25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

יו״ר הדואר ישאר בתפקידו: בג״צ ביטל את החלטת השרים קרעי ואמסלם

היום (ה׳) בג״צ קיבל את העתירות השונות שהוגשו לו נגד ההחלטה שהתקבלה על ידי שר התקשורת שלמה קרעי והשר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם וביטל את פיטוריו של יו״ר הדואר מישאל וקנין. השופטים קבעו פה אחד כי יש לבטל את ההחלטה שהתקבלה על ידי השרים, לאחר שבספטמבר האחרון הוציאו צו ביניים להקפאת הדחתו של וקנין.

הנימוק שניתן לפסילת ההחלטה על ידי השופטים, הוא בעילה של ״חוסר סבירות קיצונית״, כפי שתיארו בפסק הדין השופטים יצחק עמית, חאלד כבוב ודוד מינץ. זאת, על אף התיקון שהעבירה הכנסת ברוב של 64 חכ״ים לחוק יסוד הממשלה, שמגביל את בג״צ מלדון בסבירות החלטות השרים לרבות במינויים. אותו כאמור בית המשפט הגבוה לצדק פסל באופן תקדימי במהלכה של מלחמת חרבות ברזל, בו הצהיר שאינו כפוף עוד לחוקי היסוד.  

תגובתו של השר קרעי להחלטה ברשת “x״ הייתה ״אבל כשתהיה קטסטרופה בשירותי הדואר, כשראשי רשויות יעתרו לבג״צ כנגד חרפת השירות לציבור בדואר. בג״צ יבקש את תגובת שר התקשורת ויאשים את ביבי״. אמנם מהקמת הממשלה, נרשם שיא היסטורי חדש באקטיביזם שיפוטי כאשר בג״צ הסמיך את עצמו לפסול גם חוקי יסוד. כאשר הממשלה גנזה את הרפורמה במערכת המשפט עד להודעה חדשה לאור המלחמה וההפגנות שהרעידו את המדינה.

לאור התגובה הרפה של הממשלה להתנהלות זו של בית המשפט העליון, משקפת בפעם נוספת את האנרכיה השוררת במבנה של הליך קבלת ההחלטות במדינת ישראל. מה שמייצר כבר היום בקרב ציבור הימין תחושת חוסר אמון בהליך הדמוקרטי וייאוש לנוכח חוסר היכולת להשיג שינוי, שנבלם פעם אחר פעם על ידי בית המשפט והשירות הציבורי שכובל את ידי השרים. ביתר שאת, לנוכח הציפיות הרבות עם הקמת ממשלת הימין על מלא. 

ואכן בהתאם לדבריו של השר שלא יתכן במדינה מתוקנת שהגוף שלא נושא באחריות, הוא זה שנושא בסמכות ובכוח ההכרעה. ואכן אם ישנו גוף מרשויות המדינה שנוהג שלא בהתאם לחוקים שמחוקק הפרלמנט ולפי עקרון שלטון החוק, מתפקידה של הממשלה לפעול לרסנו ולא של אף גורם אחר. 

https://twitter.com/shlomo_karhi/status/1765668769035083956?s=20
תגובת השר קרעי



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מוזמנים לאירוע הכנסת שבעה ספרי תורה בלוד בחול המועד סוכות

ליכודניק

מירי רגב ביקרה בכינוס מועצת העיר ברמלה

רועי אזולאי

נתניהו הודיע על כוונתו לשריין את שקלי, סילמן, משה סעדה ויוסי פוקס

מערכת ליכודניק

הדלקת נר חנוכה עם השר אוחנה

ליכודניק

משפתנו לימינו אנו

אמיתי שיף

מאמצי ההסברה נושאים פרי: משלחת מטעם הפרלמנט האירופי תצא לישראל בסיוע גילה גמליאל

רועי אזולאי
דילוג לתוכן