21.2 C
תל אביב
30 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יריב ללא חת

מי רוצה נורבגים, בין לוין לחיים כץ, מירי – לוין – מיקי – קרעי לא מפחדים, קיש הקיש את שאשא.

סוף החיים

נתניהו חזק בליכוד חלש על השותפים. ניהול משא ומתן על הקמת הממשלה היה מייגע, חלוקת התיקים התנהלה בחמיצות ולפעמים נבחרי הליכוד הושפלו וגם ההחלטות היו בררניות. מה שברור שלא היה סרגל שמי שנאמן קיבל ומי שלא נאמן לא קיבל.

ניקח את חיים כץ. מעולם לא היה נאמן לנתניהו ותמיד היה איום. תמיד תמך בסער – אם ישירות ואם בעקיפין, ובכל זאת נתניהו נתן לו מה שדרש.

אז מאיפה הגיע התיירות ? התשובה היא שחיים כץ היה במחנה הנכון – מחנה יריב לוין. כך כל מחנה יריב קיבל את מבוקשו, והמחנות האחרים לא.

בכל מקרה תיק התיירות מסמן את סוף דרכו של חיים. לא כפי שסימן את פתיחת הקריירה של יריב לוין.

ללא ספק יריב המנצח הגדול של הקמת הממשלה. מי שנראה אפרורי, לא עובר מסך, הצליח בחוכמה ליצב מצב שבו הוא אחד הבכירים בליכוד ועל פיו יישק דבר. יריב בחוכמה נמצא מאחורי נתניהו מצד אחד, אבל בונה את מעגלי התמיכה שלו כאשר אפילו אחד כמו חיים כץ מתיישר אחריו, יריב פועל בחוכמה רבה מאוד מוערך ע”י נתניהו .

ובמסיבת העיתונאים הוכיח למה יש לו תמיכה רחבה. יריב עמד כמו מנהיג והציג את עיקרי התיקונים במערכת המשפט, ואמר כי כל החקיקה תתנהל בכנסת כאשר יקשיבו גם למתנגדים.

יריב דמוקרט אמיתי. שלא קודמו בתפקיד שהעבירו חוקים מבלי להתחשב, העבירו חוקים פוליטיים ללא הגיון. הבדיחה היא שיריב מבצע את מה שגדעון חלם לפני שהפך משרת ה – Deep state.

בדברי ימי המדינה יזכרו את יריב לוין כמי שהגיע לפוליטיקה עם הרצון לתקן את מערכת המשפט ואחרי עשרים שנה של פעילות הגיע לבאר ולא נתן לאורות המסנוורים להזיז אותו מהאמונה שלו. יריב פשוט רוצה לתקן את המערכת.

ראינו כיצד השרה לשעבר שקד הגיעה עם אידאולוגיה והפכה להיות משרתת של אלומות האור של ברק וחיות. ראינו כיצד שרת המשפטים עמדה מנגד כאשר הפרקליטים נהגו בבריונות בתקופתה.

נורבגים עלינו

בליכוד השבוע היה השבוע המטלטל של הנורבגים. חיים כץ ומקורבו מיקי זוהר התפטרו כבר פעמיים וחזרו בהם כי מתברר שאין שלישי שמוכן להתפטר. חיים שרוצה לראות את אתי עטיה בכנסת חזר בו לאחר השרה מירי רגב רצתה להתפטר אבל ברגע האחרון חזרה בה . כאשר הפחד שלה הוא שכאשר נגיע לתקציב כוחה יחלש מול האוצר.

חיים כץ שהיה בטוח בעצמו שיהיו שלושה אבל קיש שקיבל את התפקיד של השר המקשר עם הכנסת נאלץ להישאר כחבר כנסת.

ראש הממשלה רוצה לבצע את החוק הנורבגי ואפילו הגדיל לעשות כאשר שם תיקון לחוק הנורבגי ששליש סיעה יכול להתפטר , אבל שהנורבגים לא ישמחו. קשה להגיע להתפטרות של שלוש שרים אז עשרה שרים יפרשו? גם פגישה שהייתה אצל קטי לא הועילה לקדם את התפטרות השרים ולכן אנחנו נראה עוד הרבה בעיות בדרך של הכנסת הנורבגים.

