25.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ כללי

האוצר מחפש כסף קל

חנוך מילבצקי על העלאת המע״מ:״ מס רגרסיבי פוגע בשכבות החלשות״

היום (יום ג׳) במסגרת הצבעה שהתקיימה בוועדת הכספים של הכנסת לאחר הדיון בהעלאת המע״מ ח״כ חנוך מילבצקי מטעם הליכוד הצביע נגד קידום המדיניות לשטענתו מקפחת את השכבות החלשות. מילבצקי  שמשמש כחבר בוועדת הכספים, היה פעיל במיוחד לאחרונה בדיוני הוועדה בכל הנוגע להתנהלותם של הגורמים השונים במשרד האוצר לאור הטיפול במשבר שישראל נקלעה אליו. זאת, אל מול האתגרים הכלכליים השונים שמציבים בפני ישראל, המשך הלחימה בעזה וביחס לאפשרות לפתיחה של חזית נוספת בגזרת לבנון לאור האינפלציה העולמית וסביבת הריבית הגבוהה.

את החלטתו להצביע נגד, נימק חבר הכנסת בכך שאין כל הצדקה בקביעת מס רגרסיבי שפוגע בעיקר בשכבות החלשות, בעוד נושאים כמו הפנסיות התקציביות שעולות למשק כ-10 מיליארד שקל בשנה ותוספת הרמטכ״ל בעלות של 1.3 מיליארד בשנה, נותרים מחוץ לתחום. הפתרון הנדרש לעניין זה על פי ח״כ הוא בקביעת מע״מ דיפרנציאלי כך שיקח בחשבון גם את השכבות החלשות יחד עם פתרונות נוספים.

שכן, לא מן הנמנע שלאור האתגרים הרבים אלה שניצבים בפני מדינת ישראל, מחייבים פתרונות לא שגרתיים. כפי שקרא חבר הכנסת מילבצקי לאנשי האוצר ״להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא״ במקום לקבע את המצב הקיים״. בדיון נוסף שהתנהל אתמול בוועדה אמר חבר הכנסת חנוך מילבצקי שהגורמים השונים במשרד האוצר לא עושים מספיק בסיוע הניתן כיום לבעלי העסקים, אותם האשים מילבצקי שבמקום להתגייס ולסייע לבעלי העסקים, הם רק מקשים עליהם ברגולציה מיותרת ובהתעסקות בדברים תפלים. בנוסף התייחס לאופן הטיפול במחירי הנדל״ן בתמחור רכיב הקרקע על ידי רמ״י שהוא חסר תקדים בהשוואה לעולם בעסקאות נדל״ן ובכל הנוגע לרמת הריבית הגבוהה שלדבריו ״לא מטופלת כיום״.

מצב זה שמתואר על ידי חבר הכנסת מילבצקי אכן משקף התנהלות בעייתית מצד הגורמים השונים במשרד האוצר. שכן, על פי דברים אלה נראה שפקידי האוצר טרם הפנימו את גודל השעה שישראל ניצבת בה לאור האתגרים השונים הניצבים בפני הכלכלה. שכן, אינם מביעים נכונות לבצע שינויים גדולים ביחס לסדרי העדיפויות הישנים שאפיינו את התקופה שקדמה ל-7 באוקטובר. על פי חבר הכנסת ״הדרך הטובה ביותר לדבריו לסייע לכלכלה היא לסייע לבעלי העסקים״.  אולם כעת, ביחס לאתגרים הלאומיים השונים העומדים בפני מדינת ישראל, נראה כי כולנו מבינים שהמצב הישן לא יכול להמשיך להתקיים באותו אופן.

ביחס לעתיד על  הוסיף חנוך מילבצקי כי ״תקציב משברי מסוג זה הוא הזדמנות למרות האתגרים אדירים אבל הזדמנות״. ואמנם שינויים רוחביים במגזר הציבורי, יצריכו לטובת המהלך את התגייסותם המלאה של הגורמים השונים בשירות המדינה. כאמור בקביעת תעדוף מחודש של אותם ההסדרים הישנים שכיום מהווים נטל על הכלכלה ולא מאפשרים להפנות את המשאבים אל המקומות הנכונים, שהיום מהווים יעד לאומי. מה שמציב אתגר בפני הממשלה ושר האוצר ובעמידה מול הפקידים במשרד האוצר, לצורך שיתוף פעולה מלא בקביעת מדיניות מחודשת ביחס לתקציב של 2024.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

את הטאבו הזה יש לשבור

אמיתי שיף

ניגוד העניינים של שופטי העליון – מהומה מוצדקת!

דניאל נחמיה

אבי דיכטר לוקח אתכם להצביע בהפתעה

דניאל נחמיה

ראשי סניף הליכוד בגבעת שמואל עם רונית לב

אריק זיו ויזר

מתגעגעים לאנטיוכוס

אריק זיו ויזר

הוכרע: שיקלי יוכל לרוץ בליכוד

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן