24.4 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
בליכוד

עתירה להרחקת רועי שרעבי

אביגדור הדר חבר מזכירות ויו”ר ועדת הביקורת של מזכירות הליכוד, פנה לבית הדין של הליכוד להרחיק את רועי שרעבי מחברות בליכוד.

4 בדצמבר 2022 י’ כסלו תשפ”ג 

בית הדין העליון של הליכוד מצודת זאב, תל אביב עתירה____.

בעניין שבין: 1. אביגדור הדר יו”ר ועדת הביקורת של מזכירות הליכוד

         העותר נגד

1. רועי שרעבי יו”ר סיעת הליכוד בהסתדרות

    המשיב עתירה להפסקת חברות בתנועה

תנועת הליכוד היא בנשמת אפם של פעילים מרכזיים רבים ובפרט, בין ותיקי ובוני התנועה. התיעוד שהועבר למכותבים של בית הדין שבה חבר תנועה מעז להשתלח באב בית הדין כמופיע בו מחייב הפסקת חברותו בתנועה מיידית ללא שיהוי.

מתוקף תפקידי וכעותר, ובלא להיכנס ל”עובי הקורה” של הסוגייה המתמשכת, עוקב אני אחר השתלשלות הסאגה המתרחשת בסיעת הליכוד בהסתדרות, הסחבת עליה הגבתי פעמים, הזילות של יו”ר הסיעה הן בעותרים והן בבית הדין, החלטות ופסיקות שאינן מיושמות, והחמור מכל, ההקצנה האחרונה שבה משתלח המשיב במילים בוטות ופוגעניות בכבודו של אב בית הדין, מוביל לאנרכיה עד לכדי פגיעה בסמכויות בית הדין שהשלכותיהן מי יישורנו.

סעיף 21א.(א) חבר תנועה יהיה רשאי להגיש עתירה לבית הדין העליון של התנועה להורות על הפסקת חברות של חבר תנועה באחת או יותר מהעילות המנויות בסעיף 21 לחוקה. (ד.ש.)

העותר מבקש מבית הדין להשתמש בסמכותו לפי סעיף 124(א) (ב) 125 (א) 125(ב) להורות על הוצאת חבר מן התנועה, או על השעיית פעילותו במוסד ממוסדותיה או ברשות מרשויותיה בכל אחד מהמקרים הבאים: סעיף קטן (1) פעל בניגוד להחלטת מוסד או רשות מוסמכת של התנועה. 

נימוקים לבקשה:

1. הנימוק הראשון הנו סעיף 125 (ב) (1) לעיל

2. מעבר לכך, המקרה שלפנינו הוא פשוט ביותר. מדובר על חבר ליכוד שככל הנראה עקב מעמדו חשב כי יוכל ל”צפצף” על הוראות בית הדין ועל כן אין העותר 1 רואה סיבה מדוע המשיב 1 אינו מודח מתפקידו ואין מפסיקים את חברותו בתנועה. 

3. אם קיים צדק זה המקום והעת לעשותו. העותר 1 סבור כי מראית פני הצדק מחייבת את בית הדין לדון באופן המהיר ביותר בהפרה ובזילות הצווים שהופרו וההתבטאויות שלוחות הרסן וזאת מאחר שיש בהן השלכות רוחב על כל תנועת הליכוד. מראית פני הצדק מחייבת לעמוד על התאריך שנקבע על ידי בית הדין לאחרונה והטענה לדחייה היא הזויה וחסרת בסיס.

4. הציניות שאותו מוביל המשיב 1 מעיד בעיקר על עצמו. נדמה שמצד העותר כולם שחקנים במגרש הפוליטי שבו הוא משחק. רק אדם שרואה את כולם כניצבים במשחק שלו יכול להפר את צו בית הדין באופן בוטה כל כך ועוד לטעון כי כולם טועים. הדבר חמור כפלים כשמדובר במי שהנו יו”ר סיעת הליכוד בהסתדרות. 

5. העותר 1 שב ומדגישים כי הנו מודע לכך שהסעד אותו הנו מבקש הוא חריג. אך לנוכח מעשיו החריגים והחמורים של המשיב 1 נראה כי אין ברירה אלא להשתמש בסעד זה וזאת משום שההפרה חמורה כפל כפליים נעשתה על ידי חבר שמכהן כיו”ר סיעת הליכוד בהסתדרות והכל מטעם הליכוד.

6. העותר סבור כי ישנה בהילות רבה בקיום הדיון בעתירה. עיני תנועת הליכוד כולה וכלי תקשורת רבים נישאות לעבר בית הדין תוך צפייה לשמוע ממנו האם חוקת הליכוד מהווה מראה עיניים בלבד או שמא בית הדין יחליט לנהוג על פי החוקה ולהשתמש בסמכותו ולהגן על תנועת הליכוד מפני מעבר לשיטת “איש הישר בעיניו יעשה”.

7. מצורפות לעתירה זו חלק מהחלטות ופסיקות ביה”ד של הליכוד שניתנו בתיק סיעת הליכוד בהסתדרות בהנהלת המשיב 1 כמוצגים שהמשיב 1 מתנער מהן בכל דרך אפשרית, העתירות הנן של עו”ד איילת גלילי 1654-22 וכן של מר אלי נגר , ובהן ניתן לצפות בזילות שמתייחס משיב 1 לפסיקות ביה”ד בכך שאינן מיושמות על פי ההחלטות בהם, “תמונות” חד משמעיות על הדרך שבה ההתנהלות של המשיב 1 רומסת את כבוד בית הדין.

8. חלק קטן זה של ההחלטות בתיק 1654-22 משיק על התנהלות המשיב 1 בכך שאינו שועה להחלטות ביה”ד של הליכוד בעודו טוען כי אין לו יד ורגל בנושא מינויים, דוחק ודוחה כל אפשרות לסיום סאגה זו ואחרית, השתלחות ללא מעצור תוך פגיעה אישית באב בית הדין ד”ר עו”ד בוכניק מחייבת התנערות והרחקתו של משיב 1 הן מכל תפקידו בליכוד והן מחברותו בליכוד בטרם יצירת תקדימים שיובילו לאנרכיה כפרצה הקוראת לג..

9. אין דרך ביניים למעשה זה אלה בבקשה שבנדון לעיל. על כן, מבקש דיון בהרכב 5 שופטים עקב המעשה החריג והיוצא דופן ולפנים משורת הדין בכדי למנוע סחבת מיותרת.

אביגדור הדר

יו” ועדת הביקורת של מזכירות הליכוד

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לקראת שבוע הספר : גידי – קצין המבצעים האגדי של האצ”ל – דיוקן

אלי חזן

לא תגבור וגם לא רשף ביטחון

אריק זיו

סער תומך בשטרית בהתמודדות לכנסת

אלי חזן

ניצחון לקבוצת עידו בחיפה

ליכודניק

תוצאות הבחירות המקדימות במחוזות פריימריז 2022

מערכת ליכודניק

איילת שקד: זיקית פוליטית באור הזרקורים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן