23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
צעירים

ארד ואדלר – הביתה מאת : ארז תדמור

ארז תדמור חושב שעל מנת שכולנו לא נבכה שוב חודשים ספורים אחרי הבחירות, יש לקוות שהעם יתרחק הפעם ממושכי החוטים האמיתיים שמכתיבים את התנהלותה של לבני

לכאורה נראה כי מאבק המילואימניקים שלאחר הכישלון במלחמת לבנון השנייה הוכתר בימים אלו כהצלחה. אמנם הסיבה הרשמית להדחת אהוד אולמרט היא פרשיות השחיתות הרבות, אך את השחיקה במעמדו הציבורי של ראש הממשלה יצר מאבק המילואימניקים.

אחרי הטיוח של דוח וינוגרד החלקי וההתבזות של אהוד ברק לאחר הדוח המלא הייתה התמיכה בממשלת אולמרט בשפל. במצב זה הספיקה פרשת טלנסקי כדי להבריח את העכברים מהספינה הטובעת. שנתיים ושלושה חודשים לאחר המלחמה הצליחה ישראל להיפטר מראש הממשלה הכושל והמושחת בתולדותיה, אולם למרות ששלושת האחראים הישירים לכישלון נתנו סוף סוף את הדין על כישלונם, ישנו חשש כבד שמאבק המילואימניקים יסתיים ככישלון מהדהד.

נכון, שלטי החוצות, מאהלי המחאה, הצעדות והעצרות הגדירו יעד ברור: הדחת שלישיית פח"א (פרץ, חלוץ, אולמרט) מתפקידה. אולם יעד זה היה תנאי אחד, תנאי ראשון ובלתי מספיק לתיקון החברה והמשטר בישראל מהליקויים הערכיים שהובילו לכישלון במלחמה.

מתוקף היותו ראש ממשלה אולמרט הוא האחראי הישיר לכישלון, אך כישלונו היה ידוע מראש, ידוע מהיום שנבחר לראשות הממשלה. האחריות האמיתית לכישלון במלחמה מוטלת על אזרחי ישראל, כל אחד ואחד מאיתנו, שבחרו להנהגת המדינה אדם חסר כישורים, חסר רקע ביטחוני, מושחת שהיה בובה על חוט של ספינולוגים חסרי מעצורים וראייה ערכית.

בובה על חוט
בשבוע שעבר, מיד לאחר ההכרזה הרשמית על בחירות חדשות, ישבתי לראות שוב את סרטה המעולה של ענת גורן 'כל אנשי הקמפיין', סרט המציג את ההשתלטות העוינת שעשו קומץ ספינולוגים על מדינת ישראל. ב-28 במרץ 2006 הצליחו ראובן אדלר ואייל ארד למכור לציבור בישראל את המוצר הקלוקל ששמו אהוד אולמרט.

היום זה אמנם נראה לנו פתטי אבל לפני שנתיים וחצי בלבד הצביעו רבע מאזרחי ישראל לאדם שהיה ברור כבר אז כי הוא סכנה אמיתית לביטחון המדינה. עוד 19 מנדטים גרף עמיר פרץ וגם כאן התגלה שיקול דעתם של רבים מאזרחי ישראל כלקוי ביותר.

מי שחשב שחלקם של הספינולוגים יסתיים עם כניסת אהוד אולמרט לתפקיד לא הטה כנראה את אוזנו והתעלם מההתנהלות המושחתת של פורום החווה עוד בתקופת שרון. מי שיקרא כעת את ספרו של בוגי יעלון 'דרך ארוכה קצרה' יוכה ודאי בתדהמה נוכח מידת ההשפעה שהייתה לאדלרים על תהליכי קבלת ההחלטות והמינויים.

התהליכים עליהם הצביע יעלון הם תהליכים מדאיגים ומסוכנים, אך כאשר בהגה אוחז מנהיג כמו אריאל שרון הם מבוקרים וברור שביטחון המדינה נמצא בידיים אחראיות. הכישלון במלחמת לבנון השנייה נעוץ בכך שאת נורמות ההתנהלות והספינים המופקרים של פורום החווה לא היה כעת מי שירסן וההגה נתון היה בידי אהוד אולמרט, בובה על חוט שהספינים עבורו הם לא עוד דבר אלא הדבר, לא אמצעי כי אם שיטה.

הדחת אולמרט מתפקידו היא צדק היסטורי, מעשה מתחייב נוכח כישלונו ונוכח השחתתו כל חלקה טובה, אך אם ילך אולמרט ויישארו הספינולוגים יוכתר המאבק הארוך ככישלון מהדהד. הדחת אולמרט, פרץ וחלוץ היא תנאי ראשון ובלתי מספיק להצלחת המאבק לשינוי הפוליטיקה בישראל. הצלחה אמיתית של המאבק צריכה להיות שינוי מוחלט של דפוסי ההתנהלות של מנהיגים בישראל, הוצאתם החוצה של הספינולוגים וה"יועצים האסטרטגיים" ממוקדי קבלת ההחלטות והחזרתם למשרדי הפרסום.

הראה לי מי אנשיך, ואגיד לך איזה פוליטיקאי אתה
למרבה הצער לא כך הם פני הדברים. בחודשים האחרונים חזרו ראובן אדלר ואייל ארד למרכז העניינים. מאחורי כל צעד שעשתה בחודשים האחרונים ציפי לבני ניתן לזהות את טביעות האצבע המוכרות של פורום החווה ובמקרים רבים הדברים נעשים באופן גלוי לעיני המצלמות.

כך יכולנו לראות במוצאי שבת את אייל ארד מגיע לביתה של שרת החוץ להתייעצות שבסיומה הכריזה לבני כי נכשלה במאמציה להרכבת הממשלה. למחרת כבר קראנו בעיתונים את הניסוח המוכר לעייפה מתקופת שרון על כך ש"לבני דפקה על השולחן ואמרה די! הולכים לבחירות!", שוב מוכרים לנו האדלרים אישיות חלשה כמנהיגות חזקה.

לו באמת הייתה ציפי לבני פוליטיקאית מזן אחר כפי שהיא מתיימרת להיות, הייתה מתרחקת מראובן אדלר ומאייל ארד כמו מאש. בחירתה של ציפי לבני לעבוד עם האחראים האמיתיים להשחתת המידות בפוליטיקה הישראלית מעידה על טיבה כטיב אלף ספינים שיופרחו לכותרות העיתונים.

הלקח הערכי שהיינו צריכים ללמוד ממלחמת לבנון השנייה הוא ברור: לא להנהגה המובלת על ידי ספינים, לא למנהיגות חלשה וחסרת ניסיון המתחזה לממשיכת דרכו של שרון. על מנת שכולנו לא נבכה שוב חודשים ספורים אחרי הבחירות יש לקוות שהעם בישראל יהיה הפעם חכם יותר ויתרחק ממושכי החוטים האמיתיים שמכתיבים את התנהלותה של ציפי לבני.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוטובלי נענתה לקריאת הצעירים

אלי חזן

יום הולדת לדני גפן – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

האם סורייה חוזרת לשלוט בלבנון תחת הכשר של סעודייה ?

אריק זיו ויזר

מה שמרמרה אחת עושה לורצברגר

אלי חזן

"עברי גם בן עוני בן שר …"

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד: תכנית נתניהו היא הפתרון למצוקת הדיור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן