20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

יו"ר הקואליציה נגד שר הביטחון

אלקין מבציע בדיוק על מגרעותיו של ברק בהפרדת הרשויות

ח"כ זאב אלקין פנה במכתב חריף ליו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון אהוד ברק, בו הוא טוען כי ברק מזלזל בכנסת,עובר בשיטתיות על החוק ומכשיל יחד איתו את הרמטכ"ל וקצינים בכירים נוספים.

מזה תקופה ארוכה שמשרד הביטחון בהנהגת ברק "עושה טובה" כאשר הוא נדרש לשלוח את נציגיו לוועדות הכנסת השונות, הדבר קרה בוועדה לזכויות הילד בוועדת החינוך ובוועדת החוץ והביטחון (הנושא אף הגיע לדיון אצל יו"ר הכנסת). לברק שמורה הזכות להורות לכפופים לו שלא להתייצב בפני הוועדה אך אז עליו להופיע בעצמו ולענות לשאלות חברי הוועדה.

הגנרל ברק סבור כנראה כי חוקי מדינת ישראל אינם חלים עליו ועל הקצונה הבכירה בצבא, והם יכולים לנהוג בכנסת ובוועדותיה ככל העולה על רוחם ואינם כפופים לחוק ככל אזרחי המדינה. 

ליו"ר הקואליציה נמאס בשבוע שעבר מהתנהגותו המזלזלת של ברק שהגדיש את הסאה כאשר אסר על הרב הצבאי הראשי לצה"ל להופיע בפני וועדת משנה לענייני יו"ש של וועדת חוץ וביטחון, למרות שהרבצ"ר קיבל זימון אישי המחייב אותו להופיע בפני הוועדה, לדיון אחר הגיעו קצינים בכירים ומילאו את פיהם מים בטענה שמפקדיהם אסרו עליהם לדבר בוועדה ולא ענו לשאלות הח"כים.

מחוות דעת משפטית שבדקה את המקרים עולה כי מי שהורה לרבצ"ר שלא להגיע ומי שהורה לקצינים שלא לדבר בוועדה עבר על תקנון הכנסת למרות שהוזהר שהוא מבצע עבירה על החוק.

יו"ר הקואליציה דורש מברק לדווח לו כיצד בכוונתו לנהוג ברמטכ"ל שלכאורה עבר על החוק ובמקביל ביקש ח"כ אלקין כיו"ר הקואליציה וכיו"ר וועדה מיו"ר וועדת הכנסת ח"כ יריב לוין לקיים דיון בנושא ולחדד נוהלי העבודה בממשק שבין הממשלה לכנסת.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח"כ ציפי חוטובלי: "הצעת החוק של האוצר היא לעג לרש ועלבון לציבור הנשים במדינת ישראל

אריק זיו ויזר

פונדמנטליזם שמחזיק נשק גרעיני הוא סכנה לעולם כולו

אריק זיו ויזר

ברנע בשבע שגיאות- על מה שבין עיתונאות לשרלטנות

אלי חזן

דיווח: משה כחלון ככל הנראה לא ירוץ ברשימה עצמאית

אלי חזן

ריבלין לנשיא מקדוניה:

אריק זיו ויזר

יעוגנו בחוק מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף

דילוג לתוכן