25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת באזכרה ממלכתית לרגל מלחמת יום הכיפורים

אמר בין השאר : “יש חטאים שיום הכיפורים איננו מכפר – חטא הזחיחות, חטא העיוורון וההתבשמות העצמית המנוונת”

יו”ר הכנסת בנאום מיוחד באזכרה לחללי מלחמת יו”כ : “הלקח המרכזי של מלחמת יום הכיפורים הוא חובתנו שלא לשקוע באשליות נוחות, המתיישבות עם מאווי הלב על חשבון העובדות; שלא לשוב ולהתמכר לאיזו אשליה חדשה-ישנה, שהנה הגענו סוף סוף אל המנוחה והנחלה, והנה השלמת הערבים עם ניצחוננו וקיומינו כאן היא רק שאלה של זמן, וקרוב היום בו אף אחד לא יעז עוד להפריע את שלוותינו”. ריבלין הוסיף: “עודנו מייחלים לשלום ממשי שאינו רק פוטו-אופ על מדשאת הבית הלבן; המלחמה העצימה את החובה לאחוז גם בחרב לעת הצורך”
 
יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, נשא היום (א) דברים במעמד האזכרה הממלכתי למלחמת יום הכיפורים, ואמר למשפחות השכולות: “ישנם חטאים עליהם יום הכיפורים שלנו, הישראלי, איננו מכפר: חטא הזחיחות, חטא הבוז והיהירות, חטא העיוורון וההתבשמות העצמית המנוונת. חטאנו כאשר רצינו “שלא יבלבלו אותנו עם עובדות”; חטאנו כאשר התמכרנו להנחות יסוד, שהפכו לאמונה כמעט עיוורת; חטאנו כאשר השלכנו את החיילים אל תוך התופת, בלי מודיעין, בלי מפות ובלי כלי מלחמה.” 
עוד אמר: “אלה חטאים חמורים, הרי-גורל, שכמעט והמיטו עלינו חורבן נוסף; אלה חטאים שבמידה רבה, הביאו לתוצאותיה האיומות של המלחמה ולקורבן בלתי נתפס; אלה חטאים, שאנו דשים בהם מדי שנה בשנה, ועדיין ממאנים לסלוח לעצמנו.”
 
בהקשר לחתימת הסכם השלום עם מצרים, אמר ריבלין: “הסכמי השלום עם מצרים, שנחתמו שלש שנים בלבד אחרי מלחמת יום הכיפורים ובמידה רבה היו תולדה שלה, זכו לתמיכה בציבור מתוך אופטימיזם מפוכח. חושינו אמרו לנו אז, שניצב לפנינו פרטנר של אמת; שמוכן באמת ובתמים לנתק את מדינתו מהסכסוך היהודי-ערבי;  שאינו מציב תנאים מוקדמים מכשילים;  שמדבר אלינו בגובה העיניים מבימת הכנסת. הוא חיבק אותנו ראשונה, ומרגע שבחר לעשות כך, חיבקו אותו הישראלים בחזרה.”
לדבריו, “האינסטינקטים הציבוריים שלנו אותתו לנו אז, שלא מדובר רק בפוטו-אופ על מדשאת הבית הלבן, לא במהלך סרק שנועד להכפיש את שמנו, ולא בעוד “הסדר ביניים” לוט בערפל. חשנו שיש בצד השני בשלות אמיתית, שכאן מרחף אינטרס הדדי, בר קיימא.”
 
בהקשר זה ציין עוד ריבלין: “גם היום אנחנו כמהים לשלום ומייחלים לבואו. דורות של ישראלים חונכו על החלום, שלעיתים התערבב עם אופוריה.  אך החובה, שהתעצמה לאחר מלחמת יום הכיפורים, ובעקבותיה, נותרה בעינה: להמשיך ולעמוד על המשמר. להמשיך ולהחזיק בחרבנו מפני יום פקודה.”
 
ריבלין סיים את נאומו בפנייה למשפחות ואמר: “צילה של מלחמת יום הכיפורים רובץ עלינו כל השנים, אך עליכם הוא רובץ, בִּמְלוֹא כובד מַשָֹאוֹ יום יום, שנה שנה; מיום הכיפורים שֶעָבַר, ועד יום  הכיפורים הזה; וּמיום הכיפורים הזה, עד יום הכיפורים הבא. אין בפינו מילים לנחמכם, ולוואי שנהיה ראויים למסירות הנפש ולגבורה של בנכם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישועת הסטודנטים

Gilad Trugbild

ההפקרות ממשיכה : ח”כים ערבים תוקפים את ישראל

אריק זיו ויזר

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!

דניאל נחמיה

דוח השדלנים:לקבוע כי חלק מאיסורי הלובי יוגדרו כפליליים

אלי חזן

אקוניס מצטרף לקלמן,אבו רביעה ועבאס זכור

אריק זיו ויזר

המסמרטט – בן זאב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן