22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יוזמה לביטול מועצת הצמחים

ח”כ השכל: “אמשיך לפעול עד לביטולה המוחלט של המועצה”

 

 

 

מועצת הצמחים היא הגוף שמופקד, על פי החוק, על כל ענפי הגידול החקלאי ושיווקם. תפקיד המועצה כולל שמירה על מחיר הוגן לצרכן ומחיר הוגן למגדל. קבוצה משמעותית של אלפי חקלאים מתנגדת להמשך קיום המועצה ודורשת מעבר לגופים וולנטריים. חקלאים רבים אינם משתתפים בבחירות למועצת הצמחים ומסרבים לשלם את היטלי המועצה שלדבריהם אינה מייצגת אותם אלא פוגעת בהם. 



מזה כשנה מתכנסת במשרד החקלאות ועדה שנועדה לבחון את הצורך בהמשך קיומה של מועצת הצמחים. 
לפני מספר חודשים הגישה ח”כ שרן השכל הצעת חוק לביטול המועצה. ההצעה נדחתה בועדת השרים לענייני חקיקה עד לקבלת מסקנות הועדה, אך המסקנות  משתהות מזה מספר חודשים. ח”כ שרן השכל פנתה במכתב לשר החקלאות אורי אריאל וביקשה להקפיא את כל ההליכים המשפטיים נגד החקלאים, ולאחר שמסקנות הועדה הוסיפו להשתהות ביקשה ח”כ השכל משר החקלאות להשתמש בסמכותו כדי לפעול לביטול המועצה. ח”כ השכל אף הופיעה השבוע בבית המשפט המחוזי בלוד בדיון על חובות החקלאים לאחר שהגישה בקשה לקחת חלק בדיון ולהציג בפני בית המשפט את הפעילות הפרלמנטרית לביטול המועצה כ’ידידת בית המשפט’.



בימים האחרונים פנה שר החקלאות אורי אריאל לשר האוצר משה כחלון בהמלצה על הליך פיילוט נסיוני בחלק מהענפים במטרה לבחון את המעבר לגופים וולנטריים במקום מועצת הצמחים, לאור קשיי הצוות להגיע להחלטה על פירוק המועצה. אם כעבור 3 שנים יעדיפו החקלאים באותם ענפים את המועצות הוולנטריות, תבחן האפשרות לקדם את ביטולה המוחלט של מועצת הצמחים. 



ח”כ שרן השכל: 
“אני מודה לשר אורי אריאל על המלצתו לבחון פיילוט נסיוני של מועצות וולנטריות בעקבות פניותיי אליו. המועצה כשלה בהשגת יעדיה והחקלאים מתנגדים להמשך קיומה. הצעת החוק שהגשתי לביטול המועצה והפניות הרבות שלי לשר החקלאות, יחד עם השתהות הועדה שהוקמה במשרד החקלאות לשם כך, הביאו את השר להמליץ על הפיילוט הנסיוני של המועצות הוולנטריות בחלק מהענפים. עם זאת, מדובר בצעד ראשוני ולא מספק בעליל. בחינת הפיילוט במשך 3 שנים מותירה עדיין את המועצה על כנה והחקלאים בשאר הענפים עדיין נפגעים מהמשך קיומה. אמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותי עד לפירוקה המוחלט של מועצת הצמחים”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק מתנצל בפני ח”כ אורלי לוי אבקסיס

אלי חזן

ח”כ דני דנון בתגובה לדרישות אובמה:

אריק זיו ויזר

מליאת הכנסת אישרה סופית: יום לאומי לציון העלייה לארץ

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת: “מורשת רבין המוזנחת היא, צוואתו למתנגדי אוסלו ותומכיו לשמור על ירושלים מעבר לכל מיקוח”

אריק זיו ויזר

מזל טוב לדוברת מספר 1

אריק זיו ויזר

לעצור את הבלוף של הלוטו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן