23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

הצעת חוק פיקוח על מכוני הפסיכומטרי של ח”כ סילבן שלום עברה היום בקריאה שנייה ושלישית

בשורה לציבור הצעירים: המליאה אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיקוח על מכוני הפסיכומטרי של ח”כ סילבן שלום
ח”כ סילבן שלום: מהיום יהיה זכאי התלמיד להחזר מלא של כספו במידה וביטל את השתתפותו בקורס הפסיכומטרי עד חודש מיום תחילת הקורס. אישור החוק שם סוף להפקרות ולעושק של מכוני הפסיכומטרי את ציבור הצעירים. מהיום מכוני הפסיכומטרי יתנהלו בצורה שקיפה, הוגנת ואחראית. שוק מכוני ההכנה למבחני הפסיכומטרי הוא שוק אשר רוב הנזקקים לשירותיו הם חיילים משוחררים ואנשים צעירים בראשית דרכם המתעתדים לפנות ללימודים אקדמיים. חלק ניכר מהכספים בענף זה ממומנים על ידי המדינה באמצעות הקרן לחיילים משוחררים. עד היום ענף הפסיכומטרי היה פרוץ ונתון לניצול של ציבור הצעירים על ידי מכוני הפסיכומטרי והצעת החוק באה לשים לכך סוף

ח”כ סילבן שלום: בחינת הפסיכומטרי היא בחינת חובה לכל צעיר שמעוניין בלימודים אקדמאיים. כל צעיר הוא בבחינת “לקוח שבוי” של מכון הפסיכומטרי. לכן, יש לוודא שהמסננת הקיימת לא מנצלת לרעה ולא מקשה על ציבור הצעירים.

עד היום נאלצו ציבור הצרכנים לשלם 70 אחוז עד הסכום המלא של מחיר הקורס במידה וביטלו את השתתפותם. החוק החדש קובע כי אם ביטל תלמיד את השתתפותו עד חודש לפני תחילת הקורס הוא יהיה זכאי להחזר מלא של כספו. במידה וביטל מחודש ועד יום פתיחת הקורס הקנס יעמוד על 10% בלבד. הקנס כולל בתוכו כבר את דמי הרישום ואת עלות החומרים אם שילם. החוק קובע גם שהמרכז הארצי לבחינות והערכה יפרסמו את טופס המבחן המרכזי ואת הפיתרונות באמצעים השונים לרבות עיתונים ואינטרנט.

צרכנים רבים אינם מודעים לתנאי ההתקשרות טרם ביצוע העסקה, לרבות דמי ביטול, תנאי הביטול וכו’. הצעת החוק קובעת שמכון פסיכומטרי אשר ירצה להמשיך להיות ממומן מכספי המדינה (דרך הקרן לחיילים משוחררים), יהיה חייב לעמוד בתנאים שקובעת הצעת החוק.

אין עוררין כי ישנה מחלוקת באשר ליעילותו של מבחן הפסיכומטרי. ח”כ סילבן שלום אף תומך בכניסה חופשית לאוניברסיטאות בשנה הראשונה. אך מכיוון שהמערכת עדיין לא בשלה לשינוי שכזה וטרם נמצאה אלטרנטיבה למבחן הפסיכומטרי החליט ח”כ סילבן שלום כי חובתנו לעת עתה לקחת את המסננת הקיימת ולעשות בה סדר .

הצעת החוק שתחולתה מיידית, נוסחה בשיתוף פעולה מלא ובתמיכה של ארגון אמון הציבור. זוהי בשורה לציבור רחב של צעירים אשר כבר מהבחינה הקרובה בחודש פברואר השנה, יוכלו להיות בטוחים כי כספם מוגן וזכויותיהם ישמרו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלקין עבור לוחמי הזהב

אלי חזן

יו”ר הקואליציה נגד שר הביטחון

אריק זיו ויזר

רגב לוחמת על מחירי הדירות

אריק זיו ויזר

דנון : “קדימה היא כמו הטיטאניק- ספינה טובעת שחבריה נוטשים אותה”

אלי חזן

אירופה (שוב) טועה

אלי חזן

קול ישראל: ח”כ אופיר אקוניס נבחר לח”כ הבולט של המושב!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן