22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יעוגנו בחוק מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף

 אושר לקריאה שניה ושלישית הצעת החוק של יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב’) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של יו”ר הקואליציה ויו”ר השדולה למען מפוני גוש קטיף, ח”כ זאב אלקין וקבוצת ח”כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה, שמטרתה ליישם חלק נוסף ממסקנות הוועדה הממלכתית בנוגע לשוכרים פרטיים שפונו מגוש קטיף.

 

יו”ר הקואליציה ויו”ר השדולה למען מפוני גוש קטיף, ח”כ זאב אלקין: “למרות שהממשלה אימצה את מסקנות ועדת החקירה היישום בפועל מתעכב. לכן חברי הכנסת משדולת המפונים לקחו לידיהם את מלאכת החקיקה במטרה להבטיח השלמה מיידית של כל השינויים בחוק, שתסיים את הסאגה העצובה הזאת של מגורשי גוש קטיף. אנחנו לא נשקוט, לא ננוח ולא נוותר עד שכל מגורשי גוש קטיף יקבלו את שמגיע להם ויוכלו להתיישב מחדש ביישובי הקבע.”

 

הצעת החוק מסדירה מספר עניינים שהועלו על ידי ועדת החקירה. בין הנושאים המוסדרים בה:

 

מס רכישה: בחוק יישום תכנית ההתנתקות נקבע פטור ממס רכישה על מגרש מגורים למפונה למשך חמש שנים מהיום הקובע. מאחר ועד היום טרם הסתיימה הקצאת הקרקעות בישובי המפונים, מוצע כי תקופת הפטור תוארך בחמש שנים נוספות.

 

פיצוי שוכרים פרטיים: מוצע לבטל את  האפליה בין שוכרים ציבוריים לפרטיים לגבי דרישות הוותק וגובה הפיצוי, זאת בהתאם למסקנות ועדת החקירה.

 

הלוואה עומדת: חלק ניכר מקהילות המפונים עברו להתגורר ביישובים חדשים, בהם לא קיימות דירות להשכרה. במטרה לאפשר לשוכרים הפרטיים להישאר יחד עם  קהילתם, מוצע כי שוכר פרטי שיבנה את ביתו יחד עם קהילת המקור שלו יהיה זכאי הלוואה מהמדינה בתנאים נוחים.

 

השוואת שומות: עקב עיכובים ניכרים בהליכי הקצאת הקרקע למפונים, עלו לעיתים מחירי הקרקעות בצורה משמעותית בין התקופה בה הוחלט על ההעתקה הקהילתית לבין זו בה הועברו הקרקעות בפועל. החוק קובע כי ערך הקרקע יחושב בהתאם לשומות שנעשו בשנת 2009.

 

פיצוי בגין תכולת בית המגורים: במהלך יישום תכנית ההתנתקות, נארזה תכולת ביתן של משפחות רבות במכולות שהועברו לאחסון במקומות שונים בארץ. חלק ניכר מתכולת המכולות הושחת עקב תנאי מזג האוויר, גניבות, או בעקבות הטלטלות שעברו המכולות במהלך תקופה ארוכה. החוק קובע טבלת פיצוי קבועה לפי מדדים של גודל הבית המפונה וגודל המשפחה, כך שניתן יהיה להעביר את הפיצוי למשפחות באופן מיידי.

 

החוק הקודם בסדרה שהסדיר את הפיצוי לבעלי עסקים פרטיים, כבר נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל ומיושם בשטח בימים אלה. חוקים נוספים בסדרה זו נמצאים בשלבי חקיקה שונים בימים אלו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם ועדת השרים לחקיקה תסלוק את חברות האשראי

אריק זיו ויזר

“לישראל יש אינטרס אסטרטגי להמשיך במו”מ”

אלי חזן

ריבלין : מתפללים אִתכם לשלומם של הכורים הלכודים

אריק זיו ויזר

“אתם מידידינו הטובים ביותר, אהבתכם חסרת פניות”

אריק זיו ויזר

דברי ריבלין בהענקת גביע המדינה בכדורסל בכסאות גלגלגים

ברנע בשבע שגיאות- על מה שבין עיתונאות לשרלטנות

אלי חזן
דילוג לתוכן