ההערכה שלי חמישה הראשונים שלפי החוק הקיים היום יהיה קשה אך נתניהו יוכל לבצע את החמישה כאשר יש כבר את חיים כץ ומיקי זוהר נשאר לנתניהו להביא עוד שלושה. ולכן כאשר סגני השרים יכנסו מטעם הליכוד אותם נתניהו יוכל להכריח להתפטר.

מה שבטוח הרחבת החוק ששליש מסיעה יוכל לבצע ולהכניס נורבגים לכנסת , הסבירות של העברת החוק נמוכה, ושני טיעונים מאששים זאת : הראשון למה שחבר כנסת יכניס עוד מתחרים בפרימריז? והטעון השני שיש חברי כנסת בליכוד שחושבים שביצוע החוק הנורבגי הוא לא נכון ציבורי.

לא מפחדים

כבר שנים ששרי הליכוד פועלים מפחד. מפחדים למנות אנשי ליכוד לתפקידים בכירים, אך השינוי החל עם יריב לוין שהציג את מי שהלך איתו במשך שנים איתמר דוננפלד למנכ”ל משרד המשפטים, המשיכה בתהליך מירי רגב שביקשה למנות את משה בן זקן, ולמרות שהוועדה לא אישרה את בן זקן רגב באומץ רב מציגה אותו בישיבת הממשלה שהמינוי יאושר.

גם המינוי של מיקי זוהר שממנה את מקורבו כפיר למנכ”ל , ובמיוחד המינוי של אלעד מלכא לתפקיד מנכ”ל משרד התקשורת ומינוי יועץ מקצועי זיו מאור מסמן מינויים ראויים וחשובים.

ראוי לציין את יואב קיש שר החינוך שהוכיח כי יש לו עמוד שידרה וניקה את משרד החינוך מכל מי שהיה מהשלטון הקודם, וכבר בשבוע הראשון לקח את התוכנית של שאשא ביטון השרה הקודמת, וביטל את כל רפורמות של הבגרויות, כאשר תנ”ך והיסטוריה חוזרות. מהלך חשוב ואין ספק שנראה שר חינוך טוב לישראל. אופיר אקוניס מינה את אוסנת מארק לתפקיד מנכ”לית משרד המדע והמינוי של יוסי שלי למנכ”ל משרד ראש הממשלה מינוי ראוי ומוצלח.

אמסלם

אין ליכודניק שלא כואב שלא רואה את אמסלם מסביב לשולחן הממשלה. אמסלם בדרכו חדר את הלבבות. מנגד ברור כי אמסלם טעה כאשר קבע גבולות גזרה כאשר הגדיר רק שני תפקידים.

מול תחושה אישית איני יכול להתמודד זאת התחושה של דודי אבל המציאות היא שרוב שרי הליכוד הם ממוצא ספרדי ולכן הטענה של הגזענות לא רלוונטית.

אמיר אוחנה ספרדי. אלי כהן ספרדי. אופיר אקוניס חצי. מירי רגב ספרדיה. יכול הייתי להמשיך אבל הבנתם את הרעיון.

השופט ברק

אחת הטענות של השופט לשעבר ברק נגד יריב לוין הייתה ש”הוא לא בא להתייעץ איתי”. ואז נזכרתי בעוד אחד שלא בא להתייעץ עם השופט ברק – רוני בר און. כך טען רוני בפודקאסט של נדב פרי, כי ברק פעל לפסול אותו בתפקיד רק משום שלא הלך להתייעץ איתו – לקבל את ברכתו של האדמו”ר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביבי התחיה של המפד”ל

אריק זיו ויזר

מדוע בחירות עכשיו ?

אריק זיו ויזר

תקשורת מדממת

אריק זיו ויזר

13 מי יודע ?

הרויזיוניסט

ברק ברח ונכשל

אריק זיו ויזר

אין שופטים בירושלים !

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן