20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר יעלון תומך בחוק חינוך חובה חינם מגיל 3 מאת: אלי חזן

פלאש 90
בוגי יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת

דברי בוגי היום בישיבה בנושא התקציב היו ברורים וחדים

לאחר הישיבה על התקציב שנערכה היום אמר השר בוגי יעלון :

אני מברך על ההחלטה החשובה שהתקבלה היום בממשלה להחלת חוק חינוך חינם בגיל שלוש וארבע. מדובר בהחלטה בעלת השלכות חינוכיות וחברתיות משמעותיות. נלווית אליה החלטה למימון צהרונים למשפחות עובדות וכן תגבור תקציבי חשוב לתנועות הנוער. צעדים אלו יתרמו תרומה משמעותית וחשובה למערכת החינוך.

 

בנוגע לתקציב הביטחון, הדיון על גודל התקציב לא מוצה ויהיה צורך לדון בו בהמשך במסגרת אישור התוכנית הרב שנתית. האחריות על הביטחון היא בסופו של דבר של הממשלה.

 

בנושא ‘שקיפות ובקרה’, ככלל אני תומך בשקיפות ובקרה בכל משרדי הממשלה כולל במשרד הביטחון. הסתייגתי מהצעת ההחלטה שהובאה על ידי האוצר בנושא שקיפות ובקרה במשרד הביטחון, מאחר ואני מסתייג משליטה של האוצר בניהול התקציב. בעיית המשילות המשמעותית ביותר נובעת מחוסר הלימה בין סמכות לאחריות במשרדי הממשלה. האחריות מוטלת על השר אך אין בידיו הסמכות המלאה לנהל את ענייני משרדו בשל שליטת האוצר בניהול תקציבו. המשרד היחידי שבו יש הלימה בין סמכות לאחריות הוא משרד הביטחון. חשוב לשמר זאת ואף להחיל זאת על המשרדים האחרים. לפיכך התנגדתי להצעה כפי שהובאה מלכתחילה בפני הממשלה, והסכמתי לתמוך בה רק לאחר שהתקבלה המלצת שר הביטחון להעביר את נושא השקיפות והבקרה לבדיקתה של ועדה, שתבהיר את דרך יישום הנושא בתוך 60 יום. בנוסף לכך, הסתייגתי גם מהכוונה לפגוע בסובסידיות של חקלאים בגליל, ולאחר שהנושא ירד מהפרק יכולתי לתמוך בהצעה.

במסגרת ההחלטה, אמצה הממשלה את החלטות ועדת גורן, שמונתה על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, כדי לבחון את אמות המידה לזכאות לנכי צה”ל. הוועדה עשתה עבודה חשובה, אך עסקה בתחום צר, מתוך כוונה לבחון דרכים לייעול וחסכון במערכת השיקום במשרד הביטחון ובקריטריונים לזכאות ותגמולים. הוועדה לא נתנה מענה לסוגיות ערכיות ובעיקר לתפיסה שלמה של שיקום פצועי צה”ל. לדעתי נדרשת רפורמה בתפיסת השיקום של פצועי צה”ל, שיעדיה צריכים להיות החזרת פצועי צה”ל לפעילות יצרנית ולחיי משפחה. לכן אין די בהמלצות הוועדה ויש צורך לעסוק בקידום רפורמה בתחום זה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ד”ר לאה נס בישוב אפרת: “הגעתי לכאן על מנת לחזק את התושבים”

אריק זיו ויזר

שר האוצר יצא הלילה לביקור עבודה בארה”ב ובקנדה

אריק זיו ויזר

שרת התרבות והספורט איחדה את סניף הליכוד בעפולה

אריק זיו ויזר

חיסולו של אוסמה בן לאדן הוא מפגן של יכולת מודיעינית ומבצעית גבוהה.

יעלון : “חשוב גם להגיע לפינוי הבתים בהסכמה ולא בכוח”

אלי חזן

במסגרת שיפור השירות לעוברים בין ישראל לירדן- רשות שדות התעופה שדרגה את מסוף אלנבי

אלי חזן
דילוג לתוכן