריות מתבקשות בהקשר זה. ברור לי כי הם – לא יעשו זאת אז אבקש לשאול בעצמי :

אתה, שעמדת והגנת על אולמרט, האם תוכל להיות שליח ציבור אותנטי ?

הרי, העמדת את החברות עם אולמרט לפני האתיקה העיתונאית. על כך אין עוררין. וכאשר תישלח לבית הנבחרים  כשליח ציבור האם תוכל לומר ביושר כי לא תעשה זאת ?

בימים אחרים לפיד היה מתבייש בעצמו אך בימים שהשחיתות זורמת בעורקי המדינה לפיד, מבלי משים, נותן לגיטימציה לשחיתות.

הצרה היא שלפיד לא מושחת. רחוק מכך. אבל הסלידה שלו מנתניהו וגורמי הימין שמה אותו במקום שספק אם רצה להגיע אליו.

 

בית החולים ברזילי

בעבר, התנגדתי להפרדת הדת מהמדינה. לא עוד. בפרשת ברזילי נחצו קווים אדומים המקדשים חיים כאשר החרדים, שוב, גם אם לא במכוון,  מוכנים שייהרגו יהודים וזאת למען עסקנות קטנה של הקמת בית חולים באשדוד. אינני מתנגד לבית חולים באשדוד אך ברור כי ליצמן שם פס על המדינה. ליצנן עלול להיות זה שיהרוס את ההרמוניה בחיי היומיום של קבוצות שונות בישראל.  לפרשת ברזילי קווים דומים לפרשת השחיתות של הוליללנד. אמנם לא בהיקף השוחד שניתן אלא שזאת פרשה שגם פה מי שהוביל אותה השתין מהמקפצה.

אני נזכר ביהודי. קרוב משפחה שלי שחזר בתשובה. בבחירות הראשונות הצביע ״ג״. בבחירות שבאו אחר כך הצביע ״ש״ס״. ואולם לאחר מכן החליט : “אני לא מצביע”. שאלתי אותו מדוע? והוא אמר לי : “רבנים בפוליטיקה זה רע הם מביישים את דרך התורה”.

 

היום אני מבין אותו יותר מתמיד ולכן אני בעד הפרדת דת ממדינה אפשר לומר כי בברזילי נולדה המדינה המופרדת.

 

הסכם ז’נבה ועסקני הליכוד

בעבר נשאלתי, שוב ושוב, מדוע אני נותן במה לכותבים שמשתפים פעולה עם חבורת ביילין.

נתתי במה כי אני מאמין בחופש הדעה. אני מאמין בחופש המחשבה. אני מאמין בויכוח האידיאולוגי גם עם אנשים שאינם מסכימים לדעתי. אני מאמין באמרה אשר אומרת כי “אינני מסכים לדעותיך אבל אני מוכן למות על מנת שתביע אותן”. ואולם, חבורת עסקני הליכוד שחתמה על מודעת השלום של יוזמת ז’נבה היא חבורה של בורים אמיתיים.

כאשר ראיתי שהם קוראים לנתניהו : תתקפל מול האויב, קראתי את הסכם ז׳נבה והסתבר לי כי בהסכם מדברים על פירוק מדינת ישראל מנשק גרעיני. ברור כי החבורה לא ירדה לעומק הדברים וקשה לה להעריך את הנזק שיצרה. חבל.

 

“ליכודניק” עם נתניהו

הרבה ביקורת ספג נתניהו, וגם מאיתנו, על ההקפאה וההתקפלות שלו מול אובמה. ליכודניק לא חוסך בביקורת ומאמין שיש לומר אותה בקול רם. ואולם, חובה עלי לומר כי מול האמבוש האמריקאי האחרון עמד נתניהו, בגיבוי השביעייה, בכבוד. ממשל אובמה העוין הגיש לנתניהו ספר לבן ובו אחד העשר סעיפים שבו נכללת ההקפאה בירושלים ונתניהו פירק את המוקש הזה באלגנטיות.

ברכות

 

הטעות של מדינה פלסטינית זמנית

נתניהו בונה על חזית הסירוב הפלסטינאית שתטרפד כל הסכמה על מתווה מדיני מוסכם. ואולם, תהיה זו טעות להסכים למדינה פלסטינאית בגבולות זמניים משום שכאשר נסכים למדינה הזמנית ללא דיון בזכות השיבה וירושלים לא יהיה הסכם. הדבר יוביל שוב  לאחיזת עיניים כפי שהיה באוסלו. באוסלו כזכור נולדה מדינת הטרור של כנופיית טוניס ובהינתקות נולדה בעזה כנופיית אחמאניג’אד.

 

לכן נתניהו טועה בגישתו. זהו עוד שלב בתורת השלבים של  הפלסטינית לחיסול המדינה הציונית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו מחפש תחליף חברתי

אריק זיו ויזר

נתניהו:”חזק מול החמאס! לבני חלשה מול אדלר – מאת אריק זיו -יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

ממה מפחדים צעירי העבודה ?

אריק זיו ויזר

השמן והרזה בליכוד

אריק זיו ויזר

הליכוד לאן

אריק זיו ויזר

צעירים חסרי כח בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן