21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

חקר פתרונות בינה מלאכותית בשפה העברית: תוכנות ויישומים מובילים

 

צמיחת הבינה המלאכותית (AI) שינתה את כללי המשחק בעולם הטכנולוגיה. עם הביקוש הגובר לפתרונות מבוססי בינה מלאכותית בתעשיות שונות, אין זה מפתיע שהתמיכה בשפות שונות הופכת בולטת יותר. שפה אחת כזו שראתה התקדמות משמעותית בשנים האחרונות היא עברית. במאמר זה נסקור כמה מהתוכנות והיישומים המובילים שעובדים בעברית, כולל הצעות של ענקיות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל, מיקרוסופט, אמזון, וגם שחקנים פחות מוכרים כמו פולין וג’אפטה.

 

גוגל:

בכל הנוגע לבינה מלאכותית, גוגל היא ללא ספק אחד השמות המובילים בתעשייה. המוצרים שלהם מציעים תמיכה חלקה בשפה העברית, מה שהופך אותם לאופציה אטרקטיבית עבור משתמשים המחפשים פתרונות מבוססי בינה מלאכותית. דוגמאות בולטות לכך הן Google Translate, המאפשר למשתמשים לתרגם טקסט, קול ואפילו תמונות בין עברית לשפות אחרות, ו-Google Assistant, המאפשר שאילתות חיפוש המופעלות באמצעות קול, תזכורות ושליטה בבית חכם בעברית.

 

מיקרוסופט:

ענקית טכנולוגיה נוספת שמציעה תמיכה בבינה מלאכותית בשפה העברית היא מיקרוסופט. חבילת המוצרים שלהם כוללת את Cortana, עוזרת וירטואלית שיכולה לענות על שאלות, להגדיר תזכורות ולבצע משימות אחרות באמצעות עיבוד שפה טבעית. בנוסף, פלטפורמת Azure Machine Learning של Microsoft מספקת למפתחים כלים ושירותים לבנייה, אימון ופריסה של מודלים של למידת מכונה שיכולים להבין ולעבד טקסט בעברית.

 

אמזון:

אמזון היא שחקנית מפתח נוספת בתחום הבינה המלאכותית, ומציעה כלים ושירותים רבים הפונים לשוק דובר העברית. דוגמה אחת היא Amazon Polly, שירות טקסט לדיבור הממיר טקסט כתוב לדיבור מציאותי במספר שפות, כולל עברית. זה מאפשר למפתחים ליצור יישומים ומערכות שיכולים לתקשר עם משתמשים בשפת האם שלהם. בנוסף, העוזרת הקולית אלקסה של אמזון תומכת גם בעברית, ומאפשרת למשתמשים לשלוט במכשירים חכמים, לשאול שאלות ולבצע משימות באמצעות פקודות קוליות.

 

פולי:

Poly היא פלטפורמה מתפתחת ללימוד שפות מבוססת בינה מלאכותית המציעה תמיכה במספר שפות, כולל עברית. האפליקציה משתמשת באלגוריתמים של למידת מכונה כדי להתאים אישית שיעורים בהתבסס על הצרכים, החוזקות והחולשות של הלומד הבודד. המשתמשים יכולים לתרגל מיומנויות קריאה, האזנה, דיבור וכתיבה בעברית באמצעות תרגילים מרתקים, משחקים וחידונים. על ידי מינוף בינה מלאכותית, פולין שואפת להפוך את לימוד השפה ליעיל, מהנה ומותאם אישית יותר.

 

ג’בטה

עוד פתרון AI פחות מוכר אך מבטיח לדוברי עברית הוא Jaffta, סטארט-אפ לעיבוד שפה טבעית שבסיסו בישראל. המוצר שלהם, Jaffta NLP Engine, נועד לנתח, להבין ולייצר טקסט עברי. כלי רב עוצמה זה מאפשר למפתחים לבנות יישומים שיכולים לעבד נתונים עבריים לא מובנים, לחלץ תובנות ולייצר תגובות אנושיות. תרחישי שימוש פוטנציאליים כוללים ניתוח סנטימנט, צ’אטבוטים, סיכום תוכן ועוד.

 

מסקנה:

ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה להתקדם ולהשתלב יותר בחיי היומיום שלנו, חיוני שהפתרונות יספקו את הצרכים הלשוניים המגוונים של משתמשים ברחבי העולם. כשחברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל, מיקרוסופט ואמזון מציעות כלים ושירותים מבוססי בינה מלאכותית בעברית, כמו גם סטארט-אפים חדשניים כמו פולין וג’אפטה שנכנסים לשוק, אין ספק שהעתיד של הבינה המלאכותית בעברית נראה מבטיח.

 

בין אם אתה מפתח המעוניין לשלב יכולות AI ביישום מבוסס העברית שלך או פשוט משתמש המחפש דרכים למנף AI בחיי היומיום שלך, תוכנות ויישומים אלה הם נקודות התחלה מצוינות. מעוזרים וירטואליים וכלי תרגום ועד פלטפורמות ללימוד שפה ומנועי עיבוד שפה טבעית, האפשרויות גדלות מדי יום, ומבטיחות שקהילת דוברי העברית לא תישאר מאחור במהפכת הבינה המלאכותית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זה סופי : דורון אביטן יתמודד במחוז גליל ועמקים

אריק זיו

קשר חיות: חברות הביטוח והשפעתן על הרשות השופטת בישראל

אריק זיו ויזר

זאב בן יוסף מתמודד במחוז ירושלים

עינר אביב

ספר חדש: ז’בוטינסקי ובגין – משנתם ומאבקיהם

ליכודניק

האיחוד האירופי מגנה את הירי מעזה

עינר אביב

המלחמה המוניציפלית – חלק ב׳

עובד קראוס
דילוג לתוכן