19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

לעצור את הבלוף של הלוטו

ח”כ כרמל שאמה פנה ביום (10.9.09) ליו”ר ועדת כלכלה ולמזכירות הכנסת לזמן דיון דחוף בועדת כלכלה בנושא חוסר הסבירות של הגרלות הלוטו מאז שונתה השיטה לפני כחצי שנה ח”כ שאמה: “סיסמת הלוטו היא “הכל אפשרי” אך מסתבר שהכל אפשרי חוץ מלזכות! כחברי וועדת הכלכלה עלינו להגן על הציבור ולדרוש להקל את כללי המשחק לטובת הציבור. הפעילות החינוכית של הפיס לא מכשירה עושק של הציבור”

ח”כ כרמל שאמה (ליכוד), חבר ועדת הכלכלה מבקש לזמן דיון דחוף בועדת כלכלה בנושא חוסר הסבירות של הגרלות הלוטו מאז שונתה השיטה לפני כחצי שנה. מאז שונו כללי המשחק בו נוטלים חלק כ-50% מהאוכלוסייה הבוגרת גדל הקושי לזכות כמעט במחצית ועומד כיום על סיכוי של 1 ל-18 מיליון.

בשבועות האחרונים אנו עדים להשתתפות שיא של הציבור שבוע אחר שבוע בעוד זוכים אין, בכך הופך משחק הלוטו למשאבת כסף בצורה לא מידתית הגובלת בחוסר הוגנות. בסבב האחרון 17 הגרלות ללא זוכה בפרס הראשון כשהכנסות הפיס עוברות את הרבע מיליארד ₪, בעוד למשתתפים חוזרים פירורים.

בפנייתו ציין ח”כ שאמה את הנתונים לגבי השיטה החדשה כמצ”ב: מאז הוחלה נערכו 64 הגרלות לוטו: בפרס הגדול “דאבל לוטו” זכו רק פעם אחת בלבד! כלומר כל הפרסומים על פרס גדול העומד להגרלה הינם בגבולות הטעיית הציבור. בכדי לסבר את האוזן כשבודקים את 1325 ההגרלות שנערכו מאז שנת 94 מגלים ש-551 משתתפים זכו בפרס הראשון כלומר תדירות הזכייה הייתה גדולה פי 10 ומעלה.
בהגרלה האחרונה נשלחו 11 מיליון טורים והכנסות הפיס עמדו על כ-44 מיליון ₪ כשהפרס הראשון המובטח הוא 70 מיליון. בפועל חולקו פרסים בסך של כ-18 מיליון בלבד כ-40% בלבד מההכנסות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלמת על דו”ח חניה מיד,קבלת הנחה 50 אחוז

אריק זיו ויזר

האם ישראל ערוכה לאסון בקנה מידה כמו זה שאירע בבירות?

אברהם (אבי) אילון

רמון הוא אות קלון שירדוף את קדימה ואת העומדת בראשה

אריק זיו ויזר

פיניאן: “נכלול את בעלי הצרכים המיוחדים בחוק ההזנה המורחב”

אריק זיו ויזר

אין הסכמה יש הנחתה של נתניהו.

חה”כ ציון פיניאן : הליכוד עולה לשלטון בשל מחדלים בטחוניים, ונופל לאופוזיציה בשל מחדליים כלכליים,

דילוג לתוכן