21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

חיזבאללה היא הסיבה העקרית לסכנות המרחפות על שלום לבנון

כך אומר מנהיג הכוחות הלבנונים החופשיים סמיר געג’ע

על רקע ההתקרבות המדאיגה בין סורייה ללבנון – הודיע מנהיג הכוחות הלבנונים החופשיים LF, הדוקטור סמיר געג’ע לעיתון הקטרי “אל וואטן “- ביום שני 03.05.2010 כי “כל סכנה המאיימת על שלומה של לבנון היא תוצאה ישירה של ההתעצמות הצבאית של תנועת חיזבאללה ושל קשריה עם אירן ….”

כמו כן הצהיר געג’ע כי ישנה רק דרך אחת לשמירה על בטחונה של לבנון והיא על ידי שמירה שכל תהליך קבלת החלטות האסטרטגיות להבטחת בטחונה של לבנון ישאר בידיה של ממשלת לבנון בלבד , והוסיף כי אין שום מדינה בעולם המכבדת עצמה אשר תהיה מוכנה לקבל העברת נשק למפלגה מסויימת מבלי ידיעתה ואישורה של הממשלה . כשנשאל האם הוא יהיה מוכן לבקר בדמשק כי ביקור כזה יהיה מיותר ומתך ביקורת  על ההתקרבות של לבנון לסורייה . יחד עם זאת הודיע כי הוא תומך במאמציו של ראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי להביא לנרמול היחסים הדיפלומטיים בין לבנון לסורייה . 
 

בנושא זה הודיע אמין גמאייל , מנהיג מפלגת הפלנגות הנוצריות (הכתאייב) ולשער נשיא לבנון לעיתון “אל אחבאר” בראיון שפורסם ביום חמישי 6.5.2010 – כי הוא ישקול ביקור בסוריה רק אם הדבר יהיה לטובת האינטרס הלאומי הלבנוני , וכי סורייה צריכה לנקוט בצעדים בוני אמון בין ביירות ודמשק כדי להוכיך רצון אמיתי לשינוי היחסים .

לגבי הביקור האחרון של מנהיג המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית , מנהיג הדרוזים בלבנון וואליד גונבלאט שביקר בדמשק – התייחס גמאייל בטענה  כי ביקור זה נועד כדי ליישב בעיות אישיות של גונבלאט עם משטרו של באשר אסד , בדיוק כפי שעשה ראש ממשלת לבנון , סעד אל חרירי . והוסיף כי על סורייה להענות בחיוב ולנסות לרפא את הפצעים מתוך מטרה לזרז פתרונות לבעיות פתוחות אשר עדיין עומדות על הפרק בין המדינות .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליכוד חוזר לאונ’ ת”א

אריק זיו ויזר

הועד המנהל של צעירי הליכוד נפגש עם חברי הכנסת הצעירים

Gilad Trugbild

גיא פרגמטי בליכוד

אלי חזן

הליכוד של הצעירים

אלי חזן

בתא לביא באונ’ בר אילן מסכמים פאנל מוצלח

Gilad Trugbild

העתיד כבר כאן: צעירים, מהפכנים, ליברלים וליכודניקים. כולם בחדר אחד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן