20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

יעלון : "חשוב גם להגיע לפינוי הבתים בהסכמה ולא בכוח"

המשנה לראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון התייחס היום בישיבת סיעת הליכוד לנושא בית האולפנה. דבריו הפתיעו את ראשי המתיישבים

 

 

השר יעלון הבהיר : "אנו נמצאים מאוד בעייתי: מצד אחד הריסת הבתים, שהיא לא ממין השכל הישר והצדק. מנגד ישנה פסיקת בג"צ שמחייבת אותנו כממשלה באופן חד משמעי. אלו שחושבים שחקיקה פותרת את כל הבעיות, מתעלמים מהבעייתיות שלה. לא בטוח שניתן לממש את החקיקה, כי ברור לחלוטין שתהיה עתירה נגד החקיקה, ויכול מאוד להיות שבג"צ יפסול אותה. גם היועץ המשפטי לממשלה מתקשה לראות את יכולתו להגן על חקיקה מהסוג הזה. היא מתייחסת לפסיקת בג"צ בדיעבד ויש בה היבטים בעיתיים של החלת החוק הישראלי ביו"ש על מקרקעין". 

הוא הדגיש : "חקיקת חוק ההסדרה חושפת אותנו להתקפה, גם מבית וגם מבחוץ. סביר להניח שיתקפו אותנו במערכת הבינלאומית, כולל האפשרות של הבאתנו לבית הדין בהאג. לכן אנחנו יכולים, באמצעות חקיקה, לגרום לכך שנצא קרחים מכאן ומכאן. גם נהרוס את הבתים וגם נחשוף את כל ההתיישבות להתקפה בינלאומית. לכן אני ממליץ לפעול להסיר את שתי הצעות חוק ההסדרה מסדר היום, ולא לדון בהן בכלל.

המענה שגיבש ראש הממשלה הוא שנבנה לדיירים אשר מתגוררים בחמשת הבתים, בתים חלופיים בשטח שכבר סומן לכך, בנייה של 300 יחידות דיור נוספות בבית אל והגנה משפטית של היועץ המשפטי לממשלה כדי לקבוע תקדים שחושף אותנו לתביעות הדדיות. אם כל המרכיבים הללו ימומשו, ההצעה הזו תביא להתפתחות ההתיישבות ולא לפגיעה בה. זה יהיה רווח גדול עבורה".

יעלון גם הדגיש לאלו שביקשו לשכוח : "הממשלה שלנו מפתחת את ההתיישבות. שינינו את מדיניות התשובות לבג"צ, אבל במקרה של גבעת האולפנה אין ספק שהייתה תקלה. תשובת המדינה לבג"צ לא הייתה טובה ולא נעשתה על דעת צוות השרים. זיהינו את התקלה מאוחר מדי, ובג"צ, מתוך עקרון סופיות הדיון, לא קיבל את בקשתנו כממשלה".

הוא סיכם את דבריו באומרו שחשוב גם להגיע לפינוי הבתים בהסכמה ולא בכוח.

"לנוכח הקשיים בהתנהלות, חשוב גם שנושא הטיפול בהתיישבות ביו"ש יעבור לוועדת שרים לענייני התיישבות, ויקוצרו הליכי אישור הבנייה באופן כזה שלא כל שלב יצטרך לעבור אישור של שר הביטחון".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסוד של משרד הבריאות והמחטף של ליצמן / יאן כהן

אריק זיו ויזר

ציוץ קטן מאולגה

תומר שמש

שר החינוך גדעון סער, בבקעת הירדן : " ההתיישבות בבקעה תישאר תמיד".

אלי חזן

השלום והחינוך מרוסקים ע"י יולי תמיר ושלום עכשיו

אריק זיו ויזר

קרא לשיתוף פעולה

אריק זיו ויזר

ניצולים, מתעדים, מספרים, יקירי מדינת ישראל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